1e serie Biturbo S

Post hier jouw trots

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor Michele » di 03 jan 2012, 16:38

Mooi, een Biturbo S, heb er zelf ooit een aangeboden gekregen voor een habbekrats omdat de APK verlopen was en ie van de straat moest, maar die auto was al te ver heen om nog te redden. Weet niet waar ie gebleven is. Was zilvergrijs met "rijdend bordeel'' bruinrood interieur en stond op straat in Den Haag centrum.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor koen2224v » di 03 jan 2012, 17:29

veel gebruikte spullen die koch aanbied,komen gewoon bij mij vandaan "(^&$@
koen2224v

Berichtdoor Jos Red Racing » di 03 jan 2012, 20:04

Scheuren in Zwitserland? (* Hoe lang woon je er al? Volgens mij is zelfs het enkele bezit van een Maserati Biturbo S reden voor twee weken schandpaal in het centrum van Bern, .... of zijn alle verhalen over Zwitserland overdreven?

Groeten,

Jos
Jos Red Racing
Donateur

Berichtdoor Marten » di 03 jan 2012, 21:16

koen2224v schreef:veel gebruikte spullen die koch aanbied,komen gewoon bij mij vandaan "(^&$@

En dan nog steeds denken dat ze in Italië nog nooit van je gehoord hebben...
Heb je die Ghibli al opgepikt?
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor Michele » di 03 jan 2012, 22:40

Jos Red Racing schreef: .... of zijn alle verhalen over Zwitserland overdreven?

Ja
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Maser73 » wo 04 jan 2012, 12:53

Woon nu 4 jaar in CH en wat betreft controles voor snelheid is dit m.i gelijk aan NL alleen kunnen de bekeuringen hoger uitvallen (obv van inkomen bij bepaalde hogere snelheidsovertredingen en sneller inname rijbewijs)

Wat wel moeilijker is, is de keuring van de Biturbo. Daar waar de auto makkelijk door APK komt wordt ie hier afgekeurd obv emissie waarden en 'speling' hier en daar van assen/ ophanging...
Keuring wordt hier niet door de 'bevriende garage' gedaan maar door het Kanton (zeg maar een provinciale RDW) en het Kanton waar ik woon zijn ze niet zo happig op oude milieu onvriendelijke autos......dus behoorlijk streng maar gelukkig de Maserati dealer waar ik de 3200 gekocht heb heeft zijn hulp aangeboden. We zien wel.
Maser73
Donateur

Berichtdoor Jos Red Racing » wo 04 jan 2012, 19:19

Dus toch niet zo overdreven die verhalen.............. .
Jos Red Racing
Donateur

Berichtdoor Wietze » do 05 jan 2012, 15:06

Machtig mooie auto,
De enige bi turbo die dit overtreft is de carburatie S uitvoering, die met de intercoolers boven op de klepdeksels. Daar zijn er maar 120 van gemaakt.
dat is er helaas voor mij nooit van gekomen. Ik heb zelf wel een eerste serie met boost controll gehad(maart 1983). Ook een daarzonder(1982) foto's volgen zsm
succes met je oerbiturbo, hoop het ding eens op een forumtocht te mogen begroeten!!! !@#$%
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor Logout » do 05 jan 2012, 21:19

@Maser73: Zwitserland? Grappig...heb kortgeleden voor een habbekrats een rode Karif in de Zwitserse Jura gekocht. Ergens in de Biturbo-sectie kun je een paar plaatjes vinden (onderwerp 'Fotopuzzel'). De auto is de eerstgebouwde productie Karif (na drie prototipes) en stond sinds 2001 binnen opgeslagen. Er zit wel wat werk aan, maar de basis is meer dan goed in mijn optiek.

In dezelfde zwitserse regio staat momenteel nog een rode Karif te koop. Volgens de verkoper is het ding nog nooit gekentekend en heeft hij slechts 3000km op de teller staan. Iets voor jou? Dan heb je zeker een meeeeeeeer dan unieke auto! "(^&$@

Ik weet niet waar jij woont in Zwitserland, maar in de buurt van Geneve woonde (of woont ?) een andere Nederlander die regelmatig in Italie te vinden was om oa. Maserati's, Porsche's en Saab Cabrio's te kopen. Toevallig noemde gisteren iemand zijn naam: Paul Witmer (een van de mensen achter Witmer & Odijk). Denk niet dat jij hem ook kent, want dat zou wel iets te toevallig zijn...
Logout

Berichtdoor Maser73 » do 05 jan 2012, 23:02

Ik had het gelezen Biturbista. Erg fraaie auto. Waar staat die ander Karif te koop? Laat trouwens maar anders ga ik nog een keer kijken ook en voordat je het weet is mijn hoofd weer op hol geslagen :-)
Waar ik woon (Zug) staat nu ook een 430 te koop bij een handelaar en kom er dagelijks langs. Verschrikkelijk om 'm in de sneeuw buiten te zien staan. Het is dat ik geen plaats meer heb om te stallen en dat de Zwitserse Frank zo hoog staat. Met name door het laatste is het op het moment iets minder intressant de meer gangbare modellen hier te kopen ondanks dat normaliter de oudere Masers netter zijn onderhouden en lagere km stand hebben vs. NL.
Autos zakken hier nog niet zo in prijs als in NL (triest om te zien dat een 3200 al onder de 20K zit). Economisch, mede door de sterke Frank, gaat het hier niet slecht en stevig onderhandelen over de prijs is hier een 'no go'...een garage verkoopt liever niet dan te moeten onderhandelen wat enigzins wel goed is om de waarde van de autos te behouden......
Maser73
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati