Google en andere zaken

Nieuws en belangrijke mededelingen

Re: Google en andere zaken

Berichtdoor Dutchy » wo 06 okt 2010, 22:05

toch bij "eventjes wachten" staan we al op de tweede pagina nagnoeg bovenaan..... prestatie om trots op te zijn.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Zoran » di 12 okt 2010, 15:36

Modena schreef:Google heeft de URL nog niet opgepakt. Dat komt vanzelf wel. Ik heb de site aangemeld op een aantal startpunten op het internet, dus dat helpt ook al weer een beetje. Misschien kan de index worden aangepast om potentiële zoekers te helpen ons te vinden. Hier een voorzet (wel eerst laten checken door de techneuten):

<title>Maserati chat - Nederlandstalig forum over Maserati en Italian lifestyle</title>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="description" content="Maserati chat is een Nederlandstalig forum over Maserati en de Italian lifestyle." />
<meta name="keywords" content="maserati chat forum nederlands nederlandstalig granturismo grancabrio quattroporte 3200 4200 biturbo" />
<meta name="author" content="Maserati chat" />
<meta name="robots" content="index, follow" />
<meta http-equiv="content-language" content="nl" />
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=7" />

<base href="http://www.maseratichat.nl/" />

1/
Tussen de keuwords moet een komma + spatie

2/
Hier zijn nog een paar keywords die mee genomen kunnen worden. Belangrijk is iig alle types die hier ter sprake komen te vermelden:

forum, onderwerpen, berichten, laatste, bericht, maserati, laatste bericht, berichten laatste, ghibli, spyder, quattroporte 4.2L, quattroporte V6, quattroporte V8, quattroporte I, quattroporte II, quattroporte III, quattroporte IV, quattroporte V, quattroporte 400 PK, quattroporte 2.8L, V6, V8, 3500GT, bora, merak, shamal, 224, 222, italië, modena, levensstijl, sportauto, italiaanse auto, exclusief, cabrio, sebring, mistral, ghibli spyder, indy, bora, khamsin, merak ss, kyalami, 425, biturbo s, biturbo es, 420i, spyder i, 430, biturbo si, 222e, 228, 422, karif, 222se, 224v, 224sr, 424v, ghibli 2000, 3200GT, ghibli abs, ghibli 2800, MC, MC Stradale,

§3/
Een idee voor een omschrijving: "Nederlandstalig forum over zowel recente als oudere Maseratis en de Italiaanse levensstijl"

§4/
De titel "hoort" volgens de SEO te zijn: Nederlandstalig forum over Maserati en Italiaanse levensstijl | Maserati chat

§5/
Als je een Nederlandstalig forum bent... Gebruik dan ook Nederlandstalige namen: Italian lifestyle is niet Nederlands. De titel zou dus aangepast moeten worden...

My 0.002$. :-)
Laatst bijgewerkt door Zoran op di 12 okt 2010, 16:10, in totaal 2 keer bewerkt.
2013: Aprilia RST 1000 Falco
2011: Mini Cooper S Clubman
2010: Maserati Quattroporte V
2009: Maserati Spyder Biturbo
Zoran

Berichtdoor Dutchy » di 12 okt 2010, 15:45

Google bot zie ik geregeld op de site... en ook staan we steeds hoger in de lijst!
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Zoran » di 12 okt 2010, 16:20

robots.txt zou ook bewerkt moeten worden om de "bruikbare" bots beter aan bod te laten komen. Voorts moeten folders die n.v.t. voor deze site niet indexeerbaar moeten zijn.

Kan iemand mij een three mailen van de folder structuur op de server zodat ik een eerste robots.txt kan samen stellen?
Zoran

Berichtdoor Dutchy » di 19 okt 2010, 12:22

Hey Zoran, sorry maar ik heb dit bericht helemaal gemist. Ik snap alleen niet echt wat je bedoeld tenminste ik snap wel waar je heen wilt alleen niet waar ik dat kan vinden.
Dutchy

Berichtdoor Modena » di 19 okt 2010, 17:34

Zoran schreef:modena,

Het belangrijkste keyword... :-)
Voor de rest erg goede opmerkingen Zoran.
Kennelijk doe je dit niet voor het eerst.
Modena

Berichtdoor Modena » di 19 okt 2010, 17:36

Modena schreef:

Overigens is dit killing: viewtopic.php?f=2&t=182&p=3950#p3950
Het zou iets van: viewtopic.php?f=Google_en_andere_zaken etc.
Modena

Berichtdoor Dutchy » di 19 okt 2010, 18:58

Ik snap het niet leg eens uit.... je hebt het over de search strings?
Dutchy

Berichtdoor Modena » di 19 okt 2010, 19:37

Dutchy schreef:Ik snap het niet leg eens uit.... je hebt het over de search strings?

Als je bij ons over het forum gaat surfen, dan zie je dat achter .nl/ allerlei onbegrijpelijke codes komen te staan. Het is mooier en voor bezoekers veel handiger als die codes worden vervangen door leesbare tekst. Google eens op 'Maserati' en bekijk de zoekresultaten. Je ziet dan bijvoorbeeld de URL kopen.marktplaats.nl/auto-s/maserati/c128.html. Dat is natuurlijk een hele mooie. Je ziet het woordje 'kopen', het woordje 'auto' en natuurlijk 'Maserati'. Voor mensen is dat een hele prettige en veilige link om op te klikken. Google dan eens op 'Maserati chat Dutchy'. Dan zie je dat je het eerste resultaat een URL is met voor mensen onbegrijpelijke cijfers en letters.

Er is een plugin om die heel makkelijk te genereren. Volgens mij is dit hem, maar misschien kan Zoran ook eventjes meedenken.
http://www.phpbb-seo.com/en/phpbb-seo-p ... t1549.html
Modena

Berichtdoor Zoran » di 19 okt 2010, 20:03

Modena schreef:

Mijn schuld: Ik heb bij het voorstellen en wat mijn achtergrond betreft de weg van de minste weerstand genomen om de complexiteit laag te houden. !@#$%

Vwb mijn huidige bezigheid, mijn site op http://www.grbic.eu geeft een idee. Waarschuwing, veel verkoop bla, bla...

<tussendoor>
Wat mijn achtergrond betreft, die ligt in de fotografie. Acadmie van de Journalistiek in Tilburg, Fotovakschool, cameraman bij het toenmalig NOB (toen Linda de Mol jong en strak was), eerste ervaring in de reklame fotografie, vetrek naar Parijs omdat "het daar gebeurde" en om de verhalen rond de Francaises te bevestigen, eerste klus in Bosnie voor Sygma Photo, daarna een paar brandhaarden voor Sipa Press, klussen voor Paris Match en een paar US tijdschriften... En na bijna het loodje gelegd te hebben terug naar Parijs om de frustratie kwijt te raken dat er meer aandacht was voor het achterwerk van Prinses Stephanie van Monaco dan de ellende die ik gezien heb tijdens mijn reportages.

Drie jaar industriele fotografie en een paar grote klanten verder toch erg gefrustreerd gebleven en een sabbatical van 20 jaar genomen. Een "gebroken hart" heelt heel langzaam.

Durf nu weer aan fotografie te denken; voorlopig als voedsel voor mijn ziel. Kijken of het ook een boterham op de plank kan toveren is voor straks.
</tussendoor>

Voorlopig dus vet in de IT. Vandaar... %$#@
Zoran

VorigeVolgende

Keer terug naar Belangrijke mededelingen