Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor cassiopeia » do 07 jul 2011, 08:24

Kijk eens aan, eindelijk weer eens support uit professionele hoek in de al zo lang lopende discussie Evo versus non-Evo applaus06
Voorzichtig zijn met mijn Evo is het credo, in de winter binnenhouden om mijn subframe te beschermen (dat roest dus zelfs bij de Evo), en dan zien we op termijn wel verder.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor PeterM » do 07 jul 2011, 08:56

lqpl schreef: (...) Een aantal auto's van binnen gezien en rekeningen aan F t K en anderen betaald hebbend weet ik dat de kwaliteit matig is. Maar het zijn zulke mooie auto's met zoveel uitstraling.


Dat is de spagaat en wij horen tot de kleine groep die jouw conclusie het zwaarst laat wegen. Al die anderen durven niet.
Sukkels kloink ze weten niet wat ze missen! Daar zijn we het wel over eens, lijkt mij. [Biertjuh]
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor cassiopeia » do 07 jul 2011, 09:00

Je had het niet treffender kunnen uitdrukken! respect06 applaus06

Bloedmooi,verleidelijk en meeslepend. Als een verboden liefde met op de achtergrond altijd dat vleugje angst voor wat ons mogelijk nog te wachten staat...
Laatst bijgewerkt door cassiopeia op do 07 jul 2011, 09:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor duetto » do 07 jul 2011, 09:19

PeterM schreef:.... De lijst is eindeloos en loopt gewoon door t/m Duettos' "schudden voor gebruik" 4200.


...waar ik inmiddels al een paar weken niet meer aan heb hoeven schudden, overigens. Afkloppen maar (en hopen dat ze niet meeleest }{}{| ).
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor Danny » do 07 jul 2011, 09:24

Jongens, fijn dat jullie de 3200 allemaal zo mooi vinden. Ik stel voor dat we een group-hug doen tijdens de eerstvolgende bijeenkomst, maar kunnen we nu weer back on topic?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor Dutchy » do 07 jul 2011, 10:12

Danny schreef:Jongens, fijn dat jullie de 3200 allemaal zo mooi vinden. Ik stel voor dat we een group-hug doen tijdens de eerstvolgende bijeenkomst, maar kunnen we nu weer back on topic?


^"{})# ^"{})#
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor SpyderGT » za 09 jul 2011, 10:17

Dit is niet van toepassing op de 4200 GT/Spyder GT?
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor Boomerang » ma 11 jul 2011, 21:36

Neen.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor Danny » di 24 jan 2012, 14:18

Schokkend nieuws op het Engelse Maserati forum t.a.v. axiaalspeling (endfloat):

I had a very interesting chat with an ex main dealer engineer today, we chatted at length about all things Maserati, were we got onto the subject of my old 3200 and enfload wear.

Would you believe it, but it was well know within Maserati circles that the reason for premature endfloat wear was, and wait for it.....some of the endfloat washers were installed the wrong way round. What this meant was the hardended face of the endfloat washer was facing the wrong way and the softer side was in contact with the crank face.

To say I was astonished was an understatement!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor Techno » di 24 jan 2012, 14:27

Ik neem aan dat ze die monteur(s) toen op z'n minst naar een "opfriscursus" autotechniek hebben gestuurd?? Hoeveel jaar zou het hebben geduurd voordat ze dat wisten? Bij andere autofabrikanten zou je dan een recall verwachten. Maar daarvoor was bij Maserati zeker geen budget beschikbaar..... "ach die liefhebbers snappen dat wel".
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron