Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Alleen Maserati-onderdelen! (zie forumregels)

Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor Ghibli284 » wo 23 jan 2013, 15:44

Hoi, iemand een goed adres voor remschijven/remblokken vooraan voor 3200GT?

Voor een lid van de Vlaamse club. 'Originals are easy to find but they seem to be made of gold'
Merak 3000 1975
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 587
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor cassiopeia » wo 23 jan 2013, 15:58

Bedoel je nu een "goed adres" of een adres dat tegen lagere prijzen zou leveren?
Volgens mij kan iedere concessionair de gevraagde spullen leveren. En ja, die zijn niet goedkoop. Maar je zit toch niet op piepende aftermarket blokken te wachten?

Informeer eens bij dit bedrijf:

http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... 20GT&cat=r


Ik ken het overigens niet maar ze zeggen goedkoper te zijn.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4380
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor Giulia » wo 23 jan 2013, 16:04

Weer zo'n aanname van klok en klepel.

Vaak zijn de aftermarket blokken van bijv. EBC, Carbon Lorraine of Ferodo echt stukken beter dan origineel weet ik uit ervaring. En nog eens stukken goedkoper ook.

Voor goede en betaalbare remschijven zou ik een bij National gaan kijken.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6546
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor Danny » wo 23 jan 2013, 16:16

Ik heb nog een gebruikte maar zgan set liggen. Wat zou hij ervoor willen betalen?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2639
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor cassiopeia » wo 23 jan 2013, 16:23

Daar heb je op zich helemaal gelijk in, Juul. Wat ik bedoel te zeggen, is dat je wèl moet kunnen vaststellen dat het van een gerenommeerd fabrikaat komt. Jaren geleden, herinner ik mij, is er een geval geweest van een duistere fabrikant uit China die vervalst aftermarket ontstekingsspul van inferieure kwaliteit van Bosch leverde. Inclusief het vervalste, gele Bosch doosje.
Ken je overigens de spullen van de leverancier die ik heb vermeld? Er staan fabrikaten, (sport) uitvoeringen en prijzen bij voor heel veel verschillende auto's.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4380
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor Giulia » wo 23 jan 2013, 16:34

Op zich zit je met Brembo altijd goed...Maar juist in de blokken en schijven valt heel veel winst te halen. Is wel een beetje experimenteerwerk welk gevoel je het fijnste vindt. Verder zijn er veel aftermarket klauwen verkrijgbaar zoals Wilwood of AP racing met soms maar liefst 8 zuiger klauwen. Maar dan zit je echt aan serieus geld en serieuze remkracht.

De standaard remmerij onder mijn GTA (waarvan ik een zelfde set-up op de Spider heb laten zetten) is echt prima en het probleem van de eerste serie met om de 5000 km kromme schijven heb ik gelukkig niet. Ik merk nu al het verschil in blokken tussen de 2.

Voor de GT Junior ga ik 75 TS klauwen (Brembo) er op zetten met normale schijven, Ferodo blokken en staalomvlochten remleidingen. Eenvoudig maar perfect voor de 990 kilo wegende GT...
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6546
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor Ghibli284 » wo 23 jan 2013, 17:07

Danny schreef:Ik heb nog een gebruikte maar zgan set liggen. Wat zou hij ervoor willen betalen?


Hoi Danny, thanks, ik heb het even doorgegeven, heb gelijk even gevraagd aan onze Vlaams/Deense Maseratist of hij zich hier even registreert, is misschien makkelijker.
Merak 3000 1975
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 587
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor lqpl » wo 23 jan 2013, 17:15

Ik heb ook nog een lucht- en oliefilter voor hem liggen, nieuw...
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5932
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor stijn » wo 23 jan 2013, 19:02

Echt geweldig, die kennis hier woot

Iemand behoefte aan kennis over atletiek, keukens, of Alexander de Grote? crybaby
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2052
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Remschijven / remblokken vooraan 3200GT

Berichtdoor Marten » wo 23 jan 2013, 19:59

Giulia schreef:Weer zo'n aanname van klok en klepel.
Vaak zijn de aftermarket blokken van bijv. EBC, Carbon Lorraine of Ferodo echt stukken beter dan origineel weet ik uit ervaring. En nog eens stukken goedkoper ook.


Deels ja en deels nee.
Allereerst maken autofabrikanten zelf geen remblokken, maar kopen ze deze ook gewoon in. Samen met leveranciers worden remsystemen (en nog veel meer) voor een bepaald autotype ontworpen.

Natuurlijk zijn er blokken te koop die beter, goedkoper etc. zijn. Zelf monteerde ik vroeger onder mijn opgefokte Alfaatjes ook wel Textar remblokken, remt op standaardschijven alsof je een anker uitgooit, maar zijn na 10.000 km. wel op.

Waar je wel mee moet opletten, is dat tegenwoordig allerlei elektronische systemen zoals ABS, EDB etc. berekend en getest zijn met blokken van een bepaalde structuur.
Deze structuur is bepalend voor remvertraging, warmte afvoer etc.

Er zijn al auto's waarbij het remsysteem tijdens het rijden telkens even licht remt om vliegroest van de schijven te poetsen, zodat bij een noodstop de maximale remkracht voorhanden is (bv Mercedes S-klasse).
Ook zijn er auto's, die assisteren bij een noodstop (oa Volvo) en die doen dat aan de hand van oa de gemeten snelheid waarmee het pedaal wordt ingetrapt, snelheid etc.

Als je bijvoorbeeld een auto hebt met adaptive cruisecontrol, die dus zelf de afstand tot je voorganger corrigeert, is het nogal lullig als de auto een remcorrectie geeft die net iets forser is dan berekend en bedoeld. Lullig voor de achterligger dan.

Waarmee ik dus wil zeggen dat het zeker bij moderne auto's niet helemaal zonder risico is om met je remmen te "rommelen", omdat er een grote kans is dat je daarmee de werking van allerlei elektronische hulp- en veiligheidssystemen negatief kan beinvloeden.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Volgende

Keer terug naar Maserati-onderdelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten