Ze is er !!!

Jouw autocollectie

Re: Ze is er !!!

Berichtdoor Danny » vr 24 jun 2011, 19:23

Erg mooi, gefeliciteerd! Jij durft wel zeg met 2 van de meest beruchte auto's wat onderhoud/storingen betreft. Of je hebt 2 rechterhanden, of je hebt een garagist waar je eindeloos vertrouwen in hebt (+ diepe zakken natuurlijk...).

Ik heb nog nooit in een Delta Evo gereden, maar als ik de kenners mag geloven dan is het een waar feest. Succes ermee en hou hem heel!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Giulia » vr 24 jun 2011, 20:05

Danny schreef:Erg mooi, gefeliciteerd! Jij durft wel zeg met 2 van de meest beruchte auto's wat onderhoud/storingen betreft. (+ diepe zakken natuurlijk...).

Dat is echt een misvatting. Een Delta Integrale heeft gewoon het prachtige met balansassen uitgeruste blok wat ook in de Thema zit met 185 PK. Goed onderhoud en er is niks aan de hand...
Giulia
Donateur

Berichtdoor Otto C. » vr 24 jun 2011, 22:22

Gefeliciteerd, mooie auto, mooi merk ook.
Ze zeggen wel dat je als echte petrolhead minimaal één keer een Alfa moet hebben gehad. Dat zelfde geld voor Lancia toch ook wel?
Otto C.
Donateur

Berichtdoor Maarten Zwart » za 25 jun 2011, 00:42

Oehhhhhwwwwww... heel gaaf adhd

Al langer naar op zoek geweest of gekocht in een opwelling??
Maarten Zwart

Berichtdoor Marten » za 25 jun 2011, 07:08

Topper!!
Destijds bij Boot-Rialto diverse in onderhoud gehad, ook in Martini uitvoering, niet de makkelijkste om aan te sleutelen, maar die acceleratie....die wegligging.....
Echt GEWELDIG "(^&$@ !!!

Alfa had met de 155Q4 @!#$ (Delta met andere koets) ook zo'n apparaat in de stal.

Van harte en wees er zuinig op.

Marten
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor Jos Red Racing » zo 26 jun 2011, 06:44

Van harte! Ik heb een keer ergens een top tien van auto's genoemd maar zie nu dat ik er een was vergeten %$#@ .

Ben inderdaad benieud naar een verslagje.

Groeten,

Jos
Jos Red Racing
Donateur

Berichtdoor Term54 » zo 26 jun 2011, 09:04

eindelijk de tijd gevonden om een verlag te geven van de eerste bevindingen.

Afgelopen vrijdag was het zover, ik mocht de "deltona" ophalen. Nadat eerder de koop van de Lotus niet door was gegaan ben ik rustig om mee heen gaan kijken wat er op dit moment van "mijn lijstje" te koop werd aangeboden.

Omdat ik toch wel weer iets wilde waar we met zijn vieren in konden zitten werd de zoektocht iets makkelijker :-)

een "GTV Bertone" of een "Deltona" prijkte er op het lijstje na het wegstrepen van de tweezitters.

Via marktplaats en gaspedaal gaan zoeken en al snel werd ik gegrepen door het Lancia virus. In de straat waar ik ben op gegroeid woonde een jongen die handelde in delta's en dat heeft altijd veel indruk gemaakt, wat een auto's. Na aanschaf van een dikke Lancia Delta bijbel en wat avondjes lezen kon ik al snel een onderscheid maken tussen de verschillende modellen.

Afijn om een lang verhaal kort te maken, al snel had ik een shortlist met 3 lancia's erop. Een goekope 8v , een Evo 1 en een Limit Edition. De 8v stond bij een handelaar en het verhaal erom heen was voor mij niet helemaal duidelijk , dus die viel af. De limit Edition (ook bij een handelaar) zag er mooi uit maar was voor mij niet helemaal de ware. De Evo 1 was van een particulier die hem al 9 jaar in bezit had, op de foto's van marktplaats zag hij er niet helemaal "top" uit maar ik wilde de gok wel wagen. Vorige week woensdag was het zover ik zou een proefrit gaan maken in de Evo. Bij het binnen rijden van de straat zag ik hem al staan en was gelijk "verliefd" wat kunnen foto's je een verkeerde indruk geven zeg.

De eigenaar zag me rondom de auto lopen en nodigde me binnen uit om door de papieren heen te gaan. Hij had de auto 9 jaar geleden gekocht in Londen waar hij op dat moment woonde. De auto heeft toen een aankoop keuring gehad en daar kwam uit dat de auto helemaal goed was. Een week na de aankoop stopte de motor ermee en bleek dat deze zo was beschadigd dat er maar twee opties waren : een gereviseerde motor of een hele nieuwe motor erin laten zetten ( op dat moment had lancia nog evo 2 motoren liggen). Het keuringsbedrijf werd aansprakelijk gesteld en die heeft de hele operatie vergoed. Toen is gelijk alles vervangen wat er maar vervangen kon worden (koppeling , turbo etc etc.). Dat was 35.000 km geleden. De vorige eigenaar heeft de auto heel erg goed onderhouden. De hele history is bekend en zat allemaal netjes in een map. Toen was het tijd om een proefrit te maken. De auto was door hem al warm gereden dus we konden gelijk lekker wat gas geven. Wat een sensatie zeg! de trekkracht en de wegligging (stijfheid) van de auto is iets wat gelijk opvalt, het voelt alsof je met een blok staal aan het rijden bent. Het leuke is dat het dashboard helemaal vol zit met meters en dat als je gas geeft tot 3000 toeren er niks te zien is op het turbo druk metertje maar dan ineens zie je het wijzertje bewegen en springt de auto naar voren. Verder is het apart dat de toerenteller loopt van "3" uur tot "12" uur. Na een lekker stuk op de snelweg weer teruggereden en afscheid genomen, ik kon toen nog geen beslissing nemen want ik had nog een tweetal afspraken staan. Deze twee andere vielen tegen (zie aan het begin van dit stuk). Per email een bod uitgebracht waar hij mee akkoord ging en afgelopen vrijdag was het dus zover.

Samen met Olga naar Woerden gereden om de auto op te halen. Na de verplichte handelingen hadden we de sleutels en konden we gaan rijden. Zoals al eerder beschreven de auto rijdt alsof hij op rails loopt, de korte wielbasis en de vierwiel aandrijfing en de stijfheid maken dat deze auto als een blok op de weg ligt. Dit heb ik nog niet ervaren met de 3200 GT. twee hele verschillende auto's met elk hun eigen karakter :-).
Natuurlijk wilde Olga ook een stukje rijden en samen met de kids zijn we de omgeving van Den Haag onveilig wezen maken. De eigenaar van de zwarte 964 zal nog wel wakker hebben gelegen want hij had nooit verwacht opgejaagd te worden door een Lancia Delta met een vrouw achter het stuur en twee kids achterin, in een tunnel gaf hij het maar op om weg te rijden bij ons :-)

Gisteren als eerste de spoiler omgedraaid zodat hij nu omhoog wijst, geeft de auto nog meer karakter :-) Daarna de auto met de kinderen meegenomen want we hadden een borrel van een vriendje die 40 werd. Het is leuk om te zien hoeveel uitwerking deze auto heeft. Iedereen kent de auto en wil er van alles over weten. De borrel was op Scheveningen en is al meerdere malen gefotografeerd met en zonder toeristen.
Hopelijk is het weer vandaag beter en kan ik de "diva" uit de garage halen om haar voor te stellen. Wordt vervolgd.
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor Vince » zo 26 jun 2011, 09:13

Goed verhaal, Term! Het lijkt er op dat je een pareltje van de markt hebt geplukt!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Giulia » zo 26 jun 2011, 09:59

Gaaf hoor Jacco..Paar kleine Martini stickers erop? Ah joh.....
Giulia
Donateur

Berichtdoor Marten » zo 26 jun 2011, 10:24

Term54 schreef:... en samen met de kids zijn we de omgeving van Den Haag onveilig wezen maken. De eigenaar van de zwarte 964 zal nog wel wakker hebben gelegen want hij had nooit verwacht opgejaagd te worden door een Lancia Delta met een vrouw achter het stuur en twee kids achterin, in een tunnel gaf hij het maar op om weg te rijden bij ons...

Kan het zijn dat ik jou gisteren op de Zoetermeerse Rijweg (Den Haag ri. Zoetermeer) linksaf Leidschenveen in zag draaien, zo rond 14.00??
Ik raasde rechtdoor richting Zoetermeer, had net de laatste dingetjes gedaan aan de 228 en nog even snel bij Jorrit een koelvloeistoftankje voor reserve opgepikt, gelijk nog even een laatste proefrit gemaakt toen ik ineens een knalrode Delta @!#$ voor linksaf zag staan bij het stoplicht..

Gr. Marten
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My other garage