Money in the bank en ........ keuzestress!

Jouw autocollectie

Money in the bank en ........ keuzestress!

Berichtdoor RedRacing » zo 18 maart 2012, 11:37

Gisteren heb iki de Honda S2000 verkocht. Het is een geweldig ding alleen als auto van de zaak geen geschikte duurzame optie. Als mijn secretaresse mij op de snelweg belde kon ik haar door het geluid bijna niet verstaan. Klanten vroegen mij of ik ergens buiten in de wind liep. Aangezien ik hemn buiten de zaak om niet gebruikte is het zonde van zo'n auto. Ik heb er gisteren een 22 jarige Hondafreak erg blij mee gemaakt.

Maar dat levert nu de situatie op dat ik naast de 850R en Red Racing een derde voiture moet zoeken. De Racing staat nu wegens ijn electrical failure in de garage. Ik heb dus op dit moment maar één auto ter beschikking. Nieuw gevoel.

Ik merk dat ik aan keuzestress lijd. Dit terwijl ik toch geen 20er of 30er meer ben. Ik word heen en weer geslingerd tussen auto's van allerlei pluimage. Een prachtige 740 uit 1999
http://www.autoleitner.nl/automobielen/ ... allic.html (vooral mijn dochters vinden het wel wat achterin VinenAr5 ) en een Maserati GTA http://www.samvandalen.com/auto/maserat ... 8-automaat, een prachtige 3200 GTA bij Franco http://www.francoauto.nl/showroom/index ... ch=&color= of een BMW Z3 http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=maswxflntces, een BMW 740 in Emmer Compascuum http://www.jbover.nl/index.php?option=c ... o&Itemid=1 tot zelfs een puntgave Toyota MR2 uit 1985 http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cbkxyr1swtbr.

Ook zag ik een prachtige XK8 staan in het Oosten van het land http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wbbomtpblxac.

Ik zou ook de Racing als tweede auto geregeld voor dagelijkse (werk)ritten kunnen inzetten en tot het einde van het jaar eens rustig achterover kunnen leunen. Ingrid heeft me al uitgedaagd. Dat kun je toch niet ............ ha, ha!

Hebben jullie projecten die jullie sowieso zouden afschieten?

Ik ga eens even een uurtje in bad liggen met de ogen dicht denk ik.

Jos
RedRacing

Re: Money in the bank en ........ keuzestress!

Berichtdoor Giulia » zo 18 maart 2012, 11:40

Wat dacht je van een perfect onderhouden en zeer gedistingeerde (advocaat waardig) QP?

Ik weet er nog wel 1
Giulia
Donateur

Berichtdoor Dutchy » zo 18 maart 2012, 11:45

Oef zo'n 740 loop je op leeg man (onderhoud wegenbelasting en verzekering, verbuik) Oom van Maria had een 750iL en dat was een drama. Waarde na 2 jaar 0,0 Vind dat ze er erg veel geld voor vragen.

3200 of MR2 en Z3 lijken me niet veel praktischer dan een S2000 toch?

Z3 heeft mijn moeder jaren geleden gehad en ik vond dat echt een rammelbak... ze heeft hem snel weer weggedaan.

Je keuzes liggen wel ver uiteen.

Juul de marktkoopman ruikt weer kansen om te verdienen..... Whistle5
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Dutchy » zo 18 maart 2012, 11:49

BTW die XK8 echt een hele mooie wagen..... doen! Verstandig nee maar gewoon doen!
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Giulia » zo 18 maart 2012, 11:49

Verdienen...aan een Maserati?

HAHAHAHAHAHAHAHA

Zo.......ff bijkomen

Ik bied de kans om een medeforummer een prachtige tip-top onderhouden QP te bezitten...En Jos weet de weg naar hier Driving5
Giulia
Donateur

Berichtdoor Dutchy » zo 18 maart 2012, 11:54

Ok dan bied ik je 5000... deal? Igino5
Dutchy

Berichtdoor Danny » zo 18 maart 2012, 11:55

Mijn 2cents:

XK cabrio zou ik niet doen: zelfde probleem als bij de Honda (niet verstaanbaar kunnen bellen in de auto)
MR2 zou ik om dezelfde reden ook niet doen, bovendien te old-school en niet verfijnd genoeg om er lange zakelijke ritten mee te rijden

Keuze voor een BMW of 3200 begrijp ik wel. De BMW zal wel een stuk praktischer zijn dan de 3200 en bovendien comfortabeler/verfijnder.

Die zilveren BMW zou ik niet doen vanwege 3 redenen: Amerikaan, zilver en foute velgen. Die blauwe bij Leitner daarentegen vind ik echt super. Fantastisch rijke uitrusting!

Wat betreft 3200's: beide een goede keus hoewel ik persoonlijk minder van zilver hou op een 3200 (maar kennelijk denk jij daar anders over).

Good luck!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Danny » zo 18 maart 2012, 12:01

Dutchy schreef:Oef zo'n 740 loop je op leeg man (onderhoud wegenbelasting en verzekering, verbuik) Oom van Maria had een 750iL en dat was een drama. Waarde na 2 jaar 0,0 Vind dat ze er erg veel geld voor vragen.

Tegenstrijdige en weinig terzake doende opmerking (sorry Dut)

Jos is mans genoeg om zelf een oordeel te vormen over wat hij aanvaardbaar vindt qua variabele kosten en blijkbaar heeft het hem er niet van weerhouden om de 740 op zijn lijstje te zetten.

De opmerking over de afschrijving op de 750: de hier genoemde auto's kosten geen drol als je het vergelijkt met de nieuwwaarde en je krijgt juist heel veel waar voor je geld. Afschrijving is al door de vorige eigenaren geleden en een goed onderhouden auto met rijke uitvoering en niet al te hoge km stand is altijd weer te verkopen.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor RedRacing » zo 18 maart 2012, 12:13

@Dutchy
De 3200 zal zeker praktischer zijn dan een S2000. Dat is een heerlijke GT waarin je toch zeker rustig moet kunnen bellen. Het feit dat het meer geld kost speelt bij de vraag naar het geschikt zijn voor het beoogde gebruik geen rol. Uiteraard is dat aspect voor mij bij aanschaf natuurlijk wel een niet onbelangrijke factor. De 3200 heeft als nadeel dat ik voor ieder probleem 200 km moet reizen hetgeen ik voor de Racing al doe (Jeroen doet het sleutelwerk in Numansdorp nog steeds. Ik rij naar Utrecht CS en hij pikt hem daar op. Een week later andersom).

Het is inderdaad zo dat de auto's waar ik naar kijk heel ver uiteen lopen. Dat is nu juist hetgeen de keuzestress oplevert Hamered5 .

@Juul
Je hebt een prachtige QPIV. Ik ben echter geen liefhebber van het design van die auto helaas. Die gaat het dus in ieder geval niet worden.

Een andere optie zou nog de Ghibli kunnen zijn die bij Witmer & Odijk staat. Die is mijns inziens alleen veeeeeel te duur.

@ Danny
Inderdaad, zo'n donker grijze 3200 vind ik erg mooi. Mooier dan blauw bijvoorbeeld. Het interieur van die auto vind ik ook wel heel speciaal, al had ik een aantal jaren nooit overwogen om een auto met een deels grijs interieur te kopen. De zilveren bij Franco ben ik een paar maanden geleden gaan bekijken. Die is erg mooi. Zilver is voor mij zeker geen showstopper. Wat anderen mooi of minder mooi vinden interesseert me weinig. Als ik daar naar zou luisteren had ik Red Racing zeker niet in de schuur staan.

Groeten,

Jos
RedRacing

Berichtdoor Dutchy » zo 18 maart 2012, 12:17

Danny schreef:Tegenstrijdige en weinig terzake doende opmerking (sorry Dut)

Jos is mans genoeg om zelf een oordeel te vormen over wat hij aanvaardbaar vindt qua variabele kosten en blijkbaar heeft het hem er niet van weerhouden om de 740 op zijn lijstje te zetten.

De opmerking over de afschrijving op de 750: de hier genoemde auto's kosten geen drol als je het vergelijkt met de nieuwwaarde en je krijgt juist heel veel waar voor je geld. Afschrijving is al door de vorige eigenaren geleden en een goed onderhouden auto met rijke uitvoering en niet al te hoge km stand is altijd weer te verkopen.

Ok.. ik snap dat Jos mans genoeg is. Variabele kosten... heb je enig idee wat je aan storingen kwijt kunt zijn bij zo'n oudere BMW 7 serie? Wellicht denkt Jos.. een BMW is zekerheid maar in de 7 serie zijn de kosten aanzienlijk en storingen zijn een veel voorkomende zaak. Ik begreep dat de auto een stabiele factor moest worden. Wellicht gezien zijn stress Whistle5 een eye openener.

Betreft de waardevermindering... De vroeger duurdere auto's die nu voor relatief weinig de deur uitgaan daar zitten natuurlijk ook redenen achter en dat heeft o.a. met kosten te maken. Dus om nou te zeggen dat je veel auto voor weinig krijgt en dus leuke deals kunt maken... nee niet echt, buitendat zijn de grotere duurdere auto's op dit moment erg slecht te verkopen. Het nieuwere model met een dieselmotor is dan nog de beter verkoopbare auto maar ook die blijven op dit moment staan.
Dutchy

Volgende

Keer terug naar My other garage