3200GT te koop - en weer verkocht

Alleen Maserati's mogen hier aangeboden worden! (geen handelaren)

Re: 3200GT te koop

Berichtdoor treets » di 17 jun 2014, 18:59

Hoe graag ik 'm ook wil verkopen en hoe goed ik 'm ook bijgehouden heb: ik zou niet van m'n laatste centen een Maserati kopen. Maar dat hoef ik Michiel niet te vertellen...
treets
Donateur

Berichtdoor Robinski » wo 18 jun 2014, 19:07

Ik blijf schieuwnierig naar de onderhoudskosten. Heb jij dat inzichtelijk voor de afgelopen jaren? Wel altijd schrikken, dacht dat ik op 3k gemiddeld zat met mn Volvootje, maar dat is al 4000 inmiddels :-) Kom ik in de buurt?
Robinski

Berichtdoor Rangeboom » wo 18 jun 2014, 19:13

4k is normaal gesproken niet nodig.
Maar loop je flink te trappen en moeten er nieuwe banden op in het zelfde jaar waarin ook de remmerij vernieuwd moet worden, dan kan het wél.
Rangeboom

Berichtdoor dueporte » wo 18 jun 2014, 20:22

Het is maar net wat er kapot gaat. En dat er iets kapot gaat kun je hier op het chat in alle destillatie lezen.
dueporte

Berichtdoor treets » wo 18 jun 2014, 20:30

Ik heb de kosten natuurlijk inzichtelijk, leuk voor de nieuwe eigenaar, maar in z'n algemeenheid zegt het m.i. niet heel veel.
Je moet beseffen dat deze auto's complexe machines zijn met hier en daar bijzondere, dus kostbare, techniek aan boord. Combineer dat met het feit dat ze intussen zo'n 15 jaar oud zijn. Er ontstaan dus wel eens vreemde problemen door veroudering of uitdroging die kostbaar kunnen uitpakken. Ik denk overigens niet dat het een 'slechte' auto is. Dit zijn allemaal dingen die je met iedere auto met een dergelijke performance mee zult maken. Het is alleen jammer dat het met de onderdelenvoorziening matig gesteld is. Zo was Franco oprecht verbaasd dat hij de benodigde onderdelen van de achterwielophanging gewoon kon bestellen. Tot voor kort moesten 4200 onderdelen worden aangepast om toch te kunnen rijden (of de auto aangepast aan 4200 draagarmen, één van de twee).

Aan mijn auto zijn in die 2,5 jaar heel wat sensoren vervangen, een manchet van de benzinetank, de achterwielophanging en de banden. Naast natuurlijk regulier onderhoud. Op zich dus niet eens zo gek maar ik wil in mijn huidige situatie het risico van iets als schokdempers, remmen, koppeling of een gasklep niet nemen.
Overigens staat zoals gezegd de auto nu ook bij Franco met wat klachten, dus als zich iets voordoet dan zal ik dat zeker (laten) oplossen. Dat is de consequentie van zo'n (gave) auto rijden...
treets
Donateur

Berichtdoor treets » za 05 jul 2014, 13:20

... en verkocht...
Een goede auto is blijkbaar toch niet zo heel lastig te verkopen voor een reële prijs. Nieuwe eigenaar is blij.

Natuurlijk wel naar het buitenland.
treets
Donateur

Berichtdoor RedRacing » za 05 jul 2014, 21:18

Het is toch wat. Zou je toch eigenlijk niet moeten willen.
RedRacing

Berichtdoor yrrah » di 08 jul 2014, 09:16

dueporte schreef:Het is maar net wat er kapot gaat. En dat er iets kapot gaat kun je hier op het chat in alle destillatie lezen.

Dat is de enige garantie die je hebt.....slaap je alweer?
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah

Re: 3200GT te koop --weer te koop

Berichtdoor RedRacing » wo 24 dec 2014, 12:34

Hallo allen,

Hoewel de 3200 GT altijd mijn dreamcar is geweest en nog steeds is moet ik keuzes maken. Zoals jullie wellicht weten ben ik bezig met de ombouw van een Jeep Cherokee XJ voor deelname aan de Libya Rally in april 2015 (zie het eigen draadje daarover op deze site). Het budget dat mijn co-driver en ik daarvoor in ons hoofd hadden hebben we echter al zodanig fors overschreden (er is geen standaard Jeep op sommige punten aangepast, maar uiteindelijk een complete rallyauto gebouwd coolio ) dat ik het niet meer verantwoord acht (en ook privé naar mijn partner niet meer kan maken) om vier auto's aan te houden. Dat racerij geld kost was al bekend, hoeveel voor ons project inmiddels ook. We krijgen er al ruim anderhalf jaar veel plezier en in april een geweldige ervaring voor terug.

Derhalve met pijn in mijn hart ga ik de 3200 verkopen. De andere twee auto's hebben we privé gewoon nodig. De 3200 is zoals hier wel bekend perfect (altijd bij Franco) onderhouden en ik heb de bijpassende tester (laptop) erbij. Een maand geleden heeft de auto nog twee nieuwe knocksensors gekregen.

Indien iemand geïnteresseerd mocht zijn hoor ik het wel. Over de prijs kunnen we het dan wel hebben. Voor niet serieus geïnteresseerden is de prijs nu niet van belang. Het is overigens een btw auto die vanaf januari 2015 fiscaal gunstig de bijtelling in (15 jaar). Ik verkoop hem liever hier aan een liefhebber dan dat ik via andere kanalen allerlei bandentrappers aan de deur krijg. Met die andere kanalen wacht ik dan ook nog even. Hij staat me niet op de tenen.

Ons rallyteam is overigens te volgen op www.desertcatrallyteam.com.

Vriendelijke groeten,

Jos
RedRacing

Re: 3200GT te koop --VERKOCHT

Berichtdoor treets » za 27 dec 2014, 10:03

Hé Jos, jammer dat je 'm nu alweer moet wegdoen. Ik mis de auto nog dagelijks :-) (dat blijkt wel daar ik het forum nog steeds volg...)
Succes met de verkoop en hopelijk blijft ie weer binnen NL.

Ik zal de titel van de thread aanpassen zodat duidelijk is dat ie weer te koop staat.
treets
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Maserati's aangeboden