Giulia

Jouw autocollectie

Re: Giulia

Berichtdoor PeterM » zo 28 jan 2018, 12:50

Gefeliciteerd, mooie auto!
Heb deze Merc altijd mooi gevonden. Inderdaad met enig schuldgevoel, dat klopt.
Interessante verhalen ook over het zaken doen in Japan. Heb je de - wat lichtere - 350 Sl nog overwogen?
Enne ... komen er nog foto's woot ?
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Danny » zo 28 jan 2018, 17:54

PeterM schreef:Heb je de - wat lichtere - 350 Sl nog overwogen?

En de 55 AMG?

Of (zou ik me voor kunnen stellen) was je gewoon op zoek naar een maagdelijk top exemplaar, die per definitie dunbezaaid zijn, zodat je weinig te kiezen hebt?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 28 jan 2018, 20:05

"Mooi met schuldgevoel"
Herkenbaar. lachert
Gekke is dat ik de auto meer ging waarderen, toen hij wat ouder werd.
De grote facelift die in 2008 kwam, ging gepaard met aantrekkelijke en ook zuiniger motoren, maar die stompere neus met de grovere koplampen, vind ik zeker niet mooier.
Het huidige v.a 2016 model, vind ik sowieso een stuk minder elegant, wél echt high tech, volledig aluminium koets en zuinig!(315pk V6 met 156 gr CO2=bijna de helft van wat de 500 doet)

Voor de rest stelden jullie relevante vragen, die ook voor mij golden.
Maar 55AMG: meer problemen met o.a. compressor, bak, diff, veel power, maar erg dorstig en nog steeds geen sportwagen.
Een maagdelijke vinden is al helemaal een uitdaging, de meesten hebben absurde aftermarket wielen en andere "goodies".

Proefrit gemaakt in prachtige zandkleur-metallic 350SL.
Had de motor in die auto niet het geluidje geproduceerd wat ik associeer met een kantelende zuiger, was dat hem wel geworden.

Later echter vastgesteld dat de 5.0 V8 de meest harmonieuze aandrijving vormt voor de SL.
Heel lage motortoerentallen, zelfs bij hoge snelheden.
(Op de autobaan kan je er nog 1:11-12 mee rijden, dat kan je met een 55AMG vergeten)
Ook die op papier iets sterkere V6 die vanaf 2008 beschikbaar kwam, voelt wat minder doortastend aan.
En het Active Body Control systeem, (standaard op 500 en 55AMG) biedt ook echt wel voordelen.
Het comfort is grandioos en ondanks de ontbrekende stabis, is overhellen niet aan de orde.
En wanneer je wat meer bodemvrijheid wenst (vorig jaar op de landweggetjes in Toscane best een paar keer voorgekomen) is een druk op de knop voldoende om dat te bereiken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zullen zien hoe het uitpakt allemaal.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Momus » ma 29 jan 2018, 08:39

proficiat !
persoonlijk val ik er niet voor maar het model heeft wel iets ; esthetisch allerminst een mislukking

terug wat meer on topic :
zelf lijk ik meer over te hellen naar een Stelvio ipv een Giulia
toch wat praktischer als je een gezin van 4 hebt, al vind ik de sedan toch mooier dan de SUV
Momus
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 29 jan 2018, 10:04

Kan je goed volgen, ook je evaluatie van de neus-ontwikkeling. Om eerlijk je zijn vond ik hem meteen bij de introductie al mooi - het schuldgevoel kwam dus al vroeg winks. Elegante eenvoudige lijnen - iets Italiaans heeft het wel, van opzij.
Ook die roosters in de flanken zijn fraai - ik weet het, het is retro - 300SL maar toch leuk.

Voor mij persoonlijk is er nog een praktisch probleem - het zal jou niet gebeuren maar als ik met mijn brede kop in die auto ga zitten gelooft niemand dat NL kenteken meer crybaby
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Maser73 » wo 31 jan 2018, 22:57

Boomerang schreef:Keuren in Lelystad, want import van buiten EU.

Als je MB een EU typegoedkeuring heeft (en dat heeft ie natuurlijk) hoef je niet naar Lelystad hoor. Scheelt veel tijd en geld. EU typegoedkeuring kun je meestal via dealer opvragen of anders importeur. Je kan dan naar de dichtsbijzijnde RDW garage gaan. Import buiten EU moet wel volgens afspraak (online te maken) omdat deze langer duurt dan normale inschrijving ivm APK die daar verplicht uitgevoerd wordt maar na 1,5 uur sta je weer buiten en kost je rond de 170 Euro.

Lelystad is echt bedoeld voor auto types die nooit officieel zijn toegelaten op EU wegen via een type goedkeuring, bouwpakketten of andere moeilijk te definiëren gevallen
Maser73
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 01 feb 2018, 08:41

Heb het natuurlijk wel eerst via die route geprobeerd.
Als eerste stap heb ik bij de RDW het chassisnummer aangereikt.
Werd ik terug gebeld met deze woorden; voor deze auto is geen CVO verklaring te krijgen, u zult via de Duitse route (Tüv en daarna RDW) of via Lelystad moeten invoeren.
Logisch ook, want de auto IS niet conform aan een EU exemplaar.
Ook MB verstrekt voor dit chassisnummer dus geen ubereinstimmungsbescheinigung.
Te veel afwijkingen tov een EU exemplaar, vooral mbt verlichting.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Maser73 » do 01 feb 2018, 11:33

Ok, trek je woorden niet in twijfel maar een links gestuurde MB die in Japan is geleverd is sowieso een soort van parallel import ofwel een een EU exemplaar (soms kan het een US model zijn maar te zien op foto zonder zij reflectie is het een EU exemplaar).

Voor mij dan ook niet logisch dat het niet conform een EU exemplaar is zoals je aangeeft? In de UK hebben ze verlichting ook op RHD stand en verlichting is geen criteria voor naar Lelystad te moeten. Vooraf maak je sowieso verlichting LHD dus qua keuring heeft dit geen enkele invloed

Lijkt erop dat niet iedereen in de keten wil meewerken want een CVO is toch echt redelijk makkelijk aan te vragen en tja de RDW helpdesk....

Maar goed, als je Lelystad al gepland hebt staan is dat ook een optie weet alleen niet welke extra kosten en gedoe dit met zich meebrengt.
Maser73
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 01 feb 2018, 14:02

Het is geen parallel import, er zijn ook meer dingen anders.
Vb: het radio/navigatiesysteem is speciaal voor de japanse markt ontwikkeld en wijkt af van het normale command systeem.
Het chassisnummer is ook echt gelinked aan een Japanse prioductieserie.
Lelystad kost pakweg 700,-.
Kben er ook niet blij mee, maar het kan kennelijk niet anders.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Maser73 » do 01 feb 2018, 22:03

Bizar maar als het niet anders kan? Ik zal wel willen weten wat de echte criteria dan zijn want alle autos uit of US of Japan hebben ander radio/ nav set up maar dat is echt geen criteria voor Lelystad. Verlichting ook niet. Ik zie genoeg US autos van EU makelaardij in Arnhem geregistreerd/ gekeurd worden en als ik een Maser heb uit Japan is het ook een Cornes geleverde auto met volledige Japanse set up dus speciaal bestemd voor dit land.

Alle oude types Skylines GTR's etc zijn zelfs rechtsgestuurd en nooit geleverd in NL maar ook deze worden gewoon bij de RDW in Groningen aangeboden door een grote JDM bedrijf daar uit de buurt.

Een CVO/ CoC geeft niets minder aan dan de technische specs als afmetingen, CO, motorinhoud e.d en het lijkt me sterk dat een Jp geleverde MB hier vanaf wijkt. Dit ruikt naar bureaucratie ten top maar goed mag de pret niet drukken als je MB straks op kenteken staat en je lekker kan gaan toeren.
Maser73
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My other garage