Danny's Assetto Corsa

Post hier jouw trots

Re: Danny's Assetto Corsa

Berichtdoor Boomerang » za 18 feb 2012, 13:34

Geweldig, Danny ik ben trots op je!
Je gedraagt je als een echte hardcore Maseratifan; gewoon niet van dat benauwde en twee van die vette bakken op de oprit. Repekt5
De AC variant in automaat zie je niet heel vaak ook.
Als ik het goed gezien heb zag ik deze auto een paar maand geleden voorbij komen ergens op Autoscout.eu.
De kleur van het interieur viel me toen op en op de foto's was toen moeilijk te zien of het nou licht creme of grijs was.
Grijs dus.
Opschieten met dat verhaal trouwens, is vast leuk om te lezen. Igino5
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Vince » za 18 feb 2012, 19:00

Wow! Heeeeeeeel erg gaaf! Dat doe je weer goed, kerel!

Snel het uitlaatsysteem van de "gewone" 3200 over laten zetten en die de deur uit werken. Of houden. Dat kan natuurlijk ook. Ze brengen momenteel niet veel op helaas....

Wat een gave bak zeg. Dat interieur is een stuk mooier dan dat zwart/zwart he?

HULDE! Happy5

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor stijn » za 18 feb 2012, 20:02

Prachtige auto, maar wat is de specifieke reden om deze erbij te nemen naast de 3200?
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Girard » zo 19 feb 2012, 13:18

Fraaaaiiii! Ben benieuwd naar het verhaal?
Girard

Berichtdoor SpyderGT » zo 19 feb 2012, 13:20

Erg mooie auto Danny. Gefeliciteerd. Is er onder het rijden duidelijk verschil te merken tussen een AC en een gewone 3200?
SpyderGT
Admin

Berichtdoor RedRacing » zo 19 feb 2012, 20:36

Wat een actie! Gewoon twee van die beesten op de oprit. Ingrid heeft het gezien en heeft hoofdschuddend geopperd dat, voor zover ze dacht om mij in te ruilen in verband met mijn "2 uurtjes per dag autogedoe", een nieuwe vent waarschijnlijk een "regen en drup-verhaal" zou worden. Door jouw Asseto Corsa mag ik dus blijven Whoepie5 .

Waar blijft het verhaal, .... ben errug benieuwd.

Groeten,

Jos
RedRacing

Berichtdoor Danny » zo 19 feb 2012, 21:51

Dank voor de reacties mannen.

Het verhaal achter de aankoop is niet heel bijzonder maar meer een samenloop van omstandigheden. Onlangs had ik weer wat centen op mijn auto-rekening binnengekregen (zie 308 GTS QV topic van Vince) en stond ik dus voor de keuze wat te doen met het geld.

Nou ben ik een pur sang auto liefhebber (niet alleen van Maserati), dus ik ga altijd het lijstje af van eisen waaraan een auto voor mij moet voldoen: mooi, niet te duur, afschrijving moet te overzien zijn, stijlvol (dus geen Lambo o.i.d.) en enigszins praktisch (dus bij voorkeur een 2+2).

Al met al kwam ik tot de conclusie dat een Gransport de ideale auto voor mij is. Echter zijn er enkele bezwaren die de keuze iets minder makkelijk maken. In de eerste plaats kan ik een aankoop van een GS alleen bekostigen nadat de 3200 is verkocht. Da's dus best lastig, zeker in de huidige markt. In de tweede plaats wil ik perse volleer + een lage km stand in een GS waardoor de keuze aanzienlijk wordt beperkt. Eigenlijk zou ik het liefste een MCV willen, maar ja, die kan ik dan weer niet betalen.

En toen zag ik deze AC staan en dacht ik: de 3200 is al heel lang mijn favoriete Maser. De AC is het ultieme model van de 3200 dus eigenlijk zou dat -als lange termijn propositie- mij beter passen dan een "gewone" 3200. Bovendien kost een AC de helft van een GS en stelde ik mij de vraag: vind ik een GS 2x zo mooi/begerenswaardig? Antwoord op dit moment: nee. Maar ik sluit niet uit dat die GS er ooit nog gaat komen.

AC dus gekocht... Het enige waarover ik twijfelde was de automaat. Om eerlijk te zijn zou een AC met handbak mijn voorkeur hebben maar beggers can't be choosers en aangezien deze AC voor een redelijk bedrag werd aangeboden ben ik maar afgereisd naar Madrid met een stapeltje bankbiljetten in m'n binnenzak om de auto te bekijken. Wel eerst even navraag gedaan bij Franco of het wel een echte AC was, want in een neppert zou ik niet zoveel interesse hebben (hoewel alleen de velgen al een wereld van verschil maken in mijn ogen). En hoewel er zeker het e.e.a. is aan te merken op de auto is de koop gesloten en staat de auto na een perfecte terugreis op de oprit. Onderweg 1x CEL gehad maar na een gaspedaalreset (na telefonische assistentie door ons gewaardeerde forumlid Boomy, waarvoor nog dank!) zoefden we lekker over de Franse autoroute.

Het plan met de auto is als volgt: ik ga wat dingen doen aan de auto en er een tijdje mee rijden. Als de automaat me bevalt dan zet ik de 3200 te koop en als de automaat niet bevalt, gaat de AC de deur uit en ga ik alsnog op zoek naar een AC met handbak of naar een geschikte/betaalbare GS.

Eerste rij-indrukken: de AC rijdt erg goed. Beter dan de reguliere 3200? Ja, vind ik wel. Iets strakker afgeveerd zonder plankhard te zijn en fractioneel betere wegligging. Bovendien vind ik hem mooier en voor mij is dat ook een belangrijk element. Onder een "gewone" 3200 kun je ook andere velgen monteren maar het zal nooit de real deal worden. De AC is dat wel.

We zullen zien. Ik neem mijn tijd en het zal wel ergens in de zomer worden voordat ik de knoop ga doorhakken. De kritische kijkers onder ons zullen hebben gezien dat er geen jubileum plakwette (net Koot en Bie zitten kijken) op het dashboardkastje zit. Op dit forum en andere fora heb ik wel eens gelezen dat de AC als gelimiteerde versie is geleverd in een aantal landen, waaronder IT, DU, UK, AUS, etc maar Spanje was daar niet bij. NL volgens mij ook niet. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat er geen plaatje in het interieur zit want deze auto is nieuw geleverd aan een Spanjaard. Als iemand denkt te weten hoe het verhaal met de plakwettes precies in elkaar steekt, dan hoor ik dat graag!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 19 feb 2012, 23:22

Mooi zo, leest lekker weg.
Ben je met het vliegtuig gegaan op de dolle pof?
Gaaf avontuur weer!

Zitten onder de AC ook dezelfde electronisch geregelde schokbrekers, of is dat anders?
En zit er ook idd een iets bredere bandenmaat om de velgen?
Klopt het dat de airducts bij de voorremmen idd van carbon zijn?

Dat je even afgeleid bent door Koot en de Bie snap ik wel.
Geniale gasten, mocht er vroeger thuis nooit naar kijken omdat ze nogal eens wat grof in de mond waren.
De filmpjes roepen veel jeugdsentimenten op, heerlijk.
"scheurgras","bakkie kope", De vieze man met de bonbons, en (favoriet van Janneman) de rijles: http://www.youtube.com/watch?v=McKaHxrxr7I

Maar snel terug naar de prachtige AC nu.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Vince » ma 20 feb 2012, 09:11

Nou, heel simpel gezegd; goed gedaan! Weloverwogen keuze voor de ultieme 3200 ipv de GS op dit moment. De kleurstelling van de AC is geweldig, ben heel benieuwd hem in het echt te mogen zien...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 20 feb 2012, 09:36

Mooi verhaal, en een interessante business case Cigar5 .
Ben benieuwd hoe de evaluatie uitvalt. Waar komt jouw voorkeur voor een handbak vandaan, Danny? Juist in de 3200GT kan ik mij voorstellen dat de automaat een "veilige keus" is.

NB Apart van Kooten en de Bie topic dan maar? Als er iets is dat ik mis op TV .. das war einmal, zou de leraar Duits zeggen. Over automobilisme is er ook nog ergens een mooie Jacobse en van Es met "...Pinda's en Panda's en Punto's ...
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati