Danny's Assetto Corsa

Post hier jouw trots

Re: Danny's Assetto Corsa

Berichtdoor Danny » ma 20 feb 2012, 10:23

RedRacing schreef:Ingrid heeft het gezien en heeft hoofdschuddend geopperd dat, voor zover ze dacht om mij in te ruilen in verband met mijn "2 uurtjes per dag autogedoe", een nieuwe vent waarschijnlijk een "regen en drup-verhaal" zou worden. Door jouw Asseto Corsa mag ik dus blijven Whoepie5 .

Clapping5 Dit is precies 1 van de doelen van het forum, we moeten elkaar een beetje helpen!

@ Boom: gewoon met Vueling gegaan, samen met een vriend van me die Spaans spreekt. Leuk hotelletje geboekt in het centrum van Madrid en 's avonds lekker aan de tapa's met wat biertjes erbij. Pas de volgende ochtend de AC gaan bekijken. Als ik het helemaal niets had gevonden dan zou ik nog dezelfde dag (of de dag erop) zijn teruggevlogen, er zijn altijd nog wel 2 tickets te krijgen.

Ja, deze AC hep ook de variabele schokbrekers en het hele onderstel voelt bijzonder goed en strak aan, dus de schokbrekers zijn nog fris. Bandenmaat is identiek aan de reguliere 3200, zowel voor als achter. Airducts van carbon? Geen idee, ik zal eens kijken. Deze auto heeft wel als optionele extra het carbon pakket, maar dat is alleen de afdekplaat op het dashboard (achter de knoppen van de airco etc.) en de pookknop.

@ Vince: ja ik heb ook wel iets met deze kleurstelling. Ik had hem het liefst met een avorio interieur icm zwart tapijt gehad, maar dat zie je vrijwel nooit in een 3200. Ook cuoio met zwart tapijt vind ik erg mooi, maar deze interieur kleur is me 100% meegevallen en ik vind hem eigenlijk best mooi.

@ Peterm: in de eerste plaats vind ik schakelen gewoon leuk. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met "in control" willen zijn. Als je zelf schakelt heb je volledige controle. Schakelen nu is net zo iets als wat double clutchen vroeger was. Alleen de oude garde kan dat nog (en vindt het leuk). Over een jaar of 10 (als mijn oudste dochter een rijbewijs heeft) is er een hele nieuwe generatie die niet meer kan schakelen, denk ik.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Vince » ma 20 feb 2012, 10:36

Vooropgesteld, die automatische bak in de 3200 is zo verkeerd nog niet vind ik. Liever de pook in eigen hand, maar dit is geen offer.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 20 feb 2012, 11:15

Gefeliciteerd met de aankoop van deze prachtige en bijzondere voiture!
Heel fraai kleurcontrast.
Inderdaad een van de laatste auto’s waar jezelf de kapitein bent: volgende generaties moeten in toenemende mate worden voortbewogen binnen door elektronische beschermengelen opgelegde waarden.
Heb je hem op Spaans kenteken naar hier gereden? Dat is dan nu wel uitkijken voor de douane op de openbare weg.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 20 feb 2012, 11:39

Maserati 3200 GT 'Assetto Corsa' The last twin-turboed Maserati?

A special limited edition of a 'super sports' version of the 3200 GT, the 'Assetto Corsa', was made available in July 2001.
Available in only three colours - Rosso Mondiale (worldly red), Grigio Touring (silver-grey touring) and Nero Carbonio (carbon black) this special version can be identified by its sporting interior. Special sill plates engraved with 'Assetto Corsa', racing-style alloy pedals, black leather seats with red stitching and special carbon fibre trim.

'Assetto Corsa' means race set-up in Italian and it is in this area that the main changes have been made. The 'handling package' includes a lowered suspension set-up - some 15mm lower than the standard car with stiffer springs, a larger diameter anti-roll bar and a variable electronic suspension system which allows the driver to adjust to any of 14 individual settings.

Externally the changes are more subtle. The front grille and rear boot chrome elements are now finished in Titanium grey and the wheel arches surround special 15-spoke 18-inch alloy wheels painted in a special dark grey to give a 'Titanium effect' and shod with Pirelli P Zero Corse tyres. A closer inspection of the wheels reveals that the centre cap matches the special brake callipers which are finished in red.

Braking response has been upgraded by the use of Pagid racing formula brake pads and the servo setting has been modified. The brake callipers are now finished in red and brake ducts have been lightened by the use of a special carbon fibre/ nylon mix. A modified steering rack gives an even more responsive feel.
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » ma 20 feb 2012, 13:55

cassiopeia schreef:Inderdaad een van de laatste auto’s waar jezelf de kapitein bent: volgende generaties moeten in toenemende mate worden voortbewogen binnen door elektronische beschermengelen opgelegde waarden.
.

Danny wilde graag zelf kapitein zijn mbt schakelmomenten en verkiest daarom de handbak boven de automaat.
Daar ging die opmerking over, niet over oud/nieuwe generatie.
De volgende generaties hebben trouwens UITSCAKELBARE beschermengelen.
Maar je moet van goede huize komen om dan met al het geweld om te kunnen gaan.
Met uitgeschakelde ASR ben je ook in de nieuwere Masers dus altijd nog meer kapitein dan in een QP IV/3200 met viertraps automaat Cass.

Beetje jammer om het nieuwere materiaal bij voorbaat steeds in een negatief daglicht te plaatsen.
Wat onverlet laat dat de oudere modellen zeker fantastische auto's kunnen zijn, zie de AC van Danny. Love5
Boomerang
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 20 feb 2012, 14:15

Ik bedoelde dit in een algemene context. Slechts weinigen zullen een Maser of een auto uit die categorie rijden, er zijn nu allerlei nieuwe systemen die je, bijvoorbeeld, in het midden van de weg houden of zelf parkeren. Dit zal toch de rijvaardigheid gaan beïnvloeden van nieuwe generaties. Niks negatiefs dus over ons merk Driving5
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Danny » ma 20 feb 2012, 15:58

De bovenstaande info over de AC is grotendeels juist maar er staan ook een paar fouten in.

In de eerste plaats het chroom van de front grille en de achterklep, dat in titanium zou zijn. Bij alle AC's is dat echter gewoon in chroom. In de tweede plaats de kleuren. Het is 100% zeker dat er AC's zijn geproduceerd in Sebring blue, maar overal waar je leest, staat dat ie slechts in drie kleuren geproduceerd zou zijn. In de derde plaats de variabele suspension die in 14 individuele settings te verstellen zou zijn. Ik zou niet weten hoe en volgens mij heeft de auto dezelfde variabele set-up die ook bij andere 3200's te bestellen was, dus waarom ze noemen dat ie 14 settings zou hebben is mij onbekend. In de laatste plaats is er het vraagstuk van de produktienummers. Sommige artikelen zeggen 150, andere 250 en sommige zelfs 350.

Volgens mij zijn de productieaantallen van de Assetto Corsa voor een aantal landen duidelijk:
UK: 75
Italie: 56
Japan: 38
AUS/NZ: 10

Maar voor de overige landen kan ik het zo snel even niet vinden. Wie weet meer? Is er nog iemand bij de fabriek/Campana aan wie we dat zouden kunnen vragen?

edit: inmiddels een mail gestuurd naar Silvia Vaccari van Campana, hopelijk dat zij wat weet.
Danny
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » ma 20 feb 2012, 17:14

Kleuren snap ik ook nooit zoveel van, ben de AC's al in meerdere kleuren tegen gekomen dan de drie die er genoemd staan. Ook bij de spyder 90th anniversary waren er zogenaamd alleen zilvere en blauwe geleverd, maar er zijn als foto's opgedoken van twee extra kleuren.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor Boomerang » ma 20 feb 2012, 17:52

Hie zit dat nou met die ontbrekende badge met het productienummer Danny, is die verdwenen of heeft die er nooit op gezeten?
Kan je ergens anders in de documentatie zien welk exemplaar/nummer deze is?

Volgens onderstaande zou er toch een maatje bredere banden onder horen:

http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri68.htm
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Danny » ma 20 feb 2012, 18:18

Boomerang schreef:Hie zit dat nou met die ontbrekende badge met het productienummer Danny, is die verdwenen of heeft die er nooit op gezeten?
Kan je ergens anders in de documentatie zien welk exemplaar/nummer deze is?

Mijn vermoeden is dat de badge er nooit heeft opgezeten. Vermoedelijk is de badge alleen gemonteerd bij auto's die werden geleverd in 1 van de landen UK, IT, JAP, AUS/NZ, want in die landen betrof het een gelimiteerde versie. Voor welke overige landen het ook een gelimiteerde versie was is mij onbekend. Deze auto is nieuw geleverd aan een Spanjaard, op bestelling. Eén van de opties die hij had aangekruist was dat hij hem met spoed wilde hebben. Dat kan ik zie op het optieformulier dat bij de auto zat. Eerste eigenaar (volgens het boekje) was Maserati SpA, wat dan wel weer een beetje gek is. Misschien was dat de manier om hem snel te krijgen: direct bestellen bij de fabriek en de fabriek zette hem dan eerst op eigen naam?

Ik heb een naam doorgekregen bij de fabriek en hem via e-mail om opheldering gevraagd. We shall see...
Danny
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati