Google en andere zaken

Nieuws en belangrijke mededelingen

Re: Google en andere zaken

Berichtdoor Giulia » di 19 okt 2010, 20:06

applaus06 is onder de indruk...
Giulia
Donateur

Berichtdoor Zoran » di 19 okt 2010, 20:11

Dutchy schreef:Hey Zoran, sorry maar ik heb dit bericht helemaal gemist. Ik snap alleen niet echt wat je bedoeld tenminste ik snap wel waar je heen wilt alleen niet waar ik dat kan vinden.

Welk onderdeel kun je niet vinden?

De robots.txt is een text bestand dat aan de root van de site (/) zit. Anders moet je het aanmaken en daar uploaden. In dat textbestand geef je vervolgens aan welke bots wel mogen indexen en welke niet. Daarmee voorkom je dat crap bots je server te vaak bezoeken, belasten en eveneens je bandbreedte verbruiken. Nog een paar andere redenen zijn veiligheid en in mindere maten privacy...

De keywords kun je waarschijnlijk in de configuratie van het forum toevogen ipv index.php zelf aan te passen.

De titel van de site zal waarschijnlijk direct in de index.php of elders aangepast moeten worden...

Complex onderwerp omdat er veel factoren om de hoek komen kijken... Alles hangt ook erg af van de webserver configuratie en het forum software dat gebruikt wordt...
Laatst bijgewerkt door Zoran op wo 20 okt 2010, 01:16, in totaal 1 keer bewerkt.
2013: Aprilia RST 1000 Falco
2011: Mini Cooper S Clubman
2010: Maserati Quattroporte V
2009: Maserati Spyder Biturbo
Zoran

Berichtdoor Dutchy » di 19 okt 2010, 20:23

Nu snap ik hem... ik hou de robots in de gaten. Ik heb ook een hele lijst van bots die de site mogen bezoeken. De google bot is de laatste tijd een zeer veel geziene gast. Dagelijks meerdere malen. Verder is alexa bezig en yahoo. Google is zeg maar de belangerijkste voor ons. Dus dat moet goed zitten.

Linda de mol pffff geluksvogel... oude foto maar toen was ze nog... nah ja vul zelf maar in

Afbeelding

@modena.. geef me even de tijd ik ga met die mod aan de slag... (&%#
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Zoran » di 19 okt 2010, 20:25

Modena schreef:
Dutchy schreef:Ik snap het niet leg eens uit.... je hebt het over de search strings?

Als je bij ons over het forum gaat surfen, dan zie je dat achter .nl/ allerlei onbegrijpelijke codes komen te staan. Het is mooier en voor bezoekers veel handiger als die codes worden vervangen door leesbare tekst. Google eens op 'Maserati' en bekijk de zoekresultaten. Je ziet dan bijvoorbeeld de URL kopen.marktplaats.nl/auto-s/maserati/c128.html. Dat is natuurlijk een hele mooie. Je ziet het woordje 'kopen', het woordje 'auto' en natuurlijk 'Maserati'. Voor mensen is dat een hele prettige en veilige link om op te klikken. Google dan eens op 'Maserati chat Dutchy'. Dan zie je dat je het eerste resultaat een URL is met voor mensen onbegrijpelijke cijfers en letters.

Er is een plugin om die heel makkelijk te genereren. Volgens mij is dit hem, maar misschien kan Zoran ook eventjes meedenken.
http://www.phpbb-seo.com/en/phpbb-seo-p ... t1549.html

Yep, dat is het. Het aanpassen heeft idd gevolgen voor de site. Misschien zullen er ook compatibiliteits problemen zijn omdat het om een Nederlandse phpb vertaling gaat? Heb ooit een probleem gehad met SEO plugin voor Wodpress en de Nederlandse vertaling ervan...

Wellicht is een testsite voor het forum (een kopie, bv test.maseratichat.nl) om aanpassingen te testen alvorens ze toe te passen een goed idee?

Dan is het een kwestie van testen, uitproberen en toepassen...
2013: Aprilia RST 1000 Falco
2011: Mini Cooper S Clubman
2010: Maserati Quattroporte V
2009: Maserati Spyder Biturbo
Zoran

Berichtdoor Dutchy » di 19 okt 2010, 20:31

Alles wordt eerst altijd lokaal getest... dus dat moet goed komen.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Jos Red Racing » di 19 okt 2010, 21:47

Zoran, je hebt onder nr. 2 de zoekterm "Racing" @!#$ vergeten! Dat levert gegarandeerd 2 x zoveel bezoekers op %$#@ .

Goed verhaal verder (&%#

Jos
Jos Red Racing
Donateur

Berichtdoor Modena » za 11 dec 2010, 18:37

Het gaat nog niet super goed qua vindbaarheid in Google. Is er al eens naar die SEO-pack gekeken? Het kan niet zo zijn dat het MCH forum met weinig activiteit boven het behoorlijk actieve Maserati Chat staat. Overigens is http://maserati.startpagina.nl/ niet echt bereid om de 'concurrentie' te vermelden, zo te zien.

Wat mij opvalt is dat op het MCH forum rapporteren dat er in november 2010 versus november 2009 drie keer zoveel nieuwe members zijn geregistreerd, maar dat het aantal posts van 1571 naar 43 met een kleine vierduizend procent is afgenomen. Dat lijkt mij een contradictie. Tenzij ze hetzelfde spam-probleem hebben gehad als dit forum en er te laat iets aan hebben gedaan.

Van mij mogen de statistieken op dit forum openbaar zijn. Waarom zou je het verbergen als je niks te verbergen hebt. Het is voor nieuwe bezoekers relevante informatie. Ik zou er geïrriteerd door raken, omdat je de activiteit niet kunt vergelijken met derden. Het is informatie waarop je de keuze voor lidmaatschap baseert. De kwalitatieve beoordeling komt pas als je actief gaat deelnemen.
Modena

Berichtdoor lqpl » za 11 dec 2010, 23:01

Alsof er zoveel te kiezen valt.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Modena » zo 12 dec 2010, 08:58

lqpl schreef:Alsof er zoveel te kiezen valt.

www.maseraticlub.nl/board/index.php
www.maseratiforum.co.uk
www.maseratilife.com
maserati.startpagina.nl
www.maseratichat.nl/index.php
www.maserati-forum.de
www.sportsmaserati.com
www.ferrarichat.com › FerrariChat.com › Other Cars
+ tientallen hits op algemene auto sites die ook wat praten over Maserati.

Als je niet bekend bent in het wereldje, dan is dat nog lastig kiezen hoor.
Daarnaast. De beste staat toch op nummer 1?
Modena

Berichtdoor lqpl » do 16 dec 2010, 09:33

Mooi lijstje. Ik ging zelf even uit van Nederlandstalig. Heb je deze allemaal eens bezocht en kun je aangeven welke je goed of minder goed vindt?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Belangrijke mededelingen