Danny's Assetto Corsa

Post hier jouw trots

Re: Danny's Assetto Corsa

Berichtdoor Vince » ma 20 feb 2012, 18:58

Misschien is het even een directiewagen geweest waar ze wellicht de opties achteraf van hebben aangepast om hem naar de zin van deze klant te maken?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Emilio » ma 20 feb 2012, 20:25

Boomerang schreef:Hie zit dat nou met die ontbrekende badge met het productienummer Danny, is die verdwenen of heeft die er nooit op gezeten?
Kan je ergens anders in de documentatie zien welk exemplaar/nummer deze is?

Volgens onderstaande zou er toch een maatje bredere banden onder horen:

http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri68.htm

Onwaarschijnlijk dat dat klopt, want dan zou de uiteindelijke wiel diameter significant groter zijn, dan zou je ook weer de bak/overbrengingen moeten aanpassen...lijkt me een beetje teveel gevraagd voor de laatste paar honderd 3200GT's

Prachtige kar weer Danny!!
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Emilio
Donateur

Berichtdoor AlFaromeo » di 21 feb 2012, 13:23

Wat een schoonheid...

Veel wjisheid gewenst, voor de in de toekomst te maken keuzes...
AlFaromeo

Berichtdoor Danny » wo 22 feb 2012, 13:28

Boomerang schreef:Hie zit dat nou met die ontbrekende badge met het productienummer Danny, is die verdwenen of heeft die er nooit op gezeten?
Kan je ergens anders in de documentatie zien welk exemplaar/nummer deze is?

Volgens onderstaande zou er toch een maatje bredere banden onder horen:

http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri68.htm

Wat betreft banden: ik heb het nagevraagd bij de AC eigenaren in de UK (daar rijden er nogal wat rond) en iedereen is het eens dat de info op de site van Enrico niet klopt. Bandenmaat is identiek aan de 3200 en 4200. Is ook niet zo gek eigenlijk, gezien de opmerking van Emilio en gezien het feit dat behalve de kleur, de AC velg identiek is aan de 4200 velg.

Wat betreft productie aantallen: ik heb een verzoek uitstaan bij de fabriek en die zijn er serieus mee bezig (vandaag bevestiging gekregen van Fabio Collina). Ik heb ze o.a. gevraagd hoe het zit met de badges, produktie aantallen (incl. hoeveel handbak/automaat), kleuren en perforated leather. Ik neem aan dat een auto alleen een badge kreeg als hij voor een bepaalde markt werd geproduceerd en dat een AC besteld door een Spanjaard, Belg of Hollander dus per definitie geen badge kreeg. Die gelimiteerde oplage per land zal wel iets van een marketingtruc zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat klanten in bepaalde landen gevoeliger zijn voor dat soort dingen en dat wij 'Ollanders daar te nuchter voor zijn. Ofzoiets.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 22 feb 2012, 14:21

Niks nuchter, ik wil een badge met productienummer. Xantijn5

Er was op de australische site (dacht ik) zelfs te lezen dat de AC af fabriek zou zijn uitgerust met Avon banden...
Wat een indianenverhalen zo zeg.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Danny » wo 22 feb 2012, 14:22

Bijgaand nog het harde bewijs dat de info op de website van Enrico niet klopt. Fotootje van de velg van de persauto, met originele P zero Corsa semi-race band in de maat (duidelijk te lezen): 235/40/18

Afbeelding
Danny
Donateur

Berichtdoor poly » do 23 feb 2012, 09:42

Heel mooi Danny. Felicitaties.

Zelf eigenaar van de AC zwart metaal/zwart rij ik elke dag met het ding ondertussen al 3 jaar en 50.000 km. Er stonden er 60.000 op bij aankoop in Duitsland.

Geweldige auto. Handbak.

Bij mij ook geen badge, wel de rest oa. race pads, demping enz.

Bandenmaat vooraan 235/40 ZR 18 en achteraan 265/35 ZR 18.

Ik kijk wel op van het kleur. Volgens de ingezamelde documentatie zijn er 260 gebouwd in zwart, rood of zilver allen met zwart interieur. Klopt dus ergens niet.

Ben benieuwd welke info je krijgt vanuit Italië.

Succes ermee.
poly

Berichtdoor Danny » do 23 feb 2012, 10:46

poly schreef:Ik kijk wel op van het kleur. Volgens de ingezamelde documentatie zijn er 260 gebouwd in zwart, rood of zilver allen met zwart interieur. Klopt dus ergens niet.

De verklaring is heel simpel: de documentatie (van Maserati) klopt niet. Qua produktieaantallen is er onduidelijkheid, de AC is 100% zeker ook in andere exterieurkleuren geleverd dan zilver, rood of zwart en 100% zeker ook in andere interieurkleuren. In Duitsland wordt momenteel een Italiaanse AC aangeboden (met badge in het interieur) in donkergrijs metallic (grigio alfieri) met een cuoio interieur.

Verder hebben we een MC forumlid met een AC in blu Sebring.

En in Frankrijk is iemand met een AC in blu Nettuno met Avorio interieur.

Behalve dat ik mijn auto op chassisnr. heb geverifieerd bij Franco, heb ik bij mijn auto een kopie van de bestelkaart van de fabriek gekregen en zodoende weet ik zeker dat mijn auto origineel is.

Ik zal straks wel even foto's plaatsen van de AC's met afwijkende kleuren die ik tot nog toe ben tegengekomen.
Danny
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » do 23 feb 2012, 10:51

Aanname is wel, dat de betreffende AC's nooit zijn overgespoten tijdens de duur van hun leven. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. In een willekeurige, andere Maserati kleur.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Danny » do 23 feb 2012, 11:00

Van 1 auto is dat zeker geen aanname, want ons forumlid Assetto heeft van Franco bevestigd gekregen dat zijn AC in blu Sebring is geleverd. En van de andere twee lijkt het me zeer sterk, is nl. een heel duur geintje om je complete auto (van binnen en van buiten) over te spuiten in een andere kleur. Maar hiermee is dus in ieder geval de theorie dat de AC slechts in 3 kleuren zou zijn geleverd ontkracht.
Danny
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati