Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Alleen Maserati's mogen hier aangeboden worden! (geen handelaren)

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Ghibli284 » di 18 okt 2011, 06:21

Dan toch maar eens proberen te kijken naar de staat van de dorpels ... ik spreek van ondervinding. Niets te zien maar wel rot.

Kofferdeksel is perfect te verhelpen, bij mij is het beginnen roesten van onder en van binnenuit (er zijn overigens 5 jaar oude Citroens die daar ook al last van schijnen te hebben ...). Kosten nog niet bekend.
Merak 3000 1975
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur

Berichtdoor dueporte » di 18 okt 2011, 08:09

Jos Red Racing schreef:Hijn heeft volgens de site roestplekjes bij de grille, aan de binnenkant van het kofferdeksel (?) en aan de bovenranden bij de portieren. Is het duur dat soort plekjes te verhelpen? Heeft iemand ervaring met het aanpakken van het roestduiveltje op die plekken?

Groeten,

Jos

elke ghibli roest op die plek helaas..
dueporte

Berichtdoor Vince » di 18 okt 2011, 08:18

Echtheidskenmerk....

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Vince » di 18 okt 2011, 15:12

Opvallend trouwens dat hij beter in elkaar lijkt te zitten dan de ouder Ghibli's. Als je kijkt hoe de portieren aansluiten op de rest van de koets, keurig.
Bij mijn Ghibli bleven ze wijken en doen. Handwerk he?

Die roest is wel tricky. Raamstijlen, onder de kofferdeksel etc is goed te doen, maar waar zit het verder?

Porsche 911S Coupé 1976
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Tridente » di 18 okt 2011, 17:07

Jos Red Racing schreef:Hijn heeft volgens de site roestplekjes bij de grille, aan de binnenkant van het kofferdeksel (?) en aan de bovenranden bij de portieren. Is het duur dat soort plekjes te verhelpen? Heeft iemand ervaring met het aanpakken van het roestduiveltje op die plekken?

Groeten,

Jos

Portierranden en kofferdeksel kun je zelf, zolang de roest niet aan de buitenkant is te zien. Roest verwijderen, roestomvormer, plamuur, spuiten.
Rond grille wordt nieuw stuk inlassen en spuiten; kan je normaliter niet zelf.

Zijn idd de beruchte Ghibli plekjes.
Ton 1993 Ghibli, Fast as the wind!!!
Tridente
Donateur

Berichtdoor Vince » di 18 okt 2011, 19:05

Inlassen hoeft alleen als het erg is lijkt me. Opschuren en een likkie plamuur bij lichte schade.

Porsche 911S Coupé 1976
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Giulia » di 18 okt 2011, 19:26

Vergis je niet in de moeilijkheid van de kleur Tundra Verde....niet bij te werken die kleur. Echt mooi maar super lastig kleurtje...
Giulia
Donateur

Berichtdoor Tridente » di 18 okt 2011, 20:14

Vince schreef:Inlassen hoeft alleen als het erg is lijkt me. Opschuren en een likkie plamuur bij lichte schade.

Probleem bij die Ghibli grille is dat er via de ventilatiegaten water in de motorkap loopt en via de omlijsting van de grille weer uitloopt; als dat roest heb je dus roest van binnenuit en volop water om de ellende op gang te houden. Dan helpt plamuren helaas niet.
Ton 1993 Ghibli, Fast as the wind!!!
Tridente
Donateur

Berichtdoor Logout » di 18 okt 2011, 21:06

Heren, heren...ik denk dat het bijzonder eerlijk is van de verkoper dat er op een paar roestplekjes gewezen wordt. Echter dit wil nog niet zeggen dat het een roestbak is waar met een boog omheen gelopen moet worden.

Over mijn rode Ghibli had jaren geleden ook iedereen een mening, maar dat was geheel en al gebaseerd op de foto's in de advertentie en het feit dat hij al een tijd te koop stond. Het was in ieder geval niet gebaseerd op persoonlijke observatie van de auto in kwestie. Als ik een auto zoek en er komt een exemplaar in beeld dat behalve de juiste kleurcombinatie ook qua kilometerstand en prijs de auto voor mij lijkt te zijn, DAN GA IK DE AUTO IN PERSOON BEKIJKEN en indien het beeld dan nog steeds klopt zal ik de verkoper verzoeken om een proefrit. Dat is precies wat ik met mijn rode Ghibli heb gedaan en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet begrijp waarom iedereen die auto (alleen op basis van foto's) de grond in schreef. De lange stilstand had ik in mijn bod verdisconteerd en nadat het geaccepteerd werd heb ik geen minuut spijt gehad van de aankoop. Inmiddels heb ik al weer meer dan 20dkm met de auto gereden in de laatste 3 jaar en geniet er nog elke keer van. Het is een authentiek exemplaar gebleken zonder verborden gebreken.

En...vergeet niet dat voor nette Ghibli's buiten Nederland meestal tussen de 12 en 18 duizend Euro gevraagd wordt. Nederland is de absolute koploper in lage prijzen voor dit soort auto's, een betere prijs/kwaliteits verhouding voor Maserati's uit de jaren '80 en '90 vind je nergens in Europa. Laat je echter niet misleiden door de prijzen aan de onderkant van de markt: er staan er hier voor om en nabij de 10 duizend Euro al een tijdje een aantal te koop en, de historie van sommige van deze auto's kennende, niet zonder reden.

Naar mijn idee gaat het hier om een echte Ghibli met aantoonbare herkomst, kilometerstand en onderhoudshistorie. Dat lijkt mij voor een iemand die zo'n auto zoekt een buitenkans voor deze prijs. Als je een aantal Maserati's uit de jaren '90 bekeken hebt dan weet je dat zeker 95% van deze auto's niet honderd procent roestvrij zijn.

Indien je interesse hebt in een Ghibli kan ik alleen zeggen: pak de auto en ga de auto zelf even bekijken om je een oordeel te vormen over de conditie van dit exemplaar!
Logout

Berichtdoor Giulia » di 18 okt 2011, 22:00

Er wordt door niemand geroepen dat het een roestbak is. Gewoon wat plekjes die je kan verwachten bij een dergelijke auto. Niks aan het handje dus...
Giulia
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Maserati's aangeboden