Andere merken en de stemming op de MC chat

Nieuws en belangrijke mededelingen

Andere merken en de stemming op de MC chat

Berichtdoor Dutchy » di 04 jan 2011, 22:58

Ik wil het volgende even kwijt.

Het is de laatste tijd wat stiller rond de Maserati artikelen, dat klopt. Daar zullen ongetwijfeld enkele redenen voor zijn en één daarvan is denk te danken aan de afgelopen maand met al de feestdagen en natuurlijk ook omdat veel mensen het paardje op stal hebben staan. Je ziet deze tendens wel vaker op forums, het stort even wat in en na een tijdje komt dat vanzelf weer tot leven. Je kunt ook niet continu blijven praten over de diverse ontdekkingen en perikelen die alleen maar betrekking hebben op Maserati.

Leuk voorbeeldje is het water/methanol topic. Dit duurt nu al best een tijdje en komt nu langzamerhand tot een eindsprint.... het heeft in zo'n topic geen enkele zin om iedere dag iets onzinnigs te zeggen terwijl er niets gebeurd is dus zie je dat het topic zo nu en dan even stilvalt maar daarom niet minder interessant.

Daarnaast werken de meeste mensen gewoon en soms maak je meer mee wat Maserati gerelateerd is dan andere momenten. Dat wil niet zeggen dat je over andere zaken niets hoeft te melden... dat is nu ook juist het chat gebeuren waardoor de onderlinge contacten toch warm blijven en er wel leuke andere nieuwtjes gemeld worden.

Nu is het zo, dat in dit geval de moderator van de chat zich aan het oriënteren is op een ander merk. Daar is helemaal niets mis mee want een mens verandert nou eenmaal. Maar wat ik hier nou minder van vind is dat er direct vele opmerkingen komen over een vergelijk van Porsche en Maserati. Te pas en te onpas moet er wel met een gehaaide of dubbele opmerking gereageerd worden. Je kunt ook gewoon enthousiast zijn voor iemand.. die zijn zuurverdiende centjes besluit uit te geven aan iets anders dan Maserati. Wanneer ik alle reacties optel wordt er meer door andere gepost over Porsche dan degene die er eentje wil kopen. Vervolgens komt er bij die mensen een irritatie level en komt er onvrede. Iets wat mijns inziens helemaal niet nodig is wanneer mensen die het niet interessant vinden ook gewoon niet reageren. Hieruit komen alleen maar weer die eeuwige discussies uit voort. Op dit moment is het zelfs zo dat er in meerdere topics steeds teruggekoppeld wordt naar het merk Porsche. Niet nodig dus.

Het is dan ook een eigen leven gaan leiden op diverse plekken in het forum... Het lijkt mij handig/pre dat we dit gaan beperken om de topics zuiver te houden. Heb je wat leuks te melden doe dat en zo niet, ga dan niet flauw lopen doen. Het gaat hier tenslotte maar over 1 persoon die graag een Porsche zou willen aanschaffen maar gezien de discussies gaat het halve forum over op Porsche..... tegendeel is waar natuurlijk

Insuniaties maken in de trant van straks wordt het hier nog een Porsche forum of nu is de moderator een porsche rijder en zou zijn functie ter discussie moeten staan (ook al is het grappig bedoeld) of nu worden er donaties gevraagd door de oprichters en gaan ze een ander merk rijden vind ik dus ook echt niet leuk en totaal niet op zijn plaats. Zo ga je niet met elkaar om... en ik vind het dan ook zeer teleurstellend dat er zo snel alweer van dit soort grappen worden gemaakt. Let wel.... er gaat meer tijd inzitten dan je denkt.

Ongetwijfeld raak ik wat gevoelige snaren of zullen wat mensen zich aangesproken voelen maar ik kan je verzekeren dat mijn relaas niet aan iemand in het specifiek gericht is maar wel een stukje om over na te denken en te voorkomen dat we dit uit de hand laten lopen.

Ik heb erover gedacht wat te gaan vegen in diverse topics maar vond dat niet terecht want we zijn geen kleine kinderen. Wel hoop ik op wat begrip van jullie en wat medewerking om zaken niet onnodig uit de hand te laten lopen. We hebben verdilleme niet voor niets dit mooie supersnel groeiende forum opgezet. Daar mogen we met recht trots op zijn.. TOCH??? "(^&$@

Als afsluiting brrrrrr.... mooi he?

Afbeelding
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Re: Andere merken en de stemming op de MC chat

Berichtdoor Boomerang » di 04 jan 2011, 23:03

Laten we het dáár eens over hebben.
De italiaanse duivel op wielen.

Brrr, wat gaaf. adhd
Boomerang
Donateur

Berichtdoor maseralfa » di 04 jan 2011, 23:08

'An evil wind that blows you sideways', zo werd hij ooit omschreven in een Engels blad (Evo, Classic and Sports Car, ik weet het niet meer).
QPV-SZ-147GT-90
maseralfa
Donateur

Berichtdoor lqpl » di 04 jan 2011, 23:13

Een beetje een kobolt maar wel spannend. Ik wil de stoelen in mijn spydertje...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Otto C. » wo 05 jan 2011, 14:01

Iedereen die voor een oldtimer of sportauto kiest heeft voor mij zo i zo al honderd punten voorsprong op de gemiddelde automobilist. Maar ik vind het wel eens leuk om met een beetje te stoken bij bepaalde merken. Aan de andere kant vind ik het ook helemaal niet erg als “my other garage” spreekwoordelijk kompleet wordt af gefakkeld.

Waar ik me nog wel eens een beetje aan kon storen, is, wanneer een buitenstaander om Maserati advies kwam, dat er dan hel en verdoemenis wordt gesproken als hij niet voor een Evo zou gaan.(bij wijze van dan he ;-))

Voor de rest staat m'n zondagse auto inderdaad al maanden op stal en gebeurt er hier niet zo veel op Maserati gebied.

Maar wel een heel leuk forum. Keep up the good work!
Otto C.
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 05 jan 2011, 14:53

Otto C. schreef:..........er dan hel en verdoemenis wordt gesproken...

Da's best wel een boel rottigheid op een bultje dan. ":{&
Maar met de rest was ik het óók wel aardig eens eigenlijk.
Alleen dat affakkelen van de garage, dat hoeft voor mij dan weer niet. }{}{|
Boomerang
Donateur

Keer terug naar Belangrijke mededelingen