Pagina 2 van 5

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: za 27 jun 2015, 21:37
door dueporte
Mooi hoor! By the way ; hoe groot is jouw garage eigenlijk?. .,

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: za 27 jun 2015, 23:16
door duetto
Gefeliciteerd! Mooi model en deze ziet er inderdaad erg goed uit.

Ben ook opgelucht dat het geen Alfetta GT is geworden, want jouw standaard in auto's enigszins kennende was dan voor mijn GTV de lat wel erg hoog komen te liggen;-)

P.S. Is jouw 1750-blok toevallig van 1968? De Duetto wordt op dit moment gerestaureerd en daarbij is vastgesteld dat de 1750 motor weliswaar nog uitstekend is, maar dat het onderblok twee jaar jonger is dan de rest van de auto, zodat ik niet aan 'matching numbers' kom. Dus een goed 1750-blok van 1968 staat op m'n verlanglijst.

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2015, 08:24
door Marten
Giulia schreef:Een 1300 is leuk maar op de long run wat hard werken. Een 1750 blok geeft veel meer bruikvermogen onderin en souplesse bovenin. Ultiem blok voor een 105 serie.
De 1750's ofwel de latere 1800 lopen ook mooi rond. Ik weet dat de 1300 en 1600 blokken lager waren dan de 2.0, het verschil in cilinder inhoud zit 'm in de verlengde slag. Of dat met de 1750 tov de 1300 ook zo is weet ik niet, maar ik zou er wel even naar kijken. Je zou de eerste niet zijn die met het carter een verkeersdrempeltje raakt en vervolgens een bult op de motorkap heeft doordat het kleppendeksel er tegenaan heeft gezeten...

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2015, 09:44
door gtv6gleich
Gave aankoop super mooi model en in goed staat.
Met die 1750 motor wel even aan de overbrenging denken, de 1300 heeft als enige een kortere 5 en de eindoverbrenging is ook korter dan maak je wel heel veel toeren.

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2015, 10:14
door Giulia
Alleen de eerste exemplaren van de Sprint GT Veloce hadden een kortere 5. Vanaf '68 een normale 5. Andere achteras is al beschikbaar. Stap voor stap wordt er gekeken wat de veranderingen doen.

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2015, 10:17
door Giulia
Marten schreef:
Giulia schreef:Een 1300 is leuk maar op de long run wat hard werken. Een 1750 blok geeft veel meer bruikvermogen onderin en souplesse bovenin. Ultiem blok voor een 105 serie.
De 1750's ofwel de latere 1800 lopen ook mooi rond. Ik weet dat de 1300 en 1600 blokken lager waren dan de 2.0, het verschil in cilinder inhoud zit 'm in de verlengde slag. Of dat met de 1750 tov de 1300 ook zo is weet ik niet, maar ik zou er wel even naar kijken. Je zou de eerste niet zijn die met het carter een verkeersdrempeltje raakt en vervolgens een bult op de motorkap heeft doordat het kleppendeksel er tegenaan heeft gezeten...


Ruimte zat....ook met een 1750. Een 2 liter past al met gemak onder de motorkap.

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2015, 11:21
door cassiopeia
Wat leuk: een Bertje Junior met ROOD leer! Driving5

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2015, 18:08
door lqpl
Leuke reacties! Juul heeft al antwoord gegeven op de meeste vragen. Ik ben geen kenner maar ik geloof dat Erik en hij alleen beproefde verbeteringen voorstellen. Ik sta iig volledig achter het voorgestelde pakket. Hij is mooi en wordt helemaal gaaf!

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2015, 20:00
door volantevantage
lqpl schreef: Hij is mooi en wordt helemaal gaaf!

Hiermee wordt die GT1300 Junior nóg mooier, nieuw ongebruikt Spider 2000 stuur uit 1972 ! Afbeelding[/url]

Re: lqpl's Alfa

BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2015, 20:15
door Giulia
Hoort er niet in....valt me tegen van je Ruudster