Ontsteking Indy 4.2

Plaats hier je andere interessante autoprojecten

Ontsteking Indy 4.2

Berichtdoor Alex » zo 23 feb 2014, 12:05

Na vele jaren stilstand ben ik bezig met het weer aan de gang krijgen van een Indy 4.2 uit 1970. Alles lijkt in orde maar de motor wil niet fatsoenlijk draaien. Het blijft lastig de ontsteking echt goed te krijgen; ik kan nergens merktekens BDP oid vinden op de krukaspoelie (een nogal grote ivm aanwezige airco) en de verdeler van Bosch met dubbele contactpunten maakt het ook niet helderder. Heeft iemand voor mij informatie over deze afstelling? Het originele instructieboekje vertelt alles over de techniek behalve de ontsteking.... Ik heb inmiddels om alle twijfel omtrent goed functioneren de electronische ontsteking "gebypassed". Ik heb met een meetklokje BDP van cilinder 1 en 3 gemerkt op de poelie, de ontsteking met een controlelampje op tijd gezet vwb cilinder 3 en vervolgens de tweede puntenset (deze is te verplaatsen op de grondplaat in de verdeler) op tijd gezet met hetzelfde lampje voor cilinder 1. (de twee puntensets staan niet 180° graden tegenover elkaar waardoor het lastig is te bepalen welke puntenset welke cilinders bedient). Alle suggesties en informatie zijn meer dan welkom. Alvast bedankt.

Alex
Alex

Re: Ontsteking Indy 4.2

Berichtdoor Alex » di 24 jun 2014, 15:18

Beste Rodger,

Een nogal trage reactie mijnerzijds. Excuses. Ik had een emailbericht oid van de site verwacht bij het plaatsen van een reactie. Zoals gemeld, alle informatie is welkom. Bedankt voor het uitvoerige antwoord. Ik ga binnenkort weer aan de slag met de auto. Mijn grote probleem blijft nog steeds het ontbreken van merktekens en de rare Bosch-verdeler waarbij ik sterk de indruk krijg dat de twee puntensets niet 180° tov elkaar staan. Bij nieuws omtrent het probleem meld ik het op de site.

Lex
Alex

Re: Ontsteking Indy 4.2

Berichtdoor Alex » vr 27 jun 2014, 15:58

De Indy doet het weer! Bedankt voor de informatie. Ik ben gewoon weer bij nul begonnen; ontsteking handmatig afgesteld op BDP, de tweede puntenset op BDP cilinder 8 ingeregeld, oude benzine afgetapt, wat verse benzine er in, Na lang starten eindelijk leven in de brouwerij...Eigenlijk allemaal al een keer gedaan maar misschien te korte startpogingen ondernomen.
Alex

Keer terug naar Techniek in het algemeen