+1, waterstof lijkt mij meer de toekomst dan volledig elektrisch. Snelheid van tanken en actieradius gegarandeerd, alleen nog het probleem van de tank...
Danny schreef:In de tijd van de opkomst van de automobiel zullen er ongetwijfeld lieden zijn geweest die hebben vastgehouden aan hun geloof in paard en koets maar uiteindelijk is ook deze groep overstag gegaan naarmate auto's betrouwbaarder werden en de infrastructuur beter. Dat zal met elektrische auto's niet anders zijn.
De overgang van paard en wagen naar auto was in 15 jaar tijd een feit (zie:
http://fd.nl/morgen/1143083/schone-ener ... ermorzelen). Maar momenteel modderen we al bijna 15 jaar aan met hybride en elektrisch en nog steeds heeft niemand het ei van columbus gevonden en is elektrisch rijden een marginaal iets.
Paard en wagen werden vervangen door iets wat echt lichtjaren beter was, en sneller. En het hoefde niet drie keer per dag een zak haver en een nacht rust in een stal na een hele dag koetsje trekken.
Theoretisch is als je het op die manier bekijkt juist een stap terug in de tijd richting paard en wagen: een elektrocar kan niet zonder lange rustperioden, heeft zeer vaak "voedsel" nodig, is niet zo lang bruikbaar als een gewone auto en heeft een stallingsprobleem...
Mijn scepsis is puur praktisch: zolang je niet net zo simpel de elektrocar kunt pakken als een gewone auto gaat het hem niet worden. En dat betekent primair actieradius en secundair laadsnelheid. Zolang die twee niet net zo universeel beschikbaar zijn (door heel Europa) zal de verbrandingmotor een voorsprong houden.