Dutchy's QP V

Post hier jouw trots

Dutchy's QP V

Berichtdoor Dutchy » di 13 dec 2011, 14:46

Zo... ook maar even mijn eigen topic waar ik mijn zegje kan doen.

Zoals jullie inmiddels dus weten heb ik sinds een aantal dagen een QP V. Heel wat anders dan een S80 maar natuurlijk heel wat spannender. De QP ziet er van binnen en van buiten erg netjes uit... op een enkel klein dingetje na. Er zit een heel klein krasje op de achterbumper, de velgen hebben wat stoeprand schade en het befaamde afwerk raampje rondom de asbak in de middenconsole heeft kapotte hoekjes. Dat laatste gaat Conrad voor mij oplossen met een nieuw stukje leer. De wielen en het krasje zie ik in het voorjaar wel...

Het is de Duo Selekt F1 flipperkast... dat is even wennen. De auto wordt dan ook beschouwd als handbak en niet als automaat. In de automaat stand vind ik het bagger rijden.... wanneer de auto opschakelt lijkt dat wel een eeuwigheid te duren en het gaat ook zeker niet onopgemerkt voorbij. Maar goed zoals ik al zei het is een handbak.

Flipperen dan.... Je kunt in de gewone stand en de sportstand flipperen. Gewone stand gaat trager dan de sportstand.. daar is hij gewoon wat sneller met het overzetten.

Bij snelweg km's is het een prima schakelbak. Zodra je hoger in de toeren zit tussen de 4 en 5000 toeren merk je er eigenlijk amper wat van. Je moet wel opletten dat je tussen het schakelen door je voet even wat terug van het gas neemt. Op die manier gaat het soepeler en slijt de koppeling ook minder snel. Dit is ook meteen het wat zwakkere punt van deze manier van schakelen.

Dan bij stads verkeer.... dat is heel andere koek. Hier kun je geen hogere toeren maken om zo de bak vloeiend door te laten schakelen. Rond de 3000 toeren moet je echt wel doorzetten om het ook een beetje netjes te houden. Dit gaat niet alles behalve vloeiend en is behoorlijk hakketakkerig wat het comfort absoluut te nadele komt. Wanneer je een stukje oprijd en je laat het gas weer los krijg je echt een straffe duw in de rug. Hij haalt het gas er echt erg abrupt af en de zogeheten robotarm ontkoppelt zich dan, wanneer je weer gas bijgeeft krijg je weer zo'n zelfde duw in de rug. Tot op heden heb ik hier niet echt een oplossing voor gevonden. Ook in automaat stand heb je trouwens hetzelfde euvel. Ik moet hier nog eens naar kijken wat daar nou de echte reden van is....want prettig rijden is het namelijk absoluut niet.

Nou kan ik over het stadsgebeuren wel heen stappen... deze auto is gemaakt om te toeren en af en toe de snelheidsduivel te zijn en niet zozeer als stads smart. Dat merk je dus heel goed.

Ik ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren bij onze eerste pre inspectie.... NOTA BENE een Volkswagen afgevaardige met onze klant voor een tweetal grote groepen uit Spanje VW in maart. kloink Zit nog te twijfelen om mijn verhaal er even bij te melden. ^"{})#

Het bochtenwerk van dit slagschip is ver boven verwachting... de wagen gaat behoorlijk scherp en zuiver door het bochtenstelsel en dat was een aangename verassing. Zoals Danny al zei komt dat mede doordat de motor zo ver naar achteren is geplaatst. Drempels in de stad neemt hij dan weer als een zwevend tapijtje en ook is de auto muisstil want er zit dubbele beglazing in...wat ook wel weer jammer is gezien het feit dat ik graag naar het motorgeluid luister. Heerlijk raampje wat naar beneden als je de IJtunnel uitrijd en even wat hoger in de toeren kruipt. Feestje is dat [Biertjuh] In tegenstelling tot de Diva hoor je deze motor echt veel beter wat ook mede te danken is door het uitblijven van de turbo die toch veel meer tegenhoud dan je zou denken.

Verder is de QP echt een prachtige wagen en steekt toch wel met kop en schouders boven de gemiddelde sedan uit. Je hebt er aardig wat bekijks mee en dat is natuurlijk leuk. Het interieur laat niets te wensen over en is erg netjes afgewerkt met alle comfort die je kan bedenken. Sebas zat achterin en die had al uitgevonden dat je de achterbank elektrisch kunt laten kantelen en ook een knopje in de midden console die de passagierstoel helemaal voorruit gooit. Toevallig zat zijn moeder erin en die kon de actie van deze CEO "to be" dan weer niet waarderen.... Pa vond het wel erg grappig... "(^&$@

Nou ik ben alweer gerpikkeld en heb altijd geroepen dat ik Tubi's onder de auto wilde hebben en dat moesten we bij de QP dan ook maar doen. Paul van Forza gaat op zoek naar een setje.. jaja ik ben een kaaskop en wil een tweedehandssetje. Mocht je je overigens afvragen van wie die advertentie op zoek naar Tubi of Capristo op MP is... dat ben ik ja. @! Hey.... je weet nooit hoe een koe een haas vangt...toch?

Er is nog veel meer te vertellen maar dat komt wel weer.........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Re: Dutchy's QP V

Berichtdoor lqpl » di 13 dec 2011, 15:02

Veel plezier met de qp Dut. Jammer van die CC, maar dat wisten we al.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Danny » di 13 dec 2011, 15:08

Gefeliciteerd met deze prachtige nieuwe aanwinst JP! Misschien nog even een fotootje erbij plaatsen van een glunderende Dutmeister achter het (elektronische verstelbare) stuur van z'n nieuwe speeltje?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Michele » di 13 dec 2011, 16:35

Veel fijne kilometers gewenst!
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Giulia » di 13 dec 2011, 16:45

Mooi! Veel plezier.....maarre heb je de bak niet beoordeeld tijdens de testrit (als die er al was?)
Giulia
Donateur

Berichtdoor Dutchy » di 13 dec 2011, 16:53

Nee Juul.... ik koop nooit een Maser waar ik al eens in gereden heb. Laat duidelijk zijn dat het werkt zoals het moet werken. Maar ik heb al iets gevonden wat wellicht een goede verbetering kan brengen...

De Formula Dynamics Drive By Wire schijnt een goede oplossing te zijn...moet er nog eens beter induiken.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Danny » di 13 dec 2011, 17:06

Klagen over de CC bak bij de QPV vind ik trouwens net zoiets als klagen over de wintertenen van Kate Moss
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Boomerang » di 13 dec 2011, 18:59

Gefeliciteerd hoor, heel byzondere actie weer. ":{&
Heb je een beetje een goed overzicht van de historie, is de koppeling nog redelijk vers en zo?
Vanaf welk bouwjaar zijn die verbeteringen in de CC eigenlijk doorgevoerd bij de QP?
Heb volgens mij ergens gelezen nl dat het DBW moduul van FD bij de ene versie beter funcioneerde dan bij de andere.
Vraag me niet welke.
Even goed informeren bij FD voordat je besteld.
Enuh..foto's?
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Dutchy » di 13 dec 2011, 20:22

Ik klaag niet... ik geef alleen mijn mening ervaring weer.

Auto heeft recent de koppeling vervangen en ik ben bezig met het kijken naar FD..
Dutchy

Berichtdoor PeterM » di 13 dec 2011, 21:05

Hey Dut... goed dat je weer aan de Maser bent "(^&$@ zoals het heurt op dit forum ^)(*& .
Hoop dat je kunt wennen aan die schokkende bak..

Verder zie ook ik uit naar de foto's ...ik kan het al bijna niet geloven dus heb bewijs nodig dat het echt is gebeurd confused

@ Vince: het kan dus best naast elkaar, een Maser èn een Porsche )&%#@|
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Volgende

Keer terug naar My Maserati