Pagina 3 van 4

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: za 23 feb 2013, 17:37
door Marten
Ik snap wel waar jij op doelt, maar dat heeft er in dit geval echt geen bal mee te maken.
De prijs voor het vervangen van de riem (als ik dit zou laten doen) werd er niet hoger door.

Er werd alleen aangegeven dat er mogelijk een probleem zou zijn met de levering van de riem, juist vanwege het verhaal waar dit topic mee is gestart.

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: za 23 feb 2013, 19:15
door yrrah
Het zal niet de prijs zijn. Wat wel....? Bedoel dat met die verhalen je onnodig afhankelijk wordt gemaakt. Samen inkopen lijkt me ook weinig zinvol.... Wel samen optrekken lijkt mij zinniger.

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013, 13:27
door Otto C.
Nu heb ik pas, bij een dealer, 156euro betaald voor een 3200 distributieriem. Op Ebay.de zie ik verschillende verkopers ze aanbieden voor rond de 80euro. Zou dit dan ook oud spul zijn?

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013, 14:15
door Marten
Dealers moeten zich sowieso aan fabrieks-eisen en Bovag bepalingen houden.

Maw als de dealer zo'n ding vervangt en hij breekt is het niet jouw probleem.
Als je 'm dan zelf vervangt en hij breekt ligt (een deel van) de bewijslast bij jou, is hij op de juiste manier vervangen etc.
Je hebt wel meer zekerheid dat het om een verse riem gaat, maar altijd even checken.

Via derden ben je altijd kansloos, ook als je 'm zelf koopt en door een garage laat monteren.
De garage heeft de riem immers niet geleverd? Dus zal je dan moeten aantonen dat de riem goed was en dat er een montage fout is gemaakt.

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013, 14:48
door Otto C.
Ik heb hem toch bij de dealer gekocht omdat er dan een rekening bij zit i.p.v. een Ebay printje.
Maar het blijft wel een beetje knagen dat je hem daar twee keer moet betalen.

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013, 16:20
door Marten
Ik denk dat het meer knaagt als je niet zeker weet of je oude meuk hebt gekocht terwijl je ergens met 200+ rond kart...

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013, 17:06
door Marten
Nog even wat info van Stuart Avery van MIE Corporation:

Hello Marten,

Thank you for your mail.
We have a very good stock of service and repair parts for the Biturbo era cars.
The timing belts, cam housing gaskets, and water pumps are supplied.
The timing belts are modern production from DAYCO, not old original stock.
The cam housing gaskets are produced in the USA from our gasket maker, and are made to the original thickness.
The water pumps are "rebuilt", and sold exchange for the old pumps.

I own a 1984 Biturbo. We will always try to keep the parts available, and work to find replacement parts after the original stock is gone.

Very best regards. Stuart Avery

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013, 21:52
door lqpl
Bemoedigend bericht. "I own a 1984 Biturbo. We will always try to keep the parts available". Ontbreekt daar een 'thus' tussen de twee zinnen? Huh5

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013, 22:55
door Jac
Zo'n Jag die Vince heeft, heeft geen distributiesnaar maar een ketting. Veilige keuze lijkt me.
Ik zie langzamerhand koopmotieven verschijnen voor een Jag. Wie volgt... tongue

Maar hoe spannend is het met een snaar? Is die 3 jaar echt zo heilig?
Er is al vaker over gesproken. Maar zo zie ik vaak auto's met de beschrijving dat de snaar bijv 10dkm geleden gedaan is, maar dat is dan wel 7 jaar?! Wat is dan veiliger; een oude snaar of blijven rijden met die die erop zit. huh???????

Re: oude distributie riemen

BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013, 09:01
door lqpl
Waarom een oude snaar tegenover een oude snaar? Ik denk dat de voorschriften mbt tijdsduur en km-strage er niet voor niets zijn. Dus een 7 jaar oude ongeacht het km-trage moet je vervangen - en met een nieuwe verse welteverstaan.