GPS-flitspaalsignalering in Frankrijk verboden

Nieuws en belangrijke mededelingen

Re: GPS-flitspaalsignalering in Frankrijk verboden

Berichtdoor Boomerang » vr 17 feb 2012, 21:25

Een oplossing is soms zó simpel, dat je hem over het hoofd ziet.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor ConraddeBruin » vr 17 feb 2012, 21:44

Gewoon aan de snelheid houden....net als ik!
ConraddeBruin

Berichtdoor Danny » za 18 feb 2012, 08:00

Of voor de beter gesitueerden onder ons (hoor ik niet bij): lekker iets te hard blijven rijden en in geval van een boete met een glimlach je portemonnee trekken en iets mompelen over ondersteuning van de Franse triple A status
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » wo 22 feb 2012, 15:09

Als ik het goed lees, is apparatuur met flitspaalsignalering niet alleen in Frankrijk verboden en strafbaar sedert dit jaar, maar ook in Duitsland:

http://content1b.omroep.nl/18e96ab72f95 ... igatie.pdf
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Michele » wo 22 feb 2012, 15:45

Hm, interessante info... feitelijk is dus iedere ouwe TomTom of Garmin verboden en ook wat oudere inbouwnavigatie aangezien die dingen allemaal standaard flitspaalsignalering ingebouwd hadden. Die kan je wel uitschakelen, maar ik zou niet weten hoe ik het definitief uit mijn 4 jaar ouwe Garmin zou moeten verwijderen. Maar ik mag dus ook geen Mobieltje meer bij me hebben in half Europa, noch een laptop in de kofferbak hebben... Reden: laptop en mobieltje maken mobiel internet mogelijk en daar kan ik dus de waarschuwingen op zien via diverse nuttige websites... Overigens is de situatie in die zin wel grappig, dat ik vorig jaar in een splinternieuwe Audi van de importeur naar Le Mans getuft ben, en in het najaar met een Mercedes en een Range Rover naar de Elzas, en dat alle auto's ingebouwde navi met waarschuwingen hadden... kost een vermogen, en dan mag je het nog niet gebruiken ook. Thumbsdown5
Juridische case: wat als de navi niet aangeeft waar de palen staan, maar in de buurt van een paal wél actief aangeeft dat je er maar 130 / 110 / 90 whatever mag rijden???
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor lqpl » wo 22 feb 2012, 16:32

Meteen doorvoeren Michele - en patent aanvragen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » wo 22 feb 2012, 16:57

Is helemaal geen juridische case. Mijn TomTom geeft altijd bij iedere weg aan, wat daar de maximum snelheid is. Dat mag gewoon. Hij "waarschuwt" immers ook, als je een bepaalde afrit moet nemen?

Ik denk dat de kans op betrappen niet heel groot is. De aanwezigheid van een oude radardetector is immers extern vast te stellen, die van een navi met flitspaalsignalering niet. Bijna iedereen rijdt met een navi, dus het zal zo'n vaart niet lopen. Tenminste, niet voor zover je geen 200 gaat rijden en bij iedere paal bovenop je rem gaat staan. Ik laat het lekker zitten in ieder geval.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » wo 22 feb 2012, 17:23

Michiel bedoelt denk ik dat in plaats van het flitser piepje een ander piepje erin gestopt wordt vlak voor een flitskast die je waarschuwt waar dus niet een flitskast in beeld komt maar de maximum snelheid. Dan is het veel moeilijker te bewijzen dat het piepje je waarschuwt voor de flitskast en mag het waarschijnlijk wel.

Overigens is het meer bangmakerij dan dat er daadwerkelijk op gecontroleerd zal worden gok ik zo. 4 maart rijd ik in iedergeval gewoon met de navigatie aan naar Parijs om daar een leuk auto event bij te wonen Thumbsup5
cassiopeia schreef:Je loopt toch wat achter X Laterrrr5

a) Parkeerbonnen leveren relatief weinig op. Hardrijders veel meer. Daarom zetten ze liever met zo'n blauwe Gendarmerie-Subaru de achtervolging in. Of ze flitsen je uit de struiken en laten je door collega's aanhouden bij de eerstvolgende péage.

b) Het CJIB in Leeuwarden heeft inmiddels ook een randovereenkomst gegevensuitwisseling met de Franse autoriteiten (in hetzelfde samenwerkingsverband levert Frankrijk overigens ook de gegevens van Nederlandse huizenbezitters in Frankrijk keurig aan de Nederlandse Belastingdienst) waarbij het CJIB de tenaamstelling van het geflitste kenteken levert. De bon krijg je een week of zes later vanuit Frankrijk toegestuurd. Ik weet niet, of ze ook een vertaling meesturen zoals Duitsland en Zwitserland doen.

c) De gendarmie weet heus wel op welke pagina van het TomTom menu ze kunnen zien of Flitslocaties is geinstalleerd. Bij twijfel of als je teveel stennis maakt naar hun zin, nemen ze het apparaat al dan niet in combinatie met auto in beslag en rijden gewoon langs een flitspaal. Als er vervolgens wat gaat piepen, dan ben jij je TomTom kwijt en 1.500 Euro armer.

Trouwens zo achter loop ik niet, ik rijd per jaar minimaal 7 keer per jaar 1300 km op en neer naar Frankrijk en ben per jaar zo'n 3 a 4 maanden in Frankrijk. Voor het laast was ik er eind oktober 2011 en ook toen ben ik geflitst, maar bonnen heb ik nog nooit gezien. Het was zelfs zo dat de Nederlandse politie afgelopen zomer naar het zuiden is gereden om samen met de Franse politie langs de autoroute du soleil te gaan staan om de Nederlandse hardrijders te beboeten. Omdat de Franse politie geen middelen had om veel Nederlanders tegelijkertijd op de bon te kunnen slingeren omdat flitsen gewoon niet werkt/te duur is. Dat doorsturen naar het CJIB spreken ze al jaren over maar in de praktijk komt het volgens mij bijna niet tot nooit voor dat de bonnen doorgestuurd worden.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor Giulia » wo 22 feb 2012, 17:38

Die bonnen krijg je met ernstige vertraging in de bus...mag maximaal 365 dagen duren volgens europeesche wetgeving. Ik kreeg gisteren de bon binnen voor niet betaald parekeren in Viareggio eind mei 2011....6 tientjes!
Giulia
Donateur

Berichtdoor Michele » wo 22 feb 2012, 18:02

SpyderGT schreef:Michiel bedoelt denk ik dat in plaats van het flitser piepje een ander piepje erin gestopt wordt vlak voor een flitskast die je waarschuwt waar dus niet een flitskast in beeld komt maar de maximum snelheid. Dan is het veel moeilijker te bewijzen dat het piepje je waarschuwt voor de flitskast en mag het waarschijnlijk wel.

Yep, dat bedoel ik Thumbsup5
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Belangrijke mededelingen