Sorry. Kever #2...

Jouw autocollectie

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor Boomerang » do 13 aug 2015, 09:15

Gaaf!
Maar is dat gedrag wat je beschrijft kenmerkend voor een 2.7?
Je zou eigenlijk met een laptop/meetsonde's tijdens het rijden moeten gaan meten wat er tijdens dat bokkige gedrag mis gaat met het mengsel.

Heb je nooit overwogen die MPI throttlebodies te gaan monteren op het originele blok?
Door die 6 smoorkleppen, wordt de motor sowieso veel sterker en rustiger onderin.
Die throttlebody variant gecombineerd met (een vrij programmeerbare?!) injectie, geeft over het algemeen een aanzienlijk beter gedrag, vooral bij lagere toerentallen, dan carburateurs.
Zou je ook bij een 3.0 kunnen overwegen.

Want je weet: een carburateur is een vernuftig stukje techniek, dat er voor zorgt dat je onder vrijwel alle omstandigheden rijdt......met het verkeerde mengsel.

Kom er maar weer in Rudi lachebekkie

Overigens zie ik de charme van carbs best wel hoor.
Maar als je bokkigheid wilt wegwerken, zal dat beter gaan met een perfect getrimt injectiesysteem.
Ook smeerolieverdunning door te rijk draaien is dan niet aan de orde.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor Vince » do 13 aug 2015, 09:22

Boomerang schreef:Gaaf!
Maar is dat gedrag wat je beschrijft kenmerkend voor een 2.7?


Ja. Het is de motorkarakteristiek.

Carbs op originele blok bouwen wil ik niet, het originele blok moet origineel blijven.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor Otto C. » do 13 aug 2015, 20:53

Die motorkapschanieren hamersmiley . Heel de avond achter een kolomboor en dan heb je bijna niets.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor Vince » vr 14 aug 2015, 09:29

Erwin van Rebel Engineering gaat vol gas op ons motor-project. Heerlijk zo'n specialist die er zelf lol in heeft, minutieus is en nog kan communiceren ook, een verademing!

Kleppendeksel zijn gespoten, kleppen gesteld, nokkenastiming is goed gezet.
Ondertussen is het duidelijk dat het blok in ieder geval recent een koprevisie heeft gehad, de rest (kettingen en spanners) ziet er erg goed uit. Was een beetje een gokje, maar het lijkt er op dat we goed gegokt hebben....

Koelplaat is in kleur gespoten, kreeg net deze foto door met de PMO's er al op!
Ziet er MEGA-SEXY uit wat mij betreft! Koelfan en ombouw op de foto zijn van Erwin, mijne zijn in behandeling.

Nu moeten er nog wat gooide gekocht worden. SSI's, oliekoeler voorzijde en een einddemper. Ik wilde eigenlijk voor twin pipes gaan alleen ben ik bang dat de hellingshoek van onze garage in de binnenstad van Utrecht dit niet toe laat....

Iemand nog een tip voor een einddemper? Ik zoek raspend geluid, sportief maar zonder lage brom. Ik wil absoluut geen "cabin drone" onder de 4k rpm.

Afbeelding

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor Boomerang » za 15 aug 2015, 09:11

woot
Je bent er dus al best ver mee!
Kan dat gewoon aan de bestaande versnellingsbak/koppeling geschroefd worden en zo ja, blijft dat heel?
Heeft zo'n wagen al een vijfbak eigenlijk?
Met het lage gewicht van die eerste 911jes moet gaan als een speer denk ik!

Dat aanzuiggeluid van die zes carbs straks..... Love5
Open luchtfilters of kan dat niet? (ivm warmte en dus cilindervulling)
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor Vince » za 15 aug 2015, 11:43

Bak is geen probleem. 5 versnellingen.
Er komt wel nog een oliekoeler voorin, als koeling voor de motor.
Het ding moet straks echt al een kanon gaan. Verwachting is ongeveer 250Pk's, maar de bank zal dat uit moeten wijzen.
Open kelken zou gaaf zijn, maar dan moet je wel iets gaan regelen om inregenen te voorkomen.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor Giulia » za 15 aug 2015, 13:21

Vince schreef:Open kelken zou gaaf zijn, maar dan moet je wel iets gaan regelen om inregenen te voorkomen.


Harder rijden Tssk5
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor lqpl » za 15 aug 2015, 15:04

Verkort stof de levensduur dan niet?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor Giulia » za 15 aug 2015, 15:27

Ideaal zou een cold air box zijn die geforceerd de lucht naar de kelken stuwt. Ik had open kelken op mijn Juul en dat was lastig af te stellen voor straatgebruik. Stof en gruis zit je niet op te wachten alhoewel dat bij een 911 waar de motor achterin hangt en veel minder issue is dan bij een motor voorin waar je toch meer zooi van je voorligger krijgt toegeworpen.

Regen is het probleem ook niet. Dat vernevelt wel door de grill en is dan redelijk snel verdampt door de hitte...
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Sorry. Kever #2...

Berichtdoor Vince » za 15 aug 2015, 17:53

Wat je niet wil is dat de kelken vol gaan staan met regen wanneer de wagen geparkeerd staat natuurlijk. Maar dat zou je kunnen opvangen met een regenkapje onder de klep. Stof wordt denk ik wel opgevangen door de filters?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

VorigeVolgende

Keer terug naar My other garage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron