Wel of niet de 3200GT

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: Wel of niet de 3200GT

Berichtdoor Vince » zo 17 apr 2011, 11:27

@Cas, wat die taxaties betreft; dat is echt een wassen neus. Als je dat ziet als een bevestiging dat je een goede prijs voor de auto hebt betaald vind ik het prima, maar het strookt niet met de werkelijkheid mijns inziens. Mijn Ghibli werd door een erkend taxateur op 18.000 getaxeerd, ik heb er de helft voor gekregen en dan mag ik met de huidige markt nog in mijn handen knijpen denk ik. Het is echter wel fijn te weten dat wanneer men de wagen ongevraagd meeneemt (wie steelt er in hemelsnaam een oude biturbo?!) of je hem tegen een boom prakt (zie verhaal Joost) dat je dan een smak geld op je rekening gestort krijgt. Wat de pijn toch wat verzacht.

@Salernita, bedankt voor het opgooien van dit topic! Het is een interessante en waardevolle discussie geworden. Succes met het zoeken naar je droomauto D/I.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor PeterM » zo 17 apr 2011, 19:56

Tja, die taxaties. Cass, jij denkt dat het aan je perfecte EVO ligt en ziet daarin ook nog een rechtvaardiging van de manier waarop je hem hebt uitgezocht en voor veel geld hebt gekocht.

Ik vrees dat het daar niets mee te maken heeft en dat de werkelijkheid veel platter in elkaar steekt (zoals zo vaak).
Ik ben van mening dat er in het zakelijk verkeer weinig of geen cadeautjes worden gegeven en in de sfeer van verzekeringen en financiële instellingen helemaal geen, dus nul komma nul.

Dus: waarom krijgen sommigen van ons van die idioot hoge taxaties voor onze auto"s?

Isse siempel.

Taxateurs werken samen met / in opdracht van verzekeringsmaatschappijen. Jij moet je auto laten taxeren omdat de verzkeringsmaatschappij dat eist.

Verzekeringsmaatschappijen verdienen geld door zo veel mogelijk premie inkomsten te genereren, dat geld optimaal te beleggen en vevolgens zo min mogelijk uit te keren.

Zij werken met weinig mensen op grote afstand van ons de verzekeringnemers. Zo'n taxatie is een unieke kans om zo'n verzekeringnemer eens van dichtbij te bekijken. Wat is dat voor vent? Welk risico lopen we met hem? Cass is een keurige heer, verliefd op zijn EVO waar hij bijzonder voorzichtig mee omgaat (en dit geldt voor velen van ons!!) . Kijk, dat zien wij graag, met zo'n klant is er weinig kans dat hij de boel aan gort rijdt en wij moeten uitkeren. Heel interessant om te weten!!!. Dat betekent dat wij aan hem kunnen verdienen.

En hoe verdienen we het meest? De casco premie is een percentage van de taxatiewaarde, dus hoe hoger die waarde, hoe meer wij gaan verdienen.
Wat ik zei: iesse siempel, gewoon nagaan wie er belang bij heeft.
Als eigenaar denk je dat jij het bent, maar geloof mij: die verzekeraar denkt alleen maar aan zichzelf, en die taxateur alleen maar aan zijn volgende opdracht.

Such is life, and it gets sucher every day.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 18 apr 2011, 00:08

Helemaal gelijk, heren.
Maar mijn uitgangspunt hier was heel simpel:
Primo: Vanaf 2008 ben ik gaan zoeken aan de hand van mijn wensenlijstje: een sublieme Evo V8 automaat in een klein aantal voorkeurskleuren van zowel carrosserie als interieur, met een aantoonbare historie en -liefst- bij een adres dat mij ook wat te bieden had na het moment van aankoop want ik heb weinig aardigheid in (veel)gesleutel en ander hinderlijk en tijdrovend gedoe. Dus een Evo die het best mogelijke startpunt zou zijn voor een toekomst met zo min mogelijk problemen. Motto derhalve: koop de beste auto die je vinden en betalen kan.
Na anderhalf jaar internationaal zoeken heb ik die in september 2009 gevonden.
Secundo: dat geldt voor al mijn auto's: als ik na, meestal, lang zoeken uiteindelijk mijn keus heb gemaakt, dan doe ik die auto auto niet meer weg. We zijn zo ook in 35 jaar niet verhuisd. Mijn 190SL heb ik in 1976 gekocht en mijn Alfetta in 1986. Zelfs onze twee Lancia's voor dagelijks gebruik zijn nu 10 en 9 jaar in bezit. Ik heb een enorme hekel aan veranderingen. Ook bij de Evo is het uitgangspunt dat het een blijvertje is. Derhalve heeft de taxatiewaarde voor mij uitsluitend relevantie ten aanzien van verlies en schade. Zou dat onverhoopt gebeuren, dan is nu met de taxatie vastgelegd dat ik in dat geval genoeg ontvang zonder discussies om weer een andere uitmuntende Evo te kunnen kopen. Natuurlijk verdient die verzekeringsmaatschappij daaraan. Maar met een cascopremie van 2% op jaarbasis is het verschil tussen verkoop- en taxatieprijs 100-150 Euro in jaarpremie. Dat is iets meer dan een halve (Evo) tank Superplus. Dat heb ik er best voor over.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 18 apr 2011, 00:35

Ik denk niet, dat wij ons nog tot Salernitana moeten richten. Na zijn laatste post -een afscheid- is hij niet meer op de chat geweest en hij heeft zijn profiel gestript: avatar verwijderd en persoonlijke gegevens gewist. Hij is klaar met Maserati en ook met de mensen hier.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Giulia » ma 18 apr 2011, 08:08

cassiopeia schreef:Ik denk niet, dat wij ons nog tot Salernitana moeten richten. Na zijn laatste post -een afscheid- is hij niet meer op de chat geweest en hij heeft zijn profiel gestript: avatar verwijderd en persoonlijke gegevens gewist. Hij is klaar met Maserati en ook met de mensen hier.

Dat is hoe je het ook wendt of keert toch jammer. Het zij zo....

Doorgaan maar weer
Giulia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 02 jun 2011, 20:20

Grappig commentaar in bijdrage 19, precies zoals ik er ook al heel lang tegen aan kijk.
En ook Cassio heeft gelijk wanneer hij roept dat je een echte topper momenteel beter in bezit kan houden dan voor een slechte prijs van de hand te doen.
Tenzij het absoluut moet
Het moment lijkt ook in Dui zo'n beetje aangebroken dat er een soort scheiding begint te ontstaan tussen een kleiner wordend groepje top-exemplaren en een toenemende groep "goedkope" zorgenkindjes.

http://www.m-erdmann.com/forum/showthre ... 1#pid19941
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » do 02 jun 2011, 21:45

Inderdaad, herkenbare inzichten, waar wij ons uiteraard geheel in kunnen vinden.
Zie trouwens dat Diva een minstens zo gekoesterd zusje heeft "über die grenze" }{}{|
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Vorige

Keer terug naar 3200GT(A)