Giulia

Jouw autocollectie

Giulia

Berichtdoor Boomerang » za 07 jan 2017, 19:07

Klaar voor aflevering.

Afbeelding
Boomerang
Donateur

Re: Giulia

Berichtdoor Techno » za 07 jan 2017, 20:11

Mooie kleurcombi! De foto zelf doet jullie auto alleen geen recht... en benieuwd hoe hij bevalt Ik zie er veel te weinig op de weg.....
Techno
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » za 07 jan 2017, 21:14

Prachtig! Echt iets, om je op te verheugen! Ik vind het dan juist weer jammer van de kleur. Het wordt zo een groot zwart vlak, waarbinnen alle details en nuances van het fraaie design vervagen. Hij is toch vanbinnen niet ook nog zwart? Ik zag ook nog een foto van een 166. (en nog een Floride S!) Is die er nog?

Techno schreef: Ik zie er veel te weinig op de weg.....

Tot 1 januari zijn er in NL 258 op kenteken gezet.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 08 jan 2017, 10:09

Foto is kak idd, want Cass denkt dat ie zwart is....
Terwijl we bewust besloten een keer GEEN zwart, grijs of variaties op die kleuren, te kiezen. Ruudsterrr5
Hij is toch echt Blauw en afhankelijk van de belichting varieert dat van donker tot tamelijk hel blauw.
Tobacco interieur.

Over die verkoopaantallen:

In NL waren de exemplaren die de dealers hebben gekregen in 2016, bijtellingstechnisch gewoon niet interessant.
Ze werden opgescheept met vnl handbakexemplaren, die niet konden profiteren van de nog lage bijtelling in 2016.
De eco versies met de lage bijtelling en dus automaat, kwamen pas laat dit jaar beschikbaar.

Alle "niet diesel" kopers, deden er vervolgens verstandig aan, even te wachten tot januari.
Dan immers 22 ipv 25% bijtelling.
Er hebben er daarom heel wat in de wacht gestaan tot 1 januari.

In de ons omringende landen, deed de Giulia het direct al veel beter, wellicht vanwege het ontbreken van die bijtellingsproblematiek.
En wie de verschillende topics over (o.a déze) Alfa op de bekende NL auto-sites heeft gevolgd, weet dat Alfa in NL nog steeds geassocieerd wordt met roest, defecten, storingen enz.
Zielig.

Overigens; een beetje exclusiviteit mag voor mij best, ik hoef er niet op iedere hoek van de straat een tegen te komen.
Best mogelijk dat een benzinevariant met een mooie kleurencombi en de juiste opties, over een paar jaar dan alleen maar gewilder zal zijn bij liefhebbers.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Maser73 » zo 08 jan 2017, 10:44

Mooi! Sjiek en toch sportief met duidelijk herkenbare Alfa DNA.
Maser73
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » zo 08 jan 2017, 16:52

Nederland is een verschrikkelijk grijze-muizenland. Wist je dat er in 2016 in NL 59 nieuwe Maserati's werden verkocht waar het er in Belgie, ruim eenderde kleiner, 311 waren? Dat verschil is structureel, jaar na jaar.
Alfa: 988 in NL en 2005 in B.

Ik ben heel benieuwd naar goede foto's van de blauwe Giulia!
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Term54 » ma 09 jan 2017, 15:11

gefeliciteerd en wat een mooie combi zeg ! ben benieuwd naar de eerste km ervaringen.
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor Danny » ma 09 jan 2017, 15:58

Mooi Boom, wanneer kun je hem halen? En wat is de naam van de kleur blauw? In het Italiaans klinkt het altijd mooier Happy5
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor PeterM » di 10 jan 2017, 11:01

Mooi Boomie! Inderdaad iets om naar uit te zien. Hier geen misverstand over de kleur... zal wel aan Cass zijn EVO - bril liggen tongue. Dan zie je alles donker in....

Laat nog eens weten hoe het nu echt met de 166 is afgelopen...
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Boomerang » di 10 jan 2017, 17:52

Zojuist Giulia opgehaald.
@Peter:
Meteen nog even doorgevraagd over de 166.
Die auto is NIET bij een handelaar of dealer beland, maar bij een particulier die al lang op zoek was naar zo'n exemplaar.
Schrale troost.
Maar hij zal dus voorlopig niet meer op de markt verschijnen vrees ik.

Eerste indrukken Giulia:
Superstijve koets, geen rammels of kraakjes, mooi afgewerkt, gewoon goed!
Dramatische verschillen met een Audi zie ik op dit punt niet.
Wél qua ambiance; het is gewoon gezellig achter het stuur!
Onder de kap idem; wat een stappen zijn er op het gebied van brouwkwaliteit gemaakt zeg!

Rijden:
Heerlijk stil, vooral het onderstel verdient een enorme pluim; zelfs over heel slecht wegdek, blijft het verbazend stil en comfortabel, terwijl de auto tegelijkertijd snaarstrak is te dirigeren.

Belangrijkste minpunt; motorgeluid is gewoon kak als je de Busso V6 nog tussen de oren hebt zitten.
Aan de ander kant heeft men in de aandrijflijn mega-stappen gemaakt; de ZF 8-traps automaat (166 had slechts 4 verzetten!) draagt in grote mate bij aan het levendige karakter van de auto, terwijl tegelijkertijd een heel laag verbruik te realiseren is.

Verder is de kofferbak toch echt wat kleiner dan die van de 166.... dat wordt passen en meten in de vakantie met de tuinstoelen.....nee wacht, we kopen wel nieuwe.

Wel heel byzonder om te merken dat iedereen die de auto in het echt ziet, getroffen is door het uiterlijk van de auto!
Mensen staan echt langere tijd te kijken en spreken dan hun bewondering uit voor het ontwerp.

Maar typisch Italiaans : vorm gaat vóór functie.
Het is best een forse auto, maar qua binnen/pak-ruimte blijft ie ver achter bij concurrenten met dezelfde buitenmaten.
Mensen die een ruime auto zoeken, zullen deze mooie auto dus moeten laten schieten.
Boomerang
Donateur

Volgende

Keer terug naar My other garage