Het (grote?) bandentopic.

Plaats hier je andere interessante autoprojecten

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Otto C. » wo 07 maart 2012, 13:02

lqpl schreef:
Wat bedoel je met 'giller'? Lawaai of lachwekkend?


Lawaai, maar eigenlijk beide.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor cassiopeia » wo 07 maart 2012, 13:09

Anderen dwepen met die Falken's.
Als ze gillen bij jou, waren ze dan wel op spanning?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Term54 » wo 07 maart 2012, 14:17

michelin sport pilot 3 onder de 3200 gt zitten en die bevallen prima
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Michele » wo 07 maart 2012, 14:43

Toyo's gehad onder de 222 en dat beviel prima, net als goodyear eagle f1 onder de 224 en michelins
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Otto C. » wo 07 maart 2012, 18:00

cassiopeia schreef:Anderen dwepen met die Falken's.
Als ze gillen bij jou, waren ze dan wel op spanning?


Koud 1,9bar, als ze warm zijn loopt de druk op naar 2,6bar. Maar ik rij dan ook continu op en over de limiet van grip.

Bijna iedereen is het er wel over eens dat Toyo r888 de beste semi slicks zijn. Maar ze zijn iets duurder en op mijn (zware auto) slijten ze super snel. De voorbanden na 2 uur circuit rijden al niet meer APK waardig. Dus dat leer je snel af met tweehonderd en nog wat per band.

Federal 595 rs-r slijten veel minder kosten 165 per band en zijn misschien een kleine seconde per rondje langzamer dan de Toyo's. Nadeel= ze hebben een las naad die zichtbaar wordt, dwars over het loopvlak. Net of je over een mes bent gereden, maar ze blijven gewoon heel.

Falken slijten misschien iets minder dan de Federals en kosten het zelfde. Zijn een kleine halve seconde langzamer dan de Federals en gillen als een mager speenvarken.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor lqpl » wo 07 maart 2012, 18:56

Interessant. Na het inrijden van de 944 (nu ca 1000 kg) komen er Toyo's onder en dan gaan we het circuit op. Ben benieuwd. Ik zal eens god gaan rondkijken wat anderen rijden.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Otto C. » wo 07 maart 2012, 19:33

Toen ik met mijn 325i van (oude)straatbanden naar nieuwe Toyo r888 ging was het echt een sprong voorwaarts. En ze gingen gewoon een heel seizoen mee. Je moet het even aan je leverancier vragen, maar ik denk dat je koud met 1,6-1,8 bar moet vertrekken.

Wanneer ga je?
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor lqpl » wo 07 maart 2012, 20:15

16 maart is er een dag met Driving-fun met open pitlane. Maar dan zijn we nog niet door de eerste 500km van het inrijden heen en blijft het toertal tot 4000tpm beperkt. Bij dat toerental begint de motor net een beetje te trekken. Misschien slaan we het over hoewel in alle rust de lijnen rijden ook wel leuk kan zijn.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Vince » wo 07 maart 2012, 21:54

Knappe jongen die zich in weet te houden dan... Bij mij slaan de stoppen al door als er stoepranden op openbare weg zijn die op curbstones lijken... Igino5

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Dutchy » wo 07 maart 2012, 22:24

Zijn banden goedkoper in Duitsland?
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek in het algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten