maserati biturbo 222

Post hier jouw trots

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor lqpl » wo 14 maart 2012, 16:02

Als je een 2,8l hebt dan geen 9 maar 10 kgm...of spreken de manuals elkaar tegen?

edit.. zie nu dat je een manual van een 4-klepper hebt.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor jens94 » do 15 maart 2012, 11:32

is een algemene manual staat ook voor 2 liters,
alleen op die tabel die eerder getoont werd stond ineens wat anders
jens94
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do 01 dec 2011, 00:22

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor rpmbiturbo » do 15 maart 2012, 13:16

Mijn tabel geldt voor AM 452/09 1996 cc18V overgenomen uit de service manual
Biturbo 84
Ghibli ABS '95
rpmbiturbo
Donateur
 
Berichten: 372
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:30
Woonplaats: Roermond

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor jens94 » do 05 apr 2012, 13:33

vooruitgang!!!
jens94
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do 01 dec 2011, 00:22

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor 4.24V » do 05 apr 2012, 13:47

Hi Jens,

Even een korte opmerking: ik zag dat je de koppen eraf had liggen waardoor de cilinderbussen vrij liggen, heb je die nog ergens mee gefixeerd? Normaal komen er twee bussen met grote ringen erop waardoor je drie bussen tegelijkertijd kunt aandrukken.
dit voorkomt dat de bus omhoogkomt, er zitten nl grote dunne o-ringen onder ter afdichting. Als hij eenmaal omhoog gekomen is, weet je niet meer of het nog afdicht.
Bijgevoegd een plaatje van wat ik bedoel
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 261
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor jens94 » do 05 apr 2012, 19:17

ehm, heb dit niet gedaan, maar eigenlijk gebeurt dit nooit in het autobedrijf waar ik werk. zolang je de krukas niet rond draait gebeurt er toch niets met die bussen?

als ik het goed begrijp bedoel je dat ik 2 dingen op de tapeinden van de kop moet doen om te zorgen dat de bussen niet omhoog komen als hij stil staat?

een o ring is al beter als het renault systeem waarbij een flinterdunne pakking zit.
jens94
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do 01 dec 2011, 00:22

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor Marten » do 05 apr 2012, 20:39

Als je de krukas niet verdraait gebeurt er theoretisch niets, maar fixeren is altijd beter, voor het geval dat.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor jens94 » do 05 apr 2012, 21:48

zal het de volgende keer doen, maar heb echt niks met de krukas gedaan. koppen zitten erop, ontzettend moeite gehad met 1 uitlaatspruitstuk. de ene ging er zo op (rechts) en links heeft wel 2 uur geduurt, ging echt niet..

morgen weer verder en heb lang weekend dus tijd zat!
jens94
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do 01 dec 2011, 00:22

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor Marten » vr 06 apr 2012, 18:52

Yep, en de aanhouder wint.
Als het allemaal zo eenvoudig ging zouden er veel automonteurs zonder werk zitten...
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor jens94 » zo 08 apr 2012, 10:46

tja, nadeel van V6, de ene kant kan je met rechts bij en zie je wat je doet, en de ander doe je met links en zie je niks :p
jens94
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do 01 dec 2011, 00:22

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron