1e serie Biturbo S

Post hier jouw trots

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor Techno » wo 26 sep 2012, 07:20

Martin Dijkhof in Achterveld? Een echte "freak" als het om bedenken van restauratie-oplossingen gaat.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor yrrah » wo 26 sep 2012, 08:23

koen2224v schreef:
cassiopeia schreef:
Maser73 schreef: maar een adres wat de moeite waard is om te proberen is Koch in Duitsland (info@modena-parts.com). Wellicht kennen jullie deze zaak wel maar sta verbaasd wat ie zo allemaal aan onderdelen heeft te bieden voor Biturbo's. Kijk eens bij ebay.de en vul dan maserati biturbo in.
Heb overigens (nog) geen ervaring met bestellen bij hem.


Ik wel. Heb er al diverse bijzondere spullen gekocht, o.m. documentatie. Afgelopen najaar ben ik bij de man thuis geweest. In een klein plaatsje in Noord-Duitsland, niet ver van de Deense grens. Een reuze aardige, gepensioneerde echte heer die in zijn werkzame jaren een installatiebedrijf had. Van zijn hobby heeft hij zijn beroep gemaakt. Behalve biturbo-spullen heeft hij ook heel wat van Ferrari in huis. Hij heeft me z'n Biturbo Spyder Zagato en een Jaguar Mk.II uitvoerig laten zien. Absoluut betrouwbaar en heel service-gericht. Ook zijn koffie was heel smakelijk en dat is bepaald niet gebruikelijk in Duitsland. ^%$


gueby!!!zal wat spullen naar dat dorp versand habe,schrijf zijn adres elke week wel op een pakket


@cas, noordholland dichterbij dus
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah
 
Berichten: 525
Geregistreerd: wo 28 sep 2011, 13:31
Woonplaats: amsterdam

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor Giulia » wo 26 sep 2012, 09:29

Een goed adres..mmm Mischien kan je eens informeren bij Oldtimerland in Hoevelaken...heben erg mooie dingen staan en weten de adresjes vast wel.

Wil je alles goed doen en hou je rekenng met toch wat plaatwerk, demontagewerk en strakmaken dan ben je zeker € 4000 kwijt voor het totaalplaatje...zomaar.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor yrrah » wo 26 sep 2012, 09:38

Giulia schreef:Een goed adres..mmm Mischien kan je eens informeren bij Oldtimerland in Hoevelaken...heben erg mooie dingen staan en weten de adresjes vast wel.

Wil je alles goed doen en hou je rekenng met toch wat plaatwerk, demontagewerk en strakmaken dan ben je zeker € 4000 kwijt voor het totaalplaatje...zomaar.


Inderdaad een goed adres , ken Jeroen Schoemaker, ex savali tuner en bij Maranello specialist in Italiaanse bolides geweest.
Top monteur, wil graag ook Maserati aanpakken. Ze zitten inmiddels aan de Wiekenweg in Amersfoort. Zie oldtimerland.nl

Na het debacle met een van de ons bekende sprecialisten deze zomer ga ik zeker daar winkelen.
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah
 
Berichten: 525
Geregistreerd: wo 28 sep 2011, 13:31
Woonplaats: amsterdam

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor Maser73 » wo 26 sep 2012, 23:16

Wil je alles goed doen en hou je rekenng met toch wat plaatwerk, demontagewerk en strakmaken dan ben je zeker € 4000 kwijt voor het totaalplaatje...zomaar.


Was ik al bang voor.....ecomomisch niet geheel te verantwoorden voor een 84' Biturbo. Probleem is dat het daarnaast niet bij die 4k blijft. Is je carroserie goed begin je je weer te ergeren aan kleine zaken in het interieur om vervolgens hier weer in te investeren en zo gaan we maar door.

Gelukkig ben ik al een tijd geleden afgestapt van een rationele benadering als het gaat om de Biturbo (lees Maserati).....

Zal zeker de adressen benaderen die opgegeven zijn om wat te shoppen en te kijken waar ik het beste gevoel bij heb qua aanpak, etc
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor lqpl » do 27 sep 2012, 15:57

De juiste insteek wat mij betreft.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor Maser73 » vr 08 mei 2015, 20:05

Weer eens tijd voor een update over de enige echte Maserati.....een 'oer Biturbo' winks

Nadat ik een beetje was afgestapt van het idee om de 'S' qua carrosserie op korte termijn te restaureren, ben ik wel doorgegaan met het aanpakken van vele kleine zaken. Ik was m.n druk in de weer met de Integrale maar zocht intussen langzaam de onderdeeltjes bij elkaar van Anna Polowna tot aan de US. Op zich is echt alles nog te krijgen voor de Biturbo voor zeer schappelijke prijzen mits je geduld hebt en internet goed in de gaten houdt.

o.a de volgende zaken aangepakt:

- Nieuwe voorbumper; deze had in het verleden vaak een stoeprandje geraakt en eens houdt het op om deze met glasvezel op te lappen.
- Originele spiegels; in Italie hebben ze destijds elektrische spiegels in de S gezet wat ik niet echt vond passen, dus de originele gevonden en gemonteerd. Wel ook eentje rechts gemonteerd ondanks dat origineel de Biturbo S met 1 spiegel geleverd werd. De gaten voor de elektrische bediening opgevuld met een knoop met origineel stuk alcantara die ongezien weggesneden kon worden.

IMG_20150417_190658.jpg


- Hemel begon te hangen en was ook erg donker geworden. Er is niet echt in gerookt denk ik (iig niet door mij laatste 20jr) maar het zag toch ranzig. Na het alcantara in een bad gelegd te hebben met groene zeep kwam deze weer als nieuw tevoorschijn. Daarna heeft de bekleder deze weer opnieuw gespannen. met een uitstekend resultaat. Ook al het bruin plastic zoals hadngrepen, binnenverlichting etc opgefrist.

IMG_20150418_133510.jpg


- Zowel voor als achter de originele Maserati (Zender) speakers gemonteerd (zat bij mij Kenwood aftermarket in). Het vinden was een ware zoektocht - m.n achter aangezien de speakers voor vlg mij ook in de latere type Biturbo gebruikt zijn dus meer beschikbaar. De speakers achter waren desondanks in slechte staat maar de alu zijkanten opnieuw gespoten en zien er weer perfect uit en geluid is zelfs prima.

IMG_20150418_133121.jpg


- Dashboard: verschillende knopjes vervangen, leer bij pook weer fris gekregen, raambedieningsknopjes vernieuwd en nog wat zaken. Blijft gaaf zo'n vierkante jaren 80 dashboard!

IMG_20150418_133945.jpg


- Velgen: deze zijn nieuw gepolijst en gespoten. Echt super geworden tov voorheen . Ook heb ik na een hele, hele lange zoektocht de originele maat banden weten te bemachtigen voor echte een koopje. Vind maar eens 'nieuwe' 205/55 R14 banden met jaren 80 profiel. Al snel kom je met deze maat uit op raar Chinees spul. Falken heeft nog wel een 60 band maar daar zit weer een nieuwer profiel type op wat m.i niet zo gaaf is als origineel jaren 80 zoals deze Goodyears. Deze lagen nog 'nieuw' in een magazijn in Rotterdam geheel in het donker en droog. Met een gok opgehaald en bleken nog perfect te zijn. Maakt het geheel goed af m.i.

IMG_20150418_133541.jpg


- Motorisch; de Biturbo blok heeft eigenlijk altijd goed gefunctioneerd en in 2011 nog voorzien van een grote beurt met echt alles erop en eraan. Vanaf dat moment heb ik hooguit een paar honderd kilometer gereden dus naast wat standaard service als vloeistoffen en een filtertje nu weinig hoeven doen. Had bij Franco nog wel een nieuwe riem en lager besteld maar na openen distributieriemcover besloten de riem iets later te vervangen. De riem zag er nml nog als nieuw uit bij de tandjes. Normaal ben ik altijd erg precies hierin maar vond het nu overbodig voor die paar honderd kilometer die ik komend jaar rij. Wel heb ik alles opgefrist; intercoolers gespoten, nieuw expansievat en nog wat dingen. Riem doe ik einde jaar wel weer tijdens de schorsings periode.

- APK; tja en dan alles klaarmaken voor APK. Altijd fingers crossed bij mijn Biturbo wat betreft electro. Dan doet de claxon het weer eens niet, dan weer de knipperlicht. Vaak relais of slechte massaverbinding maar deze keer ging alles goed. Wel even vooraf de remleidingen van roest ontdaan en zwart gespoten (puur voor de vorm) en wat aan de carburateur gedraaid om CO wat bij te stellen onder de 3,5. Overigens volgende keer haal ik gewoon de luchtfilter eruit bij APK, want toen ik deze verwijderd had en deed ff een test kwam CO zelf onder de 1 uit........

Het goede nieuws.....hij is weer APK goedgekeurd. In eerste instantie was ie afgekeurd op een bewegende koplamp maar even weggereden van het APK station, een stuk karton ertussen gemoffeld en een kop koffie later weer teruggereden en voila....goedgekeurd. Voor het eerst ben ik er nu 2 jaar vanaf aangezien de Biturbo inmiddels 30+ is geworden.

Nog even een lekker stuk geblazen met de Biturbo op de snelweg en staat nu weer netjes in de stalling. Ga nog wel een keer de electro onder handen nemen en heb me voorgenomen wat vaker met deze schitterende bak te rijden. Wat kun je toch veel plezier hebben in een relatief goedkope auto en je alsnog de koning voelen!!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor charles » vr 08 mei 2015, 21:17

de losse koplamp is waarschijnlijk debet aan een kapot plastic klemmetje, die komen van fiat en zijn gewoon nog te koop, hier bijv: http://www.fiat126vdlaan.nl/catalog/pro ... cts_id=749
ik heb ze hier ook vandaan.....
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor Michele » vr 08 mei 2015, 22:18

fijn om te zien dat er nog echte Biturbisti zijn :-)
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: 1e serie Biturbo S

Berichtdoor Jac » zo 10 mei 2015, 20:00

Super fraaie uitvoering! Deze kleurstelling vind ik prachtig.
Wat leuk om weer een echte Biturbo te zien...
Jac
Donateur
 
Berichten: 824
Geregistreerd: ma 18 okt 2010, 20:42

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron