Te koop: Alfa GTV6

Alleen Maserati's mogen hier aangeboden worden! (geen handelaren)

Re: Te koop: Alfa GTV6

Berichtdoor Giulia » di 17 mei 2011, 14:24

cassiopeia schreef:Een teken van herkenning smiley_driving
Veel over die GTV6 gehoord maar ik zie nu het kenteken LF-14-DX @#$%
Mijn Alfetta 1.8 heeft LF-11-DX. Allebei eerste toelating op 13 juni 1984. Overigens bestaat LF-13-DX (een GTV) ook nog, zo zie ik net. Die Alfa's -dit drietal is nu 27 jaar oud!- is dus toch wel veel beter dan menigeen veronderstelt. Doorgaans zijn dat trouwens mensen die zelf nooit een Alfa hebben gehad.

Ik ben wel wat standvastiger. Ik kocht mijn Alfetta in 1986, twee jaar oud. Van de eerste eigenaar: mijn neef. Vervolgens heb ik daar 12 jaar als dagelijkse auto in gereden. Begin jaren 90 de motor gereviseerd en de carosserie gerestaureerd met NOS delen van dealers die gingen opruimen. Nog wat laswerk aan de bodem nodig en enkele mechanische zaken. Zodoende staat 'ie sedert 1998 in een hoekje van mijn garage met 330.000 km op de teller. Ja, nog wel wat meer auto's bijgekomen sedertdien. Maar ik verkoop niet ":{&

Werden tegelijkertijd bij de RDW aangeboden voor het kenteken..

Ik vrees echter dat als je je Alfetta uit het hoekje haat wel weer flink wat werk zal hebben aan remmen, leidingen en rubbers....oh ja, roest ook helaas. Rijden met dat ding Cas!
Giulia
Donateur

Berichtdoor Giulia » di 17 mei 2011, 14:36

Dan nu even de uitleg en een kijkje in mijn auto ziel. Wat jullie allemaal reeds doorhebben is dat ik in de regel niet van het lange bewaren ben (alhoewel ik mijn allereerste grote liefde, Giulia echt wel een jaar of 4 heb gehouden) Ik vind/vond te veel leuk.

Op dit moment haal ik de grootste lol uit de Spider van Miss HIlversum. Weinig voor betaald, knappe auto en veel plezier. Houden dus (buiten het feit dat mijn edele delen op het hakblok gaan als ik haar auto wegdoe)

De magnifieke QP heb ik altijd al een prachtige Maserati gevonden en dat vind ik nog steeds. Zeker deze. Echter het is geen rijdersauto en dat zal het in mijn ogen (en naar mijn rijdersgevoel) ook niet worden met de nodige aanpassingen. Plus en daar ben ik eerlijk in...deze QP kon ik niet laten staan gezien de schitterende conditie.

Dan de GTV6...schitterend, stoer design, magistraal geluid maar altijd kleine verbeterpuntjes.

Het probleem zit hem in het feit dat de QP redelijk weinig rijdt, ik Miss Hilversum niet de GTV6 in krijg en de Spider de meeste tijd krijgt. Ik kan en wil gewoon de aandacht aan de auto;s geven die ze verdienen en dat lukt niet bij 2 van de 3.

Dus bij voorkeur deze 2 eruit en iets moois en bij voorkeur drietanderigs er voor terug. Toch maar eens een 3200 proberen.

Enfin we zien wel. Eerst op vakantie...echter de eerste echt serieus gegadigde heeft zich reeds gemeld....Worden ze n iet verkocht dan prima, ik prijs me dan nog steeds bevoorrecht met zulke iconen.

Hou jullie uiteraard op de hoogte. (maar eens een uitgever zoeken om al mijn auto's te bespreken in boekvorm)
Giulia
Donateur

Berichtdoor Dutchy » di 17 mei 2011, 15:16

Arjen.... ik denk en weet haast wel zeker dat de 3200 niet jou auto is. Jouw (stevige) rijstijl en een 3200 gaan niet samen... geloof me maar. Slechts mijn mening hoor.. je moet natuurlijk doen wat je zelf de beste optie lijkt.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor cassiopeia » di 17 mei 2011, 15:29

Zijn we van de eerste schrik bekomen (GTV6 eruit), blijkt dat de QP IV óók al dit lot staat te wachten…
En ik rijd juist weinig in mijn Evo (behoudens eerst jaar na aanschaf) omdat ik er lang mee wil doen! Zodoende staat ‘ie vaak een maand of langer onaangeroerd. Toegegeven, vanaf het voorjaar maakt onze Spider V6 ook heel wat kilometers, zij het alleen in het weekend.

Ook ik denk, dat een 3200GT het niet zal worden voor Giulia. Wat rijbeleving betreft, ligt de 3200GT toch veel dichter tegen een QP IV aan dan tegen een Ghibli.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Giulia » di 17 mei 2011, 15:32

Dutchy schreef:Arjen.... ik denk en weet haast wel zeker dat de 3200 niet jou auto is. Jouw (stevige) rijstijl en een 3200 gaan niet samen... geloof me maar. Slechts mijn mening hoor.. je moet natuurlijk doen wat je zelf de beste optie lijkt.

Stevige rijstijl? Ik?...ik rij gewoon door maar loop met dat soort auto's ook niet te hoeken ofzo hoor. Dat is wel een beetje een misvatting. Mijn GTV6 is erop gebouwd qua onderstel en rij ik daar inderdaad erg stevig mee. De Spider daarentegen rij ik totaal anders en meer relaxed mee. De Qp....rij ik helemaal niet mee....maar als ik er mee op pad ga dan is het alleen op de snelweg lekker doorrijden maar verder echt niet. Ik weet heel goed waneer een auto zich wel of niet leent voor bepaalde capriolen. De 3200GT is voor mij ook een echte GT en geen hard core sportwagen. Dus lekker zoeven en niet te gek knallen...
Giulia
Donateur

Berichtdoor Giulia » di 17 mei 2011, 15:40

cassiopeia schreef:Ook ik denk, dat een 3200GT het niet zal worden voor Giulia. Wat rijbeleving betreft, ligt de 3200GT toch veel dichter tegen een QP IV aan dan tegen een Ghibli.

Ja maar ik ben juist niet op zoek naar een hardcore rijdersauto maar wel een die wat minder gezapig rijdt dan de QPIV. Ik hoef er geen wedstrijden mee te winnen. De 3200 van 3200_QPV die ik een dag mocht lenen gaf me toch een stuk sportiever gevoel (geluid, wegligging en zeker stuurgedrag) dan mijn QPIV.

Juis dat erg stevige rijden met de 224V en de GTV6 ben ik een beetje zat....gaat een keer fout. Noem het maar zelfbescherming deze keuze %$#@

Ik ben ook wel weer iemand die het toch wil ervaren.

Sterker nog: Als ik naar mijn wensenlijstje kijk (coupé, veel vermogen (300pk plus, drop dead gorgeous design, relatief betaalbaar) dan blijft er echt niet zo veel over. Ik kan het niet verzinnen in inder geval...
Giulia
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 17 mei 2011, 16:42

Ik ben wel uitgegaan van een QP V8 tegenover de 3200GT.
Misschien is een QP V6 wel wat gezapiger dan een V8? Ik heb nooit in een QP V6 gereden.
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Giulia » di 17 mei 2011, 16:50

cassiopeia schreef:Ik ben wel uitgegaan van een QP V8 tegenover de 3200GT.
Misschien is een QP V6 wel wat gezapiger dan een V8? Ik heb nooit in een QP V6 gereden.

Gezapig als in wegligging niet in motorgedrag. Zeker nu alles perfect is afgesteld door Jorrit zal er weinig verschil zijn tussen 6 of 8 pitjes....ja boven de 200 zal de 8 pitter de langste adem hebben...
Giulia
Donateur

Berichtdoor charles » di 17 mei 2011, 17:38

ik begrijp je motivatie, arjan. ik heb mn gtv6 juist gekocht vanwege die reden ,het totaalplaatje, mooi om te zien en horen, lekker om in te rijden en betaalbaar een auto waar je dan ook daadwerkelijk in rijdt. hoewel ik ook nog steeds met veel plezier in de biturbo rijdt (minstens 1xper week) ik vind dat een auto je moet zitten als een handschoen
charles

Berichtdoor cassiopeia » di 17 mei 2011, 19:43

Giulia schreef:
cassiopeia schreef:Ik ben wel uitgegaan van een QP V8 tegenover de 3200GT.

Gezapig als in wegligging niet in motorgedrag. Zeker nu alles perfect is afgesteld door Jorrit zal er weinig verschil zijn tussen 6 of 8 pitjes....ja boven de 200 zal de 8 pitter de langste adem hebben...

Het scheelt tussen de V6 en V8 toch wel 50 pk. Ongeveer een Fiat 500.
Ik schat in, dat de tussensprintjes wel wat sneller zijn.
Boven de 200 rijd ik hoogst zelden. Alleen als het echt verantwoord is in Duitsland en ook daar is dat maar sporadisch het geval. Ik houd liever mijn rijbewijs.
cassiopeia
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Maserati's aangeboden