Koppelingsplaat

Plaats hier je andere interessante autoprojecten

Re: Koppelingsplaat

Berichtdoor dueporte » ma 27 jan 2014, 18:12

K.t! De verkopende partij in de vs heeft de lotus esprit inmiddels verkocht! Gvd! We hadden de afspraak dat ik dinsdag uitsluitsel zou geven. Ik was bezig met transport etc...ik ben er echt ziek van! Inttussen heeft er iemand het geld over gemaakt en is volgens de verkoper dus de koper. Nota bene is de koper iemand die eerder een esprit bij de verkopende partij had gekocht. Op aanraden van de verkoper heb ik met de huidige koper contact gezocht omtrent partijen voor transport. Ik kreeg geen reacties op mails. Ik ben bang dat ik hem hiermee heb getipt!.... Echt kut!
dueporte

Berichtdoor PJ » ma 27 jan 2014, 20:27

Dat is wat je zegt kl.t.!
Jammer dat er zo met geïnteresseerde serieuze potentiële kopers wordt omgegaan en dat gemaakte afspraken niets waard blijken te zijn.
Gelukkig heb je de Ghibli nog. Hoe staat het met de koppeling?
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur

Berichtdoor Techno » ma 27 jan 2014, 22:32

Helaas een harde les: nooit "bij de duivel ter biecht gaan". Ook in dit wereldje is het "wie het eerst komt(of betaalt) die het eerst maalt. Gelukkig heb je nu meer budget om de Ghibli perfect te onderhouden!
Techno
Donateur

Berichtdoor stijn » di 28 jan 2014, 11:57

Klinkt als een Brammetje....
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Maser73 » di 28 jan 2014, 19:20

Ken het gevoel.....

Vertel eens meer over de Esprit? Heb een tijdje een gekeken naar de 1e turbo versie. Erg fraai en nog steeds op mijn (oneindige) lijstje. Staan er best wel wat te koop waaronder een prachtige orginele JPS versie in CH.
Maser73
Donateur

Berichtdoor dueporte » di 28 jan 2014, 20:01

ik ben op zoek naar een s1. eigenlijk was dat ongeveer 10 jaar geleden mijn 1e keus. op een middag in Den Haag zag mijn voormalige compagnon een witte auto staan. Hij was lyrisch. Dit bleek een esprit te zijn. ik had er nog nooit van gehoord en ben toen het een en ander gaan opzoeken (toen nog in boeken..) en raakte gefascineerd door het ontwerp. super strakke lijnen, prachtig vormgegeven! in 2003 waren we 1 van de 3 genomineerden voor een ontwerpprijsvraag voor een groot project van Bouwfonds in Almere. Er werd daarvoor opnames gemaakt voor een televisieprogramma voor de uiteindelijke uitslag. Iedere architect mocht zijn of haar passies laten zien. Ik heb toen de esprit genomen als "thema" en een link gemaakt tussen de strakke lijnen van de esprit en de wijze waarop onze ontwerpen in elkaar steken. Ik heb toen contact gezocht met Maarten van Sten, wat een grootheid was op het gebied van Lotus kennis. Helaas is hij een paar jaar daarna overleden. wat nog rest is de jaarlijkse memorial rally met zijn naam.
Wij hebben voor de opnames in een turbo gereden (paar honderd meter uiteraard) geleend van een klant van Maarten. uiteraard hebben we toen ook een ritje over de snelweg gemaakt. Een echt kartgevoel gaf de turbo. Echt schokkend was de power niet, maar het gevoel van rijbeleving was aangenaam. mede door de rijpositie, laag bij de grond uiteraard.

Echter een paar jaar later viel op een soort gelijk toeval mijn oog op een ghibli. Ik heb toen in dubio gestaan. wat zou het moeten worden?...Aangezien ik jonge kinderen heb die ik naar school breng leek mij de ghibli iets praktischer...
Echter de afgelopen jaren is de hang naar de s1 nooit verdwenen. Ik heb een paar keer geboden, maar nooit iets geworden. Als haren op mijn hoofd baal ik nog steeds (een beetje..) dat ik 5-6 jaar geleden een esprit niet heb gekocht. Een auto in concoursstaat, gesigneerd door Giugiaro zelf voor hetzelfde bedrag waar nu de schrootvarianten voor worden aangeboden......tja. aan het begin van de crisis was dat nou niet even niet iets waar ik thuis mee moest aankomen...en gelijk had mijn vrouw..

Hoewel de s1, zoals bekend, ver onder de maat presteerde, blijf ik de oer esprit het mooist vinden. liever de fiat achterlichten zonder inlaatflappen en zijskirts dan met en de rover achterlichten. maar ja dat is persoonlijk. Helaas denken er met mij nog velen net zo.
dueporte

Berichtdoor Maser73 » di 28 jan 2014, 21:11

S1 zonder meer mooiste design maar motorisch wat 'mild'. Turbo is wel prettig lijkt me.
Maser73
Donateur

Berichtdoor Michele » di 28 jan 2014, 22:15

ik vind een Elite ook altijd wel kek...
http://link.marktplaats.nl/696305244
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor dueporte » di 28 jan 2014, 22:34

Maser73 schreef:S1 zonder meer mooiste design maar motorisch wat 'mild'. Turbo is wel prettig lijkt me.

Ja klopt helemaal, maar snelheid heb ik mijn ghibli. Hopelijk uiterlijk donderdag weer back on the road again!
dueporte

Berichtdoor dueporte » di 28 jan 2014, 22:39

Ik vind de elite iets van de oude tvr's weghebben. Ooit naast een europe(?) gestaan. Die vind ik dan wel aardig, maar de giugiaro modellen hebben absoluut mijn voorkeur. De Stevens modellen neigen voor mij teveel naar Nissans/ Toyota's. Stevens kwam ook van Nissan vandaan als ik me niet vergis.
dueporte

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek in het algemeen