Koppelingsplaat

Plaats hier je andere interessante autoprojecten

Re: Koppelingsplaat

Berichtdoor Giulia » wo 29 jan 2014, 09:56

Geweldig mooie auto om te zien een Esprit. hoofdzaak is de carrosserie die wanneer hij schade heeft gehad echt heel goed geïnspecteerd moet worden omdat ze gewoon met glasvezelmatjes werden opgelapt. Lotus gebruikte een special techniek om het glasfiber heel sterk te maken maar opknappen was wat lastiger.

Oh ja...en een zwarte JPS kopen ....
Giulia
Donateur

Berichtdoor Term54 » wo 29 jan 2014, 10:31

een lotus esprit !
Bijna had ik hem gekocht maar tijdens het opknappen kwamen er steeds meer zaken aan het licht en toen heb ik maar bedankt. Het was een zwarte esprit turbo. Daarna een Delta gekocht.
De mooiste voor mij nog steeds een Esprit GT3 met v8 interieur.
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor dueporte » wo 29 jan 2014, 17:46

Term54 schreef:een lotus esprit !
Bijna had ik hem gekocht maar tijdens het opknappen kwamen er steeds meer zaken aan het licht en toen heb ik maar bedankt. Het was een zwarte esprit turbo. Daarna een Delta gekocht.
De mooiste voor mij nog steeds een Esprit GT3 met v8 interieur.

ja, dat is een van de laatste met de ronde achterlichten volgens mij? of is dat bij de 350 sport alleen? maar dat is een heel ander verhaal. daar zijn de prestaties weer naar behoren.

overigens vanochtend contact gehad via de mail met de huidige koper. Hij had al een esprit en twijfelt of hij de zojuist aangekochte esprit toch wil verkopen aan mij, echter voor het dubbele van de prijs....tja, als je dat weet is het echt te zuur..

Ik ken inderdaad ook de verhalen dat je helemaal kunt leeglopen op de restauratie van een esprit. Maar ik vond het een mooi object om eens zelf meer de handen uit de mouwen te gaan steken anders blijft Techno mij belerend toespreken winks. Maar we zullen zien of het er van komt.
dueporte

Berichtdoor Wietze » wo 29 jan 2014, 18:53

Gaaf zeg. ik had destijds ook deze auto op de shortlist staan. Ik kwam op 3 auto's de lotus, de bi turbo en de alpine A310. Het werd ook door mijn lengte de bi turbo 1983.
Leuk en opvallend dat meer mensen deze weg hebben gevolgd!! lachert
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor Jac » wo 29 jan 2014, 19:59

In 2010 ben ik stevig in onderhandeling geweest met een verkoper uit de buurt van Haarlem met een Esprit V8 uit 2003, links gestuurd uiteraard, kleur zwart, OZ-velgen, V8.... Waanzinnig gaaf ding.
Maar na heeeeel veel over en weer over de prijs, moest de verkopende partij er steeds over nadenken.
Zelfs toen we over de prijs een overeenkomst hadden, wilde de verkoper nog steeds overleggen met zijn vrouw en erover nadenken....... Toen ben ik afgehaakt.

Twee dagen later kocht ik door de telefoon mijn blauwe 3200gt! Wat was ik daar blij mee zeg.
En de Esprit: wellicht is het de "Eenhoorn"

In mijn lijstje staat ook nog; DeTomaso Deauville, Iso Lele, Renault Clio Williams (heb ik al wel gehad), Alfa SZ, Lamborghini Jarama, .....
Jac
Donateur

Berichtdoor dueporte » zo 02 feb 2014, 20:19

Mogelijk heb ik toch een deal met de kopende partij. Bij overweegt op zijn 2e aangekochte esprit s1 weer door te verkopen. Het eerste voorstel lag veel te hoog. Het tweede voorstel komt al meer in de richting.
Wie weet!
dueporte

Vorige

Keer terug naar Techniek in het algemeen