Modified Ghibli

Plaats hier je andere interessante autoprojecten

Re: Modified Ghibli

Berichtdoor Gaius » za 26 jul 2014, 06:20

Alles kan natuurlijk kapot. Op een P forum lees je ook veel over revisies en die motoren zouden zogenaamd altijd heel biljven. De Nord motortjes zijn ook sterk, maar veel zijn wel gereviseerd als je het aanbod mag geloven.
Met een roze bril is alles/veel mooi, maar sluiten doet het desondanks.
Gaius
Donateur
 
Berichten: 83
Geregistreerd: za 25 sep 2010, 06:20

Re: Modified Ghibli

Berichtdoor PJ » za 26 jul 2014, 16:01

De biturbo blokken met revisie bij een lage Km stand zie je (volgens mij) veel/altijd bij de V8.
In de onderhoudshistorie van vele QP IV's V8 kom je (iets van) een revisie tegen, te weinig ruimte onder de kap voor voldoende koeling.
V6'en zijn bij normaal gebruik erg sterk.
Olieververbruik = 0 bij een V6, bij een V8 (veel) meer.
Als ervaringsdeskundige:
* mijn ex QP IV ca. 1l op 3000 Km, mijn 2.24v 0l bijvullen bij 8000 Km
* een motor revisie bij de QP IV bij ca. 75000 Km, nog geen revisie bij de 2.24v met 122000 Km
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur
 
Berichten: 472
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 17:56
Woonplaats: Nes aan de Amstel

Re: Modified Ghibli

Berichtdoor Giulia » za 26 jul 2014, 18:51

Klopt PJ...de V8's zijn de zwakken broeders in het biturbo verhaal. De 6 cilinders zijn echt beresterk. Ik had ook 0 olieverbruik bij mijn 6 pitters.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Modified Ghibli

Berichtdoor SportGTS47 » za 26 jul 2014, 22:43

Gezien de aanschaf van een hobbyauto steeds dichterbij komt, ben ik maar dingen op gaan slaan etc., waaronder dit topic.

Hoe zit het met het olieverbruik bij de Biturbo V8 uit een 3200GT, of is dat hetzelfde?
Alfa Romeo Quattroporte (166 V6, nero vulcano, full option)
Avatar gebruiker
SportGTS47
 
Berichten: 142
Geregistreerd: za 25 mei 2013, 19:08
Woonplaats: De Hoeksche Waard

Re: Modified Ghibli

Berichtdoor Techno » zo 27 jul 2014, 09:24

Meestal zijn het de koppen die problemen geven (scheurtjes) en verbrande of kromme kleppen. Bij V6 is kleppen stellen een precies en tijdrovend (dus duur) klusje: dag werk. Wordt daarom uitgesteld met de bekende gevolgen. Dus wat was er eerder ....het kip of de ei? sady
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Vorige

Keer terug naar Techniek in het algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast