Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor Martino » di 24 jan 2012, 15:49

Hmmm

Wat is in dit geval "prematuur"?
Nu ben ik toch wel benieuwd of ze bij mij goed om zitten...
Maserati Gransport 2006 - BMW Z4 3.5is 2014 - BMW M3 DCT 2010
Avatar gebruiker
Martino
Donateur
 
Berichten: 202
Geregistreerd: do 21 okt 2010, 20:53

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor Vince » di 24 jan 2012, 15:50

Is dit een feit of alleen maar speculatie?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor lqpl » di 24 jan 2012, 16:19

Het lijkt me dat die monteur zelf verkeerd-om gemonteerde washers heeft gezien.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor PeterM » di 24 jan 2012, 16:28

Het zou interessant zijn om te weten wanneer dit is ontdekt en of er naar aanleiding van de ontdekking verscherpte instructies naar de motoren-afdeling zijn gegaan. Zegt die Engelsman daar ook wat over?

het is wel een mooie verklaring waarom de ene auto er wel of veel eerder last van heeft dan de andere. Als niemand de orientatie van dat onderdeel in de gaten houdt zou het statistisch bij 50% van de handbakken moeten voorkomen.

Het valt mij op dat het premature end-float issue in de belangstelling is gekomen bij de 3200GT (zonder A).
Terwijl ze toch al een paar jaar (een stuk of 9-10) dit V8 blok bouwden voor Shamal, QP-Otto en QP-EVO 8 cilinders. Het wordt voorzover ik weet niet besproken in verband met die oudere types.

Is de slordige montage van deze "washers" pas opgekomen bij de productie van de motoren voor de 3200GT? Of zijn er op dit punt verschillen in constructie tussen de oudere auto's en de 3200GT?

Een gek kan meer vragen ....etc adhd
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor lqpl » di 24 jan 2012, 16:34

Heb je goed opgelet dat die ring bij jouw motor wel goed is gemonteerd?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor PeterM » di 24 jan 2012, 16:50

Nee natuurlijk niet , ik was daar toch niet bij op dat moment adhd
(als je hèèl stil bent hoor je in de verte de holle lach van een waanzinnige)
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor Boomerang » di 24 jan 2012, 16:51

^"{})#
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor lqpl » di 24 jan 2012, 20:11

Misschien Gijs eens vragen - voor nog meer rolberoertes...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Krukas axiaalspeling BITURBO V 8

Berichtdoor Techno » di 24 jan 2012, 23:00

Gelukkig houdt ie zijn gevoel voor humor. Wat een man! applaus06
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Vorige

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast