Het (grote?) bandentopic.

Plaats hier je andere interessante autoprojecten

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Martino » ma 12 maart 2012, 10:22

Ik heb een paar 16" 225/45 voor 250 km/h nodig voor het Fiatje Coupe voor vrouwlief. Falken 452 doen of niet doen?

Mijn lokale bandenwinkel in Naarden reduceert Falken's tot derderangs materiaal. Dat kan niet waar zijn als Boom ze onder een GS monteert... Wat is wijs? Ze komen met ContiSportContact2, maar die kosten ook bijna 100 euri's meer per band...

Jullie meningen lopen nogal uiteen ... :-)
Maserati Gransport 2006 - BMW Z4 3.5is 2014 - BMW M3 DCT 2010
Avatar gebruiker
Martino
Donateur
 
Berichten: 202
Geregistreerd: do 21 okt 2010, 20:53

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor lqpl » ma 12 maart 2012, 10:46

En dat zal altijd zo blijven als het over banden gaat. Waar de een enthousiast is over Falken's is het voor anderen een sof. En allemaal op eigen waarneming gebaseerd, soms met hetzelfde type auto.
Objectief gezien is Falken geen derde rang. Buiten Europa wordt het als eerste rang gezien. In Japan en USA is Falken een gerenomeerd merk. De band wordt hier denk ik in een goedkoper segment verhandeld om te concurreren met de gerenomeerde Europese merken. Tussen alle Europese A-merken bestaan ook verschillen, het ene jaar heeft het ene merk de beste band in een bepaalde klasse, het volgende jaar is het een ander merk. Volgens de autoblaadjes dan.
Ik heb goede ervaringen met Yokohama (destijd op de 424v en door Ron Simons 'blind' op de Nordschleife als erg goed gekwalificeerd), Falken F452 (op de spyder) en Hancook (winterband op de 968). Ik ben ook tevreden met de Conti's (zomerband op de 968). Destijds was ik ook tevreden over Michelin sport contacts op de evo - met name grip in nat en droog en koersvastheid bij hoge snelheid. Nadeel was dat de zijkant van het loopvlak erg snel wegsleet vanwege een combinatie van relatief zachte wang en zacht rubber. Later Pirelli's genomen (P-zero) en dat was buk (zoekerig bij hoge snelheid, minder grip en platte stukken na stilstaan).
Ik zou nu de nieuwe Falken's proberen.
Een belangrijke factor waar weinig over gepraat wordt is de houdbaarheid van een band - is ie na 3 jaar nog net zo goed. Wie zegt hier iets over?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor duetto » ma 12 maart 2012, 11:19

Term54 schreef:michelin sport pilot 3 onder de 3200 gt zitten en die bevallen prima


Mooi, want die biedt TMSDFKAH (aka Louwman Exclusive Cars) mij nu ook aan voor de 4200CC.

@Dutchy: voor de winterbanden (ook Michelin) betaalde ik vorig jaar bij de Duitse Maserati-dealer ongeveer 20 procent minder dan nu voor de zomerbanden gevraagd wordt hier in Nederland.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor cassiopeia » ma 12 maart 2012, 13:21

Wat ik vaak doe, is op de website van Profile Tyrecentre kijken:

http://www.profiletyrecenter.nl/default ... eSupport=1

Bij een gekozen bandenmerk/type staat daar, of er een testrapport bechikbaar is van de betreffende band. Dat is dan de conclusie van een testsresultaat van ANWB, ADAC, Consumentenbond, Duitse Warentest e.a.
Het komt dan ook wel weer voor, dat er meerdere testresultaten zijn die niet overeenstemmen in conclusie, maar je hebt tenminste wat. Ook geeft deze website informatie over prijzen bij de betreffende leverancier. Wat verder wel handig is, dat is dat er bij elk type band wordt vermeld wat voor soort het is: comfort, sportief, ultra-sportief.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Dutchy » ma 12 maart 2012, 13:45

Ik ga dus de NSX volgende week pas halen maar de beste man kwam met de volgende band aan als nieuwe band voor de NSX.

Kumho KU36 niet te duur voor 450 euro legt hij ze erom inc balanceren uiteraard. Maar moet je zo'n band kopen of niet...eens wat reviews opzoeken.

Afbeelding
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor PeterM » ma 12 maart 2012, 14:28

Dutchy schreef:Zijn banden goedkoper in Duitsland?

Het antwoord is "ja" en je kunt daar in NL van meeprofiteren via Autobanden-markt
Voorwaarde voor succes is dat je in hun lijsten van montage stations een adres vindt waaraan je je auto durft toe te vertrouwen.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Giulia » ma 12 maart 2012, 15:32

Dutchy schreef:Ik ga dus de NSX volgende week pas halen maar de beste man kwam met de volgende band aan als nieuwe band voor de NSX.

Kumho KU36 niet te duur voor 450 euro legt hij ze erom inc balanceren uiteraard. Maar moet je zo'n band kopen of niet...eens wat reviews opzoeken.

Afbeelding


ZO!
Dat is bijna een semi-slick. Heb zo het vermoeden dat je die aardig oet warmrijden voor wat grip.

Kumho maakt overigens erg goede (autosport)banden
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Boomerang » ma 12 maart 2012, 17:02

Die Dut pakt altijd eerst even een rotonde een keer of 10, voor zich kijkend door de zijramen.
Geen punt van zorg dus.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Vince » ma 12 maart 2012, 17:31

PeterM schreef:Voorwaarde voor succes is dat je in hun lijsten van montage stations een adres vindt waaraan je je auto durft toe te vertrouwen.


Goed kijken voordat je dit doet! Ik kwam met mijn 156 bij een of andere Achmed terecht die geen enkel respect voor auto of materiaal had. Resultaat: 18" spaakvelgen beschadigd. Was al zo zei Achmed.

Ik laat banden voortaan verzorgen door de specialist.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Het (grote?) bandentopic.

Berichtdoor Sam » wo 14 maart 2012, 09:23

Altijd bij een specialist, helemaal mee eens. Snap trouwens dat B-merk bandengedoe niet helemaal. Waarom niet gewoon een setje Bridgestones onder je NSX ?
Maserati Ghibli 2.0 1993
Mercedes 300TE Sportline 1991
Lancia Phedra 3.0 V6 Emblema 2003
Avatar gebruiker
Sam
 
Berichten: 35
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 12:56
Woonplaats: Heerhugowaard

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek in het algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast