Pagina 1 van 4

Thema 8.32

BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 21:30
door Maser73
Eindelijk toegeslagen....een Thema 8.32 1e serie. Als jongetje droomde ik hiervan en nu in bezit. Moet 'm nog ophalen en bekijken dus ongezien gekocht unsure De combinatie van volledige onderhoudshistorie, staat interieur, relatief lage km stand van onder de 90K en het feit dat dit een 1e serie is met de voor mij perfecte kleurcombinatie deed mij snel doen beslissen. Overigens hou ik niet van te veel rationaliseren bij koop auto, als het goed voelt en eea klopt; toehappen voordat deze op autoscout of mobile terecht komt met een te hoge marge. Nu nog onderhands gekocht. Wel even een kennis gestuurd om papieren te checken en of fotos ook daadwerkelijk van de aangeboden auto zijn.

Ik ga 'm over een paar weken ophalen in CH waar de 8.32 bij een kennis is neergezet. Zit nog wat werk aan maar goed te overzien. Genoeg tijd nu de Integrale zo goed als klaar is, kijk uit om het Ferrari blok nieuw leven in te blazen. Hierbij wat snelle telefoon kiekjes. Ik doe nog wel verslag als ik 'm in NL heb. Echt superrrr gaaf!

IMG-20150503-WA006.jpg


1.jpg


13.jpg


14.jpg

Re: Thema 8.32

BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 21:46
door lqpl
Geweldige aankoop! Zijdezachte motor. Geniet van het torque steer.

Re: Thema 8.32

BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 22:25
door Maser73
Ik moet het nog allemaal ervaren, ik heb nooit in een 8.32 gereden!!! Begrijp aan je comment dat ik het stuur stevig vast moet houden bij accelereren lachebekkie

Re: Thema 8.32

BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 22:37
door Giulia
Yep....schaatsen geblazen. Geweldige auto alleen niet zo snel als je zou verwchten met een F motor, Wel veel beleving. De blokken zijn wegens capaciteitsproblemen bij Ferrari bij Ducati in elkaar gezet.

Re: Thema 8.32

BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 22:52
door Maser73
Alleen voor de 2e serie en tussen 90 en 92 is het blok bij Ducatie in elkaargezet vanwege idd de capaciteit. Vandaar ook mijn voorkeur voor 1e serie waarvan het blok wel volledig in Maranello gebouwd is - voor wat het waard is unsure.

Ik heb al begrepen vanuit verschillende reviews dat snelheid 'tegenvalt' maar daar heb ik ''m ook niet voor gekocht al moet ik zeggen kijkend naar de cijfers is ie bv toch net zo snel als een 308 van 0-100 ondanks geknepen blok, wat voor 27jr geleden behoorlijk snel was. Enfin, we zien het wel. Alleen al van dat dashboard en werkende spoiler uit de kofferbak word ik blij....heel blij..

Re: Thema 8.32

BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 08:45
door Techno
Topkar! Mooi kleurcombi ook. Dat dash zat toch ook in de Thema EX? Prachtig! Alleen bereid je maar wel voor op lastig te verkrijgen onderdelen.....

Re: Thema 8.32

BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 10:57
door Marten
Ik heb er nog wel aan gesleuteld ook in een grijs verleden. Heerlijke auto met een fantastisch geluid, het F-blok is geknepen en daarom minder snel dan de naam doet vermoeden, maar desondanks geen stakker.

Onderdelen inderdaad lastig en dit is echt zo'n auto waar je echt op onderhoud niet moet bezuinigen, want dan komt het niet goed.
Een soort Lancia - Maserati dus.

Maar...daar staat veel rijplezier en zoals Juul aangaf, veel beleving tegenover.

Re: Thema 8.32

BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 11:52
door PJ
Gave bak & ook stoer zo"n "blinde" aankoop!

Re: Thema 8.32

BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 12:09
door Term54
Gaaf !

Re: Thema 8.32

BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 12:27
door Boomerang
Echt mooi!
Dat interieur ook!
Met "evo" houtpaneeltjes.... Hypocriet5

Zit er K(E)jetronic op die motor?