1e serie Biturbo S

Post hier jouw trots

1e serie Biturbo S

Berichtdoor Maser73 » ma 02 jan 2012, 14:07

Maser_achterL.JPG
Maser_frontL.JPG

Hi, ben redelijk nieuw op dit forum en na wat heen en weer gescrolled te hebben door de berichten viel het mij op dat er relatief weinig berichten zijn over de oer-Biturbo dus dacht ik om eens mijn 1e serie Biturbo S te posten.

Het is een 1984 Biturbo waarvan er zo'n 1000 van geproduceerd zijn voor de Italiaanse markt. Allen hadden een 2 liter motor met intercooler wat zo'n 205 PK geeft. Naast speciale Missioni bekleding was de S ook fabrieksaf verlaagd, twotone colour en jawel 14 inch velgen met 205 banden!

Ik heb de auto eind jaren 90 gekocht en sindsdien gekoesterd. Het is een auto die ik niet meer verkoop en tezijnertijd geheel wil restaureren ondanks dat ie er nog prima uitziet en rijdt. Naturlijk valt ie wel eens stil maar een tik tegen de relais is meestal voldoende om 'm weer vooruit te krijgen. De acceleratie is nog steeds ongeloofelijk. Ik rij er hooguit een paar honderd kilometer per jaar mee maar altijd met een grote glimlach. Ik sta nog steeds versteld hoe een auto met relatief lage aanschafsprijs zoveel plezier kan geven. En de 'looks' blijven fenominaal met name de neus met de koelsleuven en donkere grill.

Het is en blijft een echte cult auto en komt rechtstreeks uit de 'Miami Vice' generatie. Ondanks dat ik een 3200 bezit en wat leuk speelgoed voor dagelijks gebruik blijft de 1e serie Biturbo DE auto voor mij. Helaas denkt niet iedereen hetzelfde over de oer biturbo tijdperk maar laten we eerlijk zijn, zonder deze Biturbo was het merk waarschijnlijk geeindigd zoals Saab gaat eindigen om er maar eentje te noemen......
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Maser73 op ma 02 jan 2012, 14:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Maser73
Donateur

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor Danny » ma 02 jan 2012, 14:42

Welkom op het forum en leuk dat je je intro verhaal meteen van foto's voorziet!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Marten » ma 02 jan 2012, 15:12

Yep welkom, en weer een Biturbo erbij!!
Maar volgens mij mis ik een paar foto's...
Las ik niet ook over een...3200...
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor Logout » ma 02 jan 2012, 18:42

@Maser73: Wat een schitterende auto. Heb al heel wat modellen uit de Biturbo-familie gezien en bezit er zelf ook een aantal, maar dit is toch wel een heel net en autentiek exemplaar. Zulke exemplaren zijn onderhand erg zeldzaam. In Italie vragen ze inmiddels voor dit soort auto's al weer aardig stevige prijzen.

Ik bezit zelf o.a. een 420Si in grijsblauw metallic. De neus is identiek en smoelt net zo agressief (als je ooit voor zo'n auto hebt gereden dan weet je wat ik bedoel). Die Missoni bekleding met zig-zag motief is heel typpisch voor de '80-er jaren en past prima bij de auto. Weer eens wat anders dan de stof die in de gewone Biturbo's en 420 werd gebruikt.

PS. mocht je nog iemand weten die een goede set Carello mistlampen (zoals gemonteerd op de Biturbo Si en 420Si) heeft liggen dan hoor ik dit graag. Ik zoek namelijk nog een set voor mijn Karif.
Logout

Berichtdoor charles » ma 02 jan 2012, 19:05

welkom,
er zijn inderdaad weinig oer-biturbos vertegenwoordigd, (ik heb zelf een 82er.....)wellicht dat het komt doordat er sowieso maar weinig van rondrijde,
wat betreft het rijden in een , ik ben het helemaal met je eens het is echt een belevenis!!!
charles

Berichtdoor Jos Red Racing » ma 02 jan 2012, 19:27

Mooie auto. Ik ben zelf niet zo van de oerbiturbo maar laat me door deze plaatjes graag bekeren !@#$% .

Jos
Jos Red Racing
Donateur

Berichtdoor Jac » ma 02 jan 2012, 19:31

Wat een geweldige auto die Biturbo S. @!#$
Heb er nog wel ergens een fotootje van gemaakt ooit. Zal eens in mijn archief spitten.

Ik heb ook een 1984 Biturbo 2.5 met origineel 74dkm en origineel hollands geleverd. Gaat ook noooooit meer weg.
Daarnaast staat keurig de 3200gt geparkeerd.

Zo heb ik de 3200 om .... smiley_driving (ong. 2000km p.jr.)
Zo heb ik de Biturbo om .... respect06 (ong.100km p.jr.)
Jac
Donateur

Berichtdoor koen2224v » ma 02 jan 2012, 19:46

mooie wagen is dit,heb zelf ooit een rood/grijze gehad

geloof dat er in nl echt heel weinig van zijn
koen2224v

Berichtdoor PeterM » ma 02 jan 2012, 23:36

Mooie auto! Die is zeker goed bijgehouden. Zeldzaam keep 'em rolling. Zou je er niet wat vaker in willen rijden?

Vind deze post sowieso bijzonder, met zoveel respect voor deze verguisde auto.
Past wel in een discussie die hier onlangs liep over het al dan niet aanwezig zijn van Maserati-genen in de modellen van na 1970... }{}{| Voor mij geen punt van discussie, overigens.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Maser73 » di 03 jan 2012, 15:58

Bedankt voor de positieve reakties. Leuk te zien dat een ouwe Biturbo nog eea los maakt!
Zou er graag meer in willen rijden maar tijd laat het niet helemaal toe en woon de afgelopen jaren in het buitenland maar was het afgelopen jaar beu om de biturbo in NL te hebben en heb 'm nu naar CH gehaald waar ik momenteel woon dus wellicht zal er frequenter een biturbo door de alpen heen scheuren......

@biturbista; allereerst leuke set maserati's heb je! De orginele Carello lampen blijft moeilijk maar een adres wat de moeite waard is om te proberen is Koch in Duitsland (info@modena-parts.com). Wellicht kennen jullie deze zaak wel maar sta verbaasd wat ie zo allemaal aan onderdelen heeft te bieden voor Biturbo's. Kijk eens bij ebay.de en vul dan maserati biturbo in.
Heb overigens (nog) geen ervaring met bestellen bij hem.
Maser73
Donateur

Volgende

Keer terug naar My Maserati