Toen liep ik tegen deze wagen aan. Een 911S uit 1976. De wagen is origineel Amerikaans, maar vorig jaar geimporteerd en uiterlijk helemaal Europees gemaakt. Voordat de opmerkingen komen, ja deze achterbumper is Europees. De Amerikaanse hebben nóg dikkere stootrubbers. Tja. De eerste Impact-bumpers. Oude en goede 911's worden steeds moeilijker te vinden, neem in acht dat 70% van de productie overzees is gegaan.
Zoals gezegd rijzen de prijzen voor de oude 911's de pan uit. De pre-impactbumper auto's worden zo langzamerhand onbetaalbaar. Ik heb er vertrouwen in dat dit er straks keihard achteraan gaat. Niet het belangrijkste, wel leuk.
De auto is werkelijk om door een ringetje te halen. Hij is in Amerika overgespoten, maar helemaal kaal geweest. Daar zijn foto's van en het is zeer netjes gedaan. De body heeft nergens ook maar een spatje roest. Uitzonderlijk voor een auto van 37 jaar oud. Zeker als je ziet dat bodem en wielkuipen zonder bodyschutz of wat zijn. Schitterend.
Het interieur is érg netjes, de stoelen zijn opnieuw bekleed in heerlijk jaren '70 textiel en leer. Sfeertje hoor!
De tellers zijn nog wel Amerikaans, daar moet ik nog wel wat aan doen.
Wat erg leuk is is dat de volledige historie er bij is. Sleutelkaart en ga zo maar door, het is er allemaal. Er zit een stapel rekeningen bij van een paar cm. De 2.7 motoren hebben een slechte reputatie. De haalden vaak de 50k miles niet. Dit had te maken met de milieurestricties. Porsche borduurde voort op een blok uit de jaren 60 en Amerika wilde minder uitstoot.
Dat losten ze mooi op door de temperatuur van de motor te verhogen. Onder andere door de motorfan uit te voeren met de helft minder schoepen. De efficiëntie van de verbranding ging natuurlijk omhoog. Maar de levensduur niet. Dat snap ik zelfs.
Anyway. Ik heb hem vandaag gekocht van een verzamelaar die hem "dubbel" had. Hij is top, maar de motor heeft wat aandacht nodig. Dat is te overzien. En hij moet nog op kenteken gezet worden.
O ja. De Giulia gaat dus weg. Mocht er interesse zijn in de mooiste Juul van NL dan hoor ik het graag.
Hier zijn de foto's!