Forumsuggesties van leden

Nieuws en belangrijke mededelingen

Berichtdoor Boomerang » wo 22 sep 2010, 07:58

De huidige modellen onderverdeling lijkt toch niet altijd even praktisch.
Dan doel ik vnl op de combinatie 3200/4200/Spyder/Gransport.
Hoewel de uiterlijke verschijning natuurlijk vrijwel identiek is op een paar onbelangrijke lampjes na, zijn de technische verschillen natuurlijk enorm.
En dat je de 3200 apart wilt zetten van de biturbo modellen begrijp ik, de auto luide immers een nieuwe periode bij Maserati in, maar feitelijk is de technische opzet in grote lijnen doorontwikkeld maar identiek.
Alleen (afhankelijk van het model) + 2 cilinders. (Shamal, QP IV V8 en 3200GT)

De QP V en 4200 zijn technisch vrijwel identiek opgebouwd en de technische info die ik wellicht binnenkort ga plaatsen heeft geen enkel raakvlak met de 3200, maar is weer wél relevant voor de QP V en de Granturismo.
De Transaxle bouwwijze van deze auto's en de identieke F motoren, zetten deze modellen iig technisch veel dichter bij elkaar dan de uiterlijke verschillen doen vermoeden.
(Overigens is het goed mogelijk dat bij de laatst genoemde modellen verbeteringen zijn doorgevoerd die mijn info minder relevant maken.)

Op het duitse forum zetten ze de QP IV en de 3200 bij elkaar (technisch nauw verwand) en het nieuwere spul in een aparte kolom.
Tja, daar is wel wat voor te zeggen natuurlijk.....

Wat is jullie mening?
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » wo 22 sep 2010, 15:44

Boomerang,

Ik sluit mij daarbij aan. Het blijft een enerzijds / anderzijds discussie, maar ik vind de gekozen indeling ook niet geheel logisch, denk dat het iets beter kan.
(1) De oude tijd, tot en met de QP III kan in één categorie.
(2) De bi-turbo is een volgende categorie, zeker tot en met de QPIV en de Ghibli en ik zou er ook goed me kunnen leven als je de 3200 erbij zet, vanwege de motor.
(3) De volgende categorie is de groep vanaf de 4200, dus de Ferrari motoren tot en met de Gransport. Voor mijn part zet je de QPV en de GranTurismo daarbij.

Dan heb je drie categoriën.

Wat ik eigenlijk doe is het motortype als criterium voor de indeling gebruiken.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Re: Forumsuggesties van leden

Berichtdoor Boomerang » wo 22 sep 2010, 18:45

En het is nog méér dan alleen die motor: Versnellingsbak aut/6-bak is identiek bij 3200 en QP IV, maar ook het diff.
Het zelfde diff zit ook onder de Ghibli GT en de 6 handbak is bij die auto volgens mij ook 2 druppels water....
Veel technische overeenkomsten dus.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Dutchy » wo 22 sep 2010, 18:49

Tja er zit natuurlijk wel wat in bi-turbo is absoluut geen 4200 of GS of QPV motor.
3200 heeft het nieuwe uiterlijk maar wel de bi turbo motor idd en dus valt die nog wel onder de vorige generatie.

Motor is voor velen een belangrijk speerpunt...

Nog even wat reacties afwachten en dan wellicht toch een kleine aanpassing maken.

Thnx for the heads up heren (&%#
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Vince » do 23 sep 2010, 08:29

We hebben ook geen "Gespot" afdeling he? Dus Maserati's die je ziet rijden, maar ook andere zaken op Marktplaats en zo?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Giulia » do 23 sep 2010, 11:29

Vince schreef:We hebben ook geen "Gespot" afdeling he? Dus Maserati's die je ziet rijden, maar ook andere zaken op Marktplaats en zo?

Zou ik in het hoofdstuk met te koop zetten, evenals gevraagd misschien?
Giulia
Donateur

Berichtdoor Eric » do 23 sep 2010, 16:42

Mij viel op, als je op een topic klikt, je altijd automatisch bij de eerste pagina eindigt. Nú is dat nog wel te overzien, maar bij een topic van 100+ pages zal er flink wat gescrold moeten gaan worden. De meeste andere fora brengen je automatisch bij jouw laatst bezochte/gelezen page.
Software settinkje ofzo?
o'Toole's statement: Murphy was an optimist
Eric
Donateur

Berichtdoor Dutchy » vr 24 sep 2010, 09:34

@Eric Wanneer je naar het forum topic kijkt staat daar rechts naast de laatste poster een klein envelopje. Klik daar eens op... dan ga je meteen naar de laatste post... scheelt alweer een hoop blader werk.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor DaFranksta » vr 24 sep 2010, 12:49

envelopje helpt zeker. knopje "nieuw" is ook altijd wel lekker. @!@

verder valt op dat grotere foto's half te zien zijn. @#$%

och, het zijn maar kinderziektes. hij's fijn zo! "(^&$@
qp5 autom
gs-mcv met boemies #131/180
Ex qp4evo
DaFranksta
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » vr 24 sep 2010, 13:04

Volgens mij is er geen mogelijkheid om alle recente postings ineens op te roepen, je moet hier steeds door de rubrieken heen?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Volgende

Keer terug naar Belangrijke mededelingen