Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Alleen Maserati's mogen hier aangeboden worden! (geen handelaren)

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Vince » wo 19 okt 2011, 12:26

Het is toch een 465-diff als ik me niet vergis?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9122
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Boomerang » wo 19 okt 2011, 12:30

456/QPIV/3200/Ghibli GT.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5041
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Giulia » wo 19 okt 2011, 12:32

Vince schreef:Haha! Even een vraagje voor de kenners. Dit is de GT, dus met het F-diff. Heeft deze minder last van die klakkende kruiskoppeling in de aandrijfas dan ook? Verder zijn de remmen geupgrade t.o.v. de ABS (maar volgens mij wel dezelfde remmen die ik er onder had, dat was een dure conversie van één van de vorige eigenaren van mijn ex-Ghibli). Maar heeft deze dan ook ander dempers en of veren? Bijvoorbeeld die van de kit-sportivo? Wie weet dat? Gewoon uit interesse hoor. *kuch*



Veren en dempers zijn net als de overige Ghiebs....je kon de Kit Sportivo bij bestellen vanaf my 94 en dan had je de keuze uit andere veren en dempers, stabi's OZ Futura....

Geklonk kan/kon ook komen door het feit dat er ergens in de as ophanging een bronzen bus zit die tameijk zacht is en daardoor snel slijt 9heb ik ooit eens gehoord)
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6547
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Vince » wo 19 okt 2011, 12:42

Dat geklonk bij mij was duidelijk in de aandrijflijn. Het had te maken met de kruiskoppeling tussen as en diff als ik me niet vergis.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9122
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Boomerang » wo 19 okt 2011, 12:43

http://www.eurospares.co.uk/userImages2 ... /17943.jpg

plaatje van standaard Ghib diff, te vinden op dit forum:

Afbeelding
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5041
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Vince » wo 19 okt 2011, 12:48

Het bovenste is het F-diff dus?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9122
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Boomerang » wo 19 okt 2011, 12:51

Vince schreef:Dat geklonk bij mij was duidelijk in de aandrijflijn. Het had te maken met de kruiskoppeling tussen as en diff als ik me niet vergis.

Waarschijnlijk vergis je je.
Een KK met te veel speling veroorzaakt onmiddelijk gedreun en onbalans.
Daar kan je helemaal niet mee blijven rondrijden, zeker niet wanneer de ruimte op de KK zo groot zou zijn dat je zelfs geklonk hoort!
Wat ik er van meegekregen heb is, dat er een splineverbinding zit in de connectie tussen de cardan-as en het diff, die te zwak is.
Men pareert de klachten af en toe met een speciaal vullend middel van bv Locktite, waarmee de overtollige ruimte wordt opgevuld.
Zolang dat middel het houdt, gaat het goed, maar echt een duurzame oplossing biedt het niet.
Het standaard diff is overigens naar mijn mening ook inwendig onderbemeten, getuige de vele ervaringsverhalen op het net.
Kortom: lang leve de GT!
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5041
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Boomerang » wo 19 okt 2011, 12:55

Vince schreef:Het bovenste is het F-diff dus?

Jep.
En aan het Ghibli diff zie je op de hoeken bouten zitten, waarmee waarschijnlijk een stuk buis met het beruchte "gesplinede" stuk as zit richting de cardan-as.
In dát stuk zit vaak het "klonk"probleem.
Maar Techno en Tridente weten vast meer te vertellen.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5041
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Vince » wo 19 okt 2011, 13:00

Volgens mij is trouwens de hele achterophanging van een GT anders dan die van eerdere typen. Heb er wel eens onder staan kijken bij H, die had er één met een kapot F-diff staan. Dat kan dus wel... Maar dat zag er totaal anders uit dan bij mijn oude gebakkie. Ben benieuwd of dat nu enig verschil opgeleverd heeft voor het weggedrag.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9122
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Ghibli uit de snoeptrommel douwe leitner

Berichtdoor Boomerang » wo 19 okt 2011, 13:05

klopt, heel anders.
Heb de complete achterbrug incl. diff zien liggen bij G.H in Wolvega.
Moest de Shamal destijds verlossen van het zwakke standaard diff.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5041
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

VorigeVolgende

Keer terug naar Maserati's aangeboden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron