lqpl's Alfa

Jouw autocollectie

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor dueporte » za 27 jun 2015, 21:37

Mooi hoor! By the way ; hoe groot is jouw garage eigenlijk?. .,
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor duetto » za 27 jun 2015, 23:16

Gefeliciteerd! Mooi model en deze ziet er inderdaad erg goed uit.

Ben ook opgelucht dat het geen Alfetta GT is geworden, want jouw standaard in auto's enigszins kennende was dan voor mijn GTV de lat wel erg hoog komen te liggen;-)

P.S. Is jouw 1750-blok toevallig van 1968? De Duetto wordt op dit moment gerestaureerd en daarbij is vastgesteld dat de 1750 motor weliswaar nog uitstekend is, maar dat het onderblok twee jaar jonger is dan de rest van de auto, zodat ik niet aan 'matching numbers' kom. Dus een goed 1750-blok van 1968 staat op m'n verlanglijst.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor Marten » zo 28 jun 2015, 08:24

Giulia schreef:Een 1300 is leuk maar op de long run wat hard werken. Een 1750 blok geeft veel meer bruikvermogen onderin en souplesse bovenin. Ultiem blok voor een 105 serie.
De 1750's ofwel de latere 1800 lopen ook mooi rond. Ik weet dat de 1300 en 1600 blokken lager waren dan de 2.0, het verschil in cilinder inhoud zit 'm in de verlengde slag. Of dat met de 1750 tov de 1300 ook zo is weet ik niet, maar ik zou er wel even naar kijken. Je zou de eerste niet zijn die met het carter een verkeersdrempeltje raakt en vervolgens een bult op de motorkap heeft doordat het kleppendeksel er tegenaan heeft gezeten...
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor gtv6gleich » zo 28 jun 2015, 09:44

Gave aankoop super mooi model en in goed staat.
Met die 1750 motor wel even aan de overbrenging denken, de 1300 heeft als enige een kortere 5 en de eindoverbrenging is ook korter dan maak je wel heel veel toeren.
Maserati QPV 2004
Mito Esclusivo twinair turbo
Alfa 166 2,5 V6
gtv6gleich
 
Berichten: 112
Geregistreerd: wo 03 okt 2012, 18:06

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor Giulia » zo 28 jun 2015, 10:14

Alleen de eerste exemplaren van de Sprint GT Veloce hadden een kortere 5. Vanaf '68 een normale 5. Andere achteras is al beschikbaar. Stap voor stap wordt er gekeken wat de veranderingen doen.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor Giulia » zo 28 jun 2015, 10:17

Marten schreef:
Giulia schreef:Een 1300 is leuk maar op de long run wat hard werken. Een 1750 blok geeft veel meer bruikvermogen onderin en souplesse bovenin. Ultiem blok voor een 105 serie.
De 1750's ofwel de latere 1800 lopen ook mooi rond. Ik weet dat de 1300 en 1600 blokken lager waren dan de 2.0, het verschil in cilinder inhoud zit 'm in de verlengde slag. Of dat met de 1750 tov de 1300 ook zo is weet ik niet, maar ik zou er wel even naar kijken. Je zou de eerste niet zijn die met het carter een verkeersdrempeltje raakt en vervolgens een bult op de motorkap heeft doordat het kleppendeksel er tegenaan heeft gezeten...


Ruimte zat....ook met een 1750. Een 2 liter past al met gemak onder de motorkap.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor cassiopeia » zo 28 jun 2015, 11:21

Wat leuk: een Bertje Junior met ROOD leer! Driving5
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor lqpl » zo 28 jun 2015, 18:08

Leuke reacties! Juul heeft al antwoord gegeven op de meeste vragen. Ik ben geen kenner maar ik geloof dat Erik en hij alleen beproefde verbeteringen voorstellen. Ik sta iig volledig achter het voorgestelde pakket. Hij is mooi en wordt helemaal gaaf!
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor volantevantage » zo 28 jun 2015, 20:00

lqpl schreef: Hij is mooi en wordt helemaal gaaf!

Hiermee wordt die GT1300 Junior nóg mooier, nieuw ongebruikt Spider 2000 stuur uit 1972 ! Afbeelding[/url]
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

Re: lqpl's Alfa

Berichtdoor Giulia » zo 28 jun 2015, 20:15

Hoort er niet in....valt me tegen van je Ruudster
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

VorigeVolgende

Keer terug naar My other garage

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten