Giulia

Jouw autocollectie

Re: Giulia

Berichtdoor stijn » za 11 maart 2017, 14:46

Pracht auto hoor, maar alle verhalen vòòr de introductie over hoe enorm geweldig halleluja hij wel niet was vinnik ietwat pietsie overtrokken.
Hoewel ik vorige week een GIULIA QUADRIFOGLIO heb zien rijden, prachtkont had ìe! Kortom, ik vind het een mooie auto, maar overdrijven hoeft nu ook weer niet.

Maar deze van jou Boomerang is mooi; prachtvelgen, mooi interieur...
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Boomerang » za 11 maart 2017, 18:41

Klopt wel wat je zegt.
Hyperig sfeertje.
Maar inmiddels is iedereen weer terug op aarde.
De eerste duitse test is al voorbij gekomen, waarin een A4 (stuurmansauto pur sang Hypocriet5 ), het niet alleen wint van de Giulia, maar ook van de 3serie en Cklasse.
De Giulia eindigde op plaats 4.
Deutschland über alles. Tssk5
We kunnen dus weer wonden gaan likken, zoals het liefhebbers van Italiaanse auto's betaamd.

Maar wel gaaf om te zien op internationale fora, dat er mensen zijn die decennia lang geen nieuwe auto hebben gekocht, maar nu topics vol schrijven over de Giulia die ze hebben besteld van hun spaargeld....of lening.
Blijft gek, dat die Italianen je kennelijk nog steeds bij de veter weten te pakken.
Daarna doet men er goed aan, alle Duitse auto-tijdschriften enkele reis open haard te gunnen.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » za 11 maart 2017, 20:32

Een A4 een stuurmansauto? Met die vage elektrische stuurbekrachtiging? Laat me niet lachen. Ze zijn goed in smalle naden en het voorkomen van kraakjes in het interieur - en sjoemelen met software. Laat ze het vooral daarbij houden.
Dit is gewoon eigen volk eerst. Jammer hoor.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » ma 13 maart 2017, 22:48

Prachtige auto, de kleurencombinatie is ook helemaal goed! Prestaties zijn ook erg indrukwekkend. Stiekem doet de Guilia mij hoogwaardiger aan dan een Ghibli. Materiaalgebruik bij de Guilia is veel mooier. Heb hem echter nooit goed in het echt bekeken. Binnenkort eens doen.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor stijn » za 18 maart 2017, 14:47

Boomerang schreef:De eerste duitse test is al voorbij gekomen, waarin een A4 (stuurmansauto pur sang Hypocriet5 ), het niet alleen wint van de Giulia, maar ook van de 3serie en Cklasse.
De Giulia eindigde op plaats 4.

Jaja, altijd een behoorlijk gehalte "wij van WC eend..." nou ja je snapt wat ik bedoel.

Zo was onze 320d die we nieuw in 2000 kochten echt beschamend slecht; na 143.000 eigenlijk best versleten. 3 weken geleden de V70 eruit gedaan na 303.000 km en een nieuwe oude V70 uit 2012 terug gekocht. En wat las ik enige tijd geleden in een tijdschrift? Een Volvo was toch echt zo degelijk niet als een BMW. Afwerking, naden, blablablaenzovoortshizzle.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor duetto » vr 25 aug 2017, 21:30

Vandaag hadden we als vervangend vervoer voor de Brera een dagje een Giulia, en dat was voor mij een 'eye opener'. Mijn betere helft vind het nog steeds geen mooie auto, dus gaf mij graag de sleutel. Vanochtend in de rij de stad in had ik eerst de indruk dat ik in een BMW zat met een beetje een gammele pook en goedkope multimediaknop, maar vanmiddag ben ik even de polder ingereden en dat was een belevenis. Het was een standaarduitvoering met 200 pk, maar mede door de supersnelle automaat voelde hij in het echt bijna net zo snel als de Granturismo, zelfs met de DNA-knop in N. En je kunt er serieus hard de hoek mee om.

Eerder dit jaar heb ik een paar weken in een Ghibli gereden (weliswaar een diesel, dus niet helemaal een eerlijk vergelijk), maar de Giulia rijdt naar mijn smaak fijner.

Het enige minpunt (zoals hiervoor al meermaals opgemerkt): het gebrek aan geluid doet veel afbreuk aan de beleving. Ik zou zelf liever wachten op een betaalbare gebruikte QV dan geld uitgeven aan een nieuwe viercilinder.

Maar ik kan me goed voorstellen waarom Boomerang de 166 de deur uitgedaan heeft voor een Giulia, want het is autorijden op een heel ander niveau.
duetto
Donateur

Berichtdoor Boomerang » za 26 aug 2017, 07:44

Leuk!
Gammele pook herken ik niet, hoewel in een demo auto de pook "losser" leek te zitten als in ons exemplaar.
MM knop had niet hoogglans zwart moeten zijn, maar softtouch zwart. (Plastidip?)

Sneller dan een GT... huh???????
Dat zou dan in die 400kg verschil in gewicht moeten zitten?
Maar geloof me, dezelfde Giulia met 310 pk gaat pas echt serieus van de plek!

Geluid, eens. (Ik overweeg zo'n uitlaatsysteem met active sound)
Maar nu wél 5 jaar garantie en geen zorgen.
Met een gebruikte QV kom je in maserati achtige sferen qua kosten en onverwachte zaken vrees ik.
Koop je geen tijdbom vraag je je af? (op YouTube zie alleen maar ragfilmpjes van deze auto's)
QV zou ik zéker niet zonder een paar jaar garantie durven kopen.
Maar dat dat een moordauto is, absoluut!
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 28 aug 2017, 08:13

Mooi verslag, Alfa hecht er nog steeds aan om zijn bestuurders blij te maken. Welke fabrikant in het "massa" segment kan dat nog met droge ogen beweren? Het is tegen de tijdgeest in, maar laten we ervan genieten.

Alleen wel jammer van die viercilinder. Je kunt natuurlijk wat aftermarket tuning gaan doen, maar het blijft behelpen. Bij een ander forum lid blijken ze een specht te hebben ingehuurd om hard op de voorruit te tikken - zodat het nog wat lijkt. Beetje behelpen.

Alfa had een fraaie zescilinder in huis. Zo zonde dat ze die Busso niet bij de tijd hebben willen houden.
Enfin, dan toch maar teruggrijpen op het voorwiel aangedreven verleden.
De 166 V 6 heeft niet het onderstel en de aandrijflijn van de Giulia, dat geloof ik zo. Maar wel die puntgave motor en die staat ieder moment tot je beschikking. Dus niet alleen tijdens een ritje in de polder tongue
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor lqpl » ma 28 aug 2017, 09:31

PeterM schreef:Bij een ander forum lid blijken ze een specht te hebben ingehuurd om hard op de voorruit te tikken - zodat het nog wat lijkt. Beetje behelpen.

De S6 met V8-motor heeft dat ook (of bedoelde je die?). Sound management heet dat. Omdat het geluid van buiten actief wordt gereduceerd met tegengeluid wordt het (lees: een) motorgeluid in het interieur ges(t)imuleerd met behulp van geluidsbestanden en via een actuator doorgegeven aan de voorruit - afhankelijk van de stand van het gaspedaal en de toeren. Belachelijk. Ik moet nog op zoek naar de stekker van dat ding - dan maar stil.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Boomerang » ma 28 aug 2017, 11:27

Haha.

Antigeluid,extreem interessant.
zou een mooie oplossing zijn voor een jankend diff.....

Wat ik bedoel is een soundgenerator die in het uitlaatsysteem blaast en zijn geluid mengt met het originele motorgeluid. (dikke speaker in een RVS pot met uitlaatflens)
VAG gebruikt dit op de dikke diesels en BMW heeft het ook.
Niet goedkoop, wordt via canbus signalen aangestuurd, (toonhoogte geluid loopt mee met motortoerental) maar verreweg het mooiste systeem wat er te koop is.
Verrassend mooi resultaat!
Met traditionele uitlaattuning kom je nergens, hooguit krijg je een wat sterkere VIERCILINDER brom.
Zit ik niet op te wachten.
Dan nog liever stilte.
Boomerang
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My other garage