Ghibli 1993 2.8

Plaats hier je andere interessante autoprojecten

Ghibli 1993 2.8

Berichtdoor Ghibli284 » ma 28 jul 2014, 00:37

Na een tijdje de te restaureren Ghibli eens uitgelaten in afwachting van het aanpakken van de dorpels en carrosserie.

Bij testrijden bij aankoop was me al opgevallen dat de befaamde duw in de rug wat ontbreekt, zeker in vergelijking met mijn andere Ghibli, wat mij toen deed vermoeden dat er een probleem met een van de turbo's is, de accelleratie is in de lagere toeren naar mijn aanvoelen nagenoeg identiek, de grote duw in de rug na 3000 toeren mis ik. Wanneer de motor warm is, is de oliedruk bij stationair +- 2 wat beduidend lager is dan bij mijn andere Ghibli die dan minimaal rond de 3 aangeeft, daar maak ik me wel wat zorgen over. Bij gas gaat de druk wel gewoon naar 5. Benieuwd wat het verdict gaat zijn t.z.t.
Laatst bijgewerkt door Ghibli284 op ma 28 jul 2014, 22:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 580
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: Ghibli 1993 2.8

Berichtdoor Techno » ma 28 jul 2014, 08:06

Hoeft niet per se een turbo te zijn. Hoever komt de naald van de drukmeter? Door wie en wanneer is de distr.riem vervangen? (Timing wel goed?)
Laatst bijgewerkt door Techno op ma 28 jul 2014, 12:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Ghibli 1993 2.8

Berichtdoor Marten » ma 28 jul 2014, 08:53

En lekt er niet een pakking oid? Toen ik onlangs m'n bougiekabels verving bleek dat de pakking van het Y-vormige aansluitstuk voor het gasklephuis niet helemaal goed zat. Samen met de nieuwe kabels echt een wereld van verschil. De 228 liep tochh al niet slecht, maar pakt nu veel sneller en makkelijker op.
En oliedruk...meten is weten, meters in een dashboard, zeker van een ruim 20 jaar oude Maser zijn niet altijd de betrouwbaarste...
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ghibli 1993 2.8

Berichtdoor Ghibli284 » ma 28 jul 2014, 11:01

Hoi, naald van drukmeter tot net in het geel, maar de giga duw als de turbo's er in komen, ontbreekt dus, distributie totaal onbekend, aangezien er een nieuwe riem in de kofferbak ligt die er bij de vorige eigenaar in lag bij aankoop en er APK afkeur was in 2012 wegens verroeste dorpels, neem ik aan minimaal 6 jaar geleden en dan ben ik nog heel voorzichtig, ik denk eigenlijk eerder 8 a 10 jaar. Bougies zullen ook wel eens mogen vervangen worden, heel af en toe wil ie niet starten en motor loopt ook niet echt helemaal lekker. Misschien dat een deftig onderhoud idd wel e.e.a. gaat oplossen.
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 580
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: Ghibli 1993 2.8

Berichtdoor Marten » ma 28 jul 2014, 11:05

Riem onbekend en dan 225? Pfoe, over kamikaze acties gesproken woot
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ghibli 1993 2.8

Berichtdoor Ghibli284 » ma 28 jul 2014, 12:14

Dan kan ik gelijk goed restaureren hamersmiley

Probeer de problemen te inventariseren. Deze Ghibli was een beetje een gok, het zou misschien nog wel kunnen meevallen.

Op de aandrijving geen geluiden. Er zat al een nieuwe koppeling onder, nieuwe radiator op.

De R van de manuele versnellingsbak is een beetje moeilijk, blokkeert soms, tikje vooruit rijden dan pakt die. Dat laat ik zo.

Electrisch werkt alles behalve de centrale vergrendeling.
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 580
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: Ghibli 1993 2.8

Berichtdoor Techno » ma 28 jul 2014, 12:21

Ik zou er geen meter mee rijden totdat tenminste de D-riem vervangen en alles in dat traject gecontroleerd is.......
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Ghibli 1993 2.8

Berichtdoor Ghibli284 » ma 28 jul 2014, 12:23

right
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 580
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: Ghibli 1993 2.8

Berichtdoor Marten » ma 28 jul 2014, 16:24

100% mee eens. Geklapte riem is al niet gezellig en als je dat had kunnen voorkomen....kan je heel wat dorpeltjes van laten doen..
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer


Keer terug naar Techniek in het algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten