map sensor

Plaats hier je andere interessante autoprojecten

Re: map sensor

Berichtdoor dueporte » vr 17 jun 2016, 09:19

oke, dankje. gisteren nog even onder de motorkap gekeken. Ik had gehoopt dat er een slang was losgeschoten. was namelijk een vorige keer ook het geval. Echter als lijkt op zijn plek te zitten (ik realiseer me dat dit heééél technisch overkomt... (not)). dus de auto toch maar even naar Echt brengen...
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: map sensor

Berichtdoor dueporte » ma 27 jun 2016, 16:09

rara. sensoren vervangen en nagekeken. motorisch loopt alles goed. De turbo druk blijft echter achterwege (blijft hangen in het witte gedeelte). De druk wordt niet opgebouwd, dus je zou zeggen ergens komt valse lucht binnen. slangen en klemmen zitten vast. iemand een idee?
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: map sensor

Berichtdoor lqpl » ma 27 jun 2016, 17:59

Lekkende waste gate? Dat ding laat druk weglopen als deze te hoog wordt. Maar als ie altijd open staat komt er nooit voldoende druk. Hoor je niet want hij lekt in de uitlaat.
Of lekkende valvola di popoff. Deze laat druk weglopen als je gas loslaat, zodat de turbo meer op toeren blijft. Maar dat hoor je aan een mooie donkere fluittoon als je veel gas geeft. Ik denk niet dat dat erg veel verlies van vermogen geeft.

Hoor je wat, heb je verlies aan vermogen (behalve financieel door het hebben van deze auto)?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: map sensor

Berichtdoor dueporte » ma 27 jun 2016, 18:29

Hij maakt geen extra geluid. Hij rijdt als een gewone v6 volgens de garage rolleyes, maar dan zonder turbo. Morgen weer aan de slag om andere sensoren te wisselen en te testen. En ja met de dag extra werk aan de ghibli levert minder vermogen... crybaby
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: map sensor

Berichtdoor Maser73 » ma 27 jun 2016, 19:13

Als ie rijdt als een atmosferische motor moet het bijna wel ergens valse lucht zijn, uitgaande dat de turbo zelf nog goed is. Ondanks dat slangen of slangklemmen vast lijken te zitten zou ik daar beginnen te zoeken te samen met eerder genoemde waistgate. Zo had ik laatst bij de Integrale wat valse lucht en turbodruk viel terug van 1 bar naar max .2 bar.

Slang en klem intercooler leken vast te zitten maar zat toch een kier aan onderzijde en paar andere slangklemmen konden ook wel stukken strakker gezet worden. Alle slangen losgemaakt en opnieuw aangesloten en paar klemmen vervangen. Probleem opgelost. Gemerkt dat wat kleine zaken tesamen grote invloed kunnen hebben op de performance bij dit soort motoren.

Eerder een keer had ik zelf de dumpvalve niet goed genoeg vast gezet en was er helemaal geen turboboost meer. In het algemeen als de turbo zelf nog goed is, is het vaak geen echt groot of kostbaar probleem (iig in mijn ervaring), maar het vinden van de boosdoener kan wel wat tijd/ geduld in beslag nemen.

Is je turbo al eens goed bekeken/ getest/ gereviseerd in verleden. Meen me te herinneren dat je laatst aangaf dat je blok al +200k gelopen heeft.

Succes
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: map sensor

Berichtdoor Techno » ma 27 jun 2016, 20:37

Jeroen, heb je nog reserve-solenoides liggen? (die bruine kastjes-met-2-polige stekker) Zo ja, probeer die eens?
En check vooral of ze minstens bij contact aan-uit "klikken". (ook dan kunnen ze toch kapot of lek zijn hoor)
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: map sensor

Berichtdoor dueporte » do 30 jun 2016, 07:12

Geen lekkages meer gevonden, turbos werken goed. Echter de druk na de uitlaat is minimaal. vandaag wordt onderzocht of de katalysator verstopt zit. Dus t Loo kan ik vergeten..
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: map sensor

Berichtdoor dueporte » vr 01 jul 2016, 07:16

Weet er iemand te vertellen of je de ghibli ook zonder katalysator mag uitvoeren? Mijn ghibli is van 96.
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: map sensor

Berichtdoor Danny » vr 01 jul 2016, 08:09

Volgens mij lag het omslagpunt bij de 2.24, dus de Ghibli moet volgens mij echt kats hebben. Tip: huidige kats ertussenuit halen en vervangen door sportkats. Ben je voor (ik dacht) 250 a 300 euro per kat klaar. Ik weet niet hoeveel de Ghibli er heeft, 1 of 2? Voordeel: auto ademt beter dus turbo's komen sneller op gang. En ook met sportkats komt je auto door de CO2 keuring. Heb ik met mijn 3200 ook gedaan. Resultaat is perfect.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: map sensor

Berichtdoor dueporte » vr 01 jul 2016, 10:38

heeft iemand die nog liggen?
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek in het algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron