Pagina 29 van 31

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012, 19:41
door lqpl
I PARTICOLARI DA SOSTUIRE O DA MODIFICARE PER AGGIORNARE LE VETTURE 95 AL REGOLAMENTO 96

( PARTS THAT REQUIRE REPLACEMENT OR MODIFICATION TO CONFORM TO 1996 REGULATIONS ):

DA SOSTUIRE ( TO REPLACE )

- roll-bar ( roll cage )

- staffe attacco cinture ( seat-belt mounting points )

- prese d'aria sul cofano ( bonnet NACA vents )

- paraurti anteriore ( front bumper )

- paraurti posteriore ( rear bumper )

- cofano posteriore completo ( rear boot lid )

- sospensione anteriore completa ( complete front suspension )

- barra stabilizzatrice anteriore ( front anti-roll bar )

- ammortizatori anteriore e posteriore ( front and rear shock absorbers )

- supporto piantone dello sterzo ( steering column support )

- telaietto anteriore ( front subframe )

- bracci posteriore ( rear suspension arms )

- barra stabilizzatrice posteriore ( rear anti-roll bar )

- coppelle duomo posteriore ( ? )

- dischi freni anteriore e posteriore ( front and rear brake discs )

- pinze freni anteriore e posteriore ( front and rear brake calipers )

- impianto di raffreddamento freno anteriore ( front brake cooling system )

- convogliatori aria degli scambiatori ( intercooler air intakes )

- scarichi ( exhaust system )

- differenziale ( rear differential)

- valvola regolatrice pressione pompa idroguida ( adjustable power steering pump pressure valve )

- volante con mozzo ( steering wheel and boss )

- fanali anteriori ( front headlights )

- cerchi anteriori e posteriori ( front and rear wheels )

- pomello leva cambio ( gear lever knob )

DA MODIFICARE ( TO MODIFY )

- parafanghi anteriori e posteriori ( front and rear wings )

- passaruota anteriori ( inner wheel arches )

- foratura duomi anteriori ( upper shock absorber mounting points )

- Attacchi sedili ( seat mounts )

- scatola guida ( steering box )

- telaietto posteriore ( rear subframe )

- mozza posteriore ( rear springs )

- campana del cambio ( gearbox bell housing )

DA ELIMINARE ( TO REMOVE )

- impianto del freno a mano ( handbrake assembly )

- pannello traversa posteriore baule ( rear window parcel shelf trim )

- imperiale e luci di cortesia ( door warning and courtesy light )

- pannelli dei montanti anteriori, centrali e posteriori ( front, central and rear pillar trims )

DA AGGIUNGERE ( TO ADD )

- regolatore di frenata ( brake adjuster )

- rondella su sopporti motore ( engine support washer )

- barra duomi ( strut brace )

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012, 20:45
door Techno
ik zei ook : "grofweg" lolololol

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012, 21:19
door lqpl
Dit lijstje is relevant voor het weggedrag. Ik vraag me nog steeds af was de aanpassingen precies zijn. Kunnen we van leren om onze in dit opzicht lullige biturbootjes te verbeteren.

- sospensione anteriore completa ( complete front suspension )

- barra stabilizzatrice anteriore ( front anti-roll bar )

- ammortizatori anteriore e posteriore ( front and rear shock absorbers )

- supporto piantone dello sterzo ( steering column support )

- telaietto anteriore ( front subframe )

- bracci posteriore ( rear suspension arms )

- barra stabilizzatrice posteriore ( rear anti-roll bar )

- differenziale ( rear differential)

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012, 08:49
door Techno
Alleen jammer dat deze onderdelen zeer zeldzaam en duur, en wellicht niet eens meer verkrijgbaar zijn. Alles waar "Cup" bij staat kost(te) namelijk een veelvoud van een normaal onderdeel. Best verklaarbaar gezien de lage productie-aantallen overigens.

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012, 10:50
door lqpl
Door naar de onderdelen te kijken kun je ook iets leten over waar de verbeteringen in zitten. Dempers en veren ligt voor de hand, geometrie ook. Bushings.

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012, 09:52
door OpenCup
lqpl schreef:Dit lijstje is relevant voor het weggedrag. Ik vraag me nog steeds af was de aanpassingen precies zijn. Kunnen we van leren om onze in dit opzicht lullige biturbootjes te verbeteren.

- sospensione anteriore completa ( complete front suspension )

- barra stabilizzatrice anteriore ( front anti-roll bar )

- ammortizatori anteriore e posteriore ( front and rear shock absorbers )

- supporto piantone dello sterzo ( steering column support )

- telaietto anteriore ( front subframe )

- bracci posteriore ( rear suspension arms )

- barra stabilizzatrice posteriore ( rear anti-roll bar )

- differenziale ( rear differential)


Ik ben erg benieuwd naar wat die verbeteringen dan precies inhouden....wat wijzigt er in het weggedrag en waar zit de winst?

Omdat alle auto's gelijk dienden te zijn omdat het een "Cup" was lijken die verbeteringen uit oogpunt van competitie niet erg relevant. Er was dus een andere reden om een en ander aan te passen. Die complete kit koste destijds bijna een ton kan ik me nog herinneren.

Daarnaast heb ik het al eerder geschreven hier: Alleen al door andere banden en andere remblokken was de auto 3 sec. sneller dan de snelste ronde op Zandvoort ooit tijdens de Cup. Wanneer men alle overbodige handel (raammechanismes, kachelunit, glas etc.) uit die auto geschroefd had, was de auto nog 3 sec. sneller geweest. De Open Cup was gewoon een van de band afgerukte produktieauto waarbij de wijzigingen voornamelijk zaken waren om de auto te laten voldoen aan de int. veiligheidseisen gesteld door de FIA. Het enige wat een beetje op een raceauto leek waren de schokdempers/veren die je in staat stelden om de auto uit te wegen en diverse veren te gebruiken, echter dat was ook beperkt omdat de dempende werking alszodanig niet in af te stellen was.

Zolang je niet weet wat er precies anders was kan je wel aan je biturbo gaan schroeven alleen de vraag is of je er wat mee op schiet unsure

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012, 11:29
door lqpl
OpenCup schreef:Ik ben erg benieuwd naar wat die verbeteringen dan precies inhouden....wat wijzigt er in het weggedrag en waar zit de winst?

Dat is precies mijn punt. Jij zegt dat ze deze dure aanpassingen alleen deden om geld uit de zak van de gentilhuomo te kloppen?

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012, 14:22
door OpenCup
lqpl schreef:
OpenCup schreef:Ik ben erg benieuwd naar wat die verbeteringen dan precies inhouden....wat wijzigt er in het weggedrag en waar zit de winst?

Dat is precies mijn punt. Jij zegt dat ze deze dure aanpassingen alleen deden om geld uit de zak van de gentilhuomo te kloppen?

Ik weet niet of ze het alleen deden om geld uit de zak te kloppen. Opmerkelijk is echter dat het in een klasse waarbij elke auto hetzelfde (geacht) hoort te zijn het niet uitmaakt welke beperkingen er zijn, iedereen rijdt immers met dezelfde handicap rond.

Misschien wilden ze laten zien dat ze Ferrari die baas konden zijn of misschien vonden ze dat de Cup (raceklasse) een de uitstraling had die bij Maserati paste, of misschien was het wel een uit de hand gelopen hobby van een van de heren van Maserati? Ik weet het niet....

In elk geval is het wel een feit dat hoe meer je aan een auto afstelbaar maakt, hoe groter de verschillen tijdens een wedstrijd worden omdat niet alleen de kwaliteiten van de rijder tellen maar ook nog de kwalitieiten en inzicht van de persoon die hem afstelt.

Wat ik wel weet is dat de teams die hun auto hadden omgebouwd doodziek waren van het feit dat de Cup na een paar wedstrijden de nek werd omgedraaid. Men had flink geinvesteerd en men zat met een auto die nauwlijks bruikbaar was in een andere klasse......daar maak je geen vrienden mee als merk

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012, 14:53
door lqpl
Die houding hebben ze nog. Aan hun marketing te zien gaan ze nog steeds voor polo-ende fat's.

Re: Project "Ghibli Open Cup"

BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012, 21:08
door Ghibli284
http://www.youtube.com/watch?v=PDl1Kr0TJlk

Ik zie de link nergens staan in dit topic, volgens mij is dit hem