Nieuwe leden chat

Nieuws en belangrijke mededelingen

Nieuwe leden chat

Berichtdoor cassiopeia » ma 21 maart 2011, 22:20

Af en toe lees ik, hoeveel leden de chat inmiddels heeft. De steeds geconstateerde groei is natuurlijk leuk. Maar ik zie wel, dat er nogal wat newbees zijn die zich eenmalig registreren, tien minuten op de chat verblijven en dan niet meer terugkomen. Al maandenlang niet. Ik zie eigenlijk toch maar heel weinig enthousiaste newbees verschijnen die min of meer actief deelnemen.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Re: Nieuwe leden chat

Berichtdoor Term54 » ma 21 maart 2011, 22:41

Ik denk dat het komt doordat je het idee hebt dat hier al een vrij hecht clubje is , daar doe je niet gelijk aan mee. Als je geen vragen hebt dan post je denk ik niet gelijk iets.

:-)
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 21 maart 2011, 22:55

"t is een oude discussie, in het verleden ook al eens gevoerd op dat andere forum. Dat "ons kent ons" is reuze gezellig, maar het werpt ook een drempel op.

Nieuwe mensen die zich wel uitspreken en posten treffen een warm bad, hun vragen worden snel beantwoord en ze worden hartelijk ontvangen. Het is dus geen onwil of echte arrogantie, newbees worden niet afgezeken of zo.

Ik kan mij goed voorstellen dat iemand een drempel voelt en zich niet zo gemakkelijk mengt in alle discussies.

"t is maar net wat je wilt. Als we een meer open community willen zijn kunnen we misschien dat ook in een hartelijke welkomst boodschap verwoorden. Mensen die zich zouden willen aanmelden zitten vaak met technische vragen, over de aanschaf of het onderhoud van Maserati. Daar zouden we de boodschap op kunnen richten.

En het ons kent ons geouweneel beperken tot het café. Lastig.....
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 21 maart 2011, 23:27

Maar het is meer dan dat. Of eigenlijk, minder.
Nogal wat melden zich aan, kijken tien minuten rond en verdwijnen dan weer. Vooralsnog voorgoed.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Dutchy » ma 21 maart 2011, 23:38

cassiopeia schreef:Maar het is meer dan dat. Of eigenlijk, minder.
Nogal wat melden zich aan, kijken tien minuten rond en verdwijnen dan weer. Vooralsnog voorgoed.

Dat klopt wel Cas maar er wordt ook vaak voor andere zaken geregistreerd bijvoorbeeld
- wat foto's te kunnen zien die je niet ziet wanneer je geen member bent.
- Wellicht zijn er voor geregistreerden meerdere topics die je als guest niet kunt zien.
- Ik ben op zoek ik registreer mij en stel een vraag... hmm ik doe het toch maar niet
- Wat een gaaf maserati filmpje... ik koop er ook eentje.. gauw registreren en vervolgens weer terug naar de orde van de dag.

Er zit natuurlijk van alles tussen serieuze maar ook minder serieuze registranten.(leuk woord) Je moet gewoon ook wel een beetje ballen hebben en je mengen in discussies om het ijs wat te breken. De een doet dat makkelijker dan de ander. Hechte groepjes heb je altijd en dat zal je toch niet veranderen. Ik moet zeggen dat wij hier best een open minded publiek zijn en nieuwelingen zeker helpen waar dat kan.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Vince » di 22 maart 2011, 10:21

Amén. Ik denk dat ons niets te verwijten valt wat vriendelijkheid naar newbies betreft.
En je moet niet vergeten dat jet het nooit iedereen naar de zin kunt maken.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor stijn » di 22 maart 2011, 10:30

Ik als relatieve nieuwkomer kan mij er wel wat bij voorstellen.

Hoewel het welkom op de site als een warm bad ervaren werd, kun je tussen de regels door, en vaak ook expliciet lezen dat enkele leden van de in totaal ongeveer 140 elkaar met enige regelmaat ontmoeten; keileuk natuurlijk. Maar als nieuwkomer krijg je het gevoel dat er een hechte club is van die-hards waar je minder makkelijk tussen komt.

Door het bezoeken van de dyno in Roelofarendsveen heb ik +/- 15 à 20 leden leren kennen, waardoor het gevoel van "er bij horen" versterkt is. En als ik vragen heb (en die heb ik maar al te vaak), worden die beantwoord door mensen waar ik nu vaak een gezicht bij voor de geest kan halen. Dat versterkt natuurlijk mijn betrokkenheid bij de chatclub.

Dan moet je natuurlijk wel zo`n bijeenkomst bezoeken (Zeelandia, Poorterati etc.), en als je door de persoonlijke verwijzingen in de teksten het gevoel krijgt dat er zich al een hechte groep gevormd heeft waar je "toch niet tussen komt" zal niet iedereen de moeite nemen meer betrokken te raken, en het laten bij het zien van bepaalde foto`s. Daar kunnen wij hier natuurlijk weinig aan doen.

Immers: het verbale welkom bij aanmelding is hier uitstekend, en persoonlijke berichten moeten toch gewoon vermeld kunnen worden? Het is dan dus de eigen keuze er verder geen werk van te maken om te integreren in de chatsite, en niets tot weinig van wat wij zullen doen (binnen het redelijke) zal tot meer betrokkenheid leiden. Er zijn activiteiten genoeg om je op in te schrijven, en je zo betrokken bij de club te voelen.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Vince » di 22 maart 2011, 10:32

Precies. Ik denk dat alles hier wel over gezegd is zo.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Giulia » di 22 maart 2011, 11:19

Helder verhaal Stijnmans...

En laten we wel zijn. Als mensen zich wel aanmelden en daar verder niks mee doen dan ligt dat niet aan de hartelijkheid alhier. Het gaat om de mensen die er wel zijn, niet om de mensen die er niet zijn.
Giulia
Donateur

Berichtdoor lqpl » di 22 maart 2011, 11:25

Mooie one-liner Juul maar het is in het belang van de chat dat het zich blijft verjongen met nieuwe gezichten, dus zij die er niet zijn moeten worden tot zij die er wel zijn.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Volgende

Keer terug naar Belangrijke mededelingen