Danny's Assetto Corsa

Post hier jouw trots

Re: Danny's Assetto Corsa

Berichtdoor Techno » vr 27 apr 2018, 22:20

Wat tovert “the wizard of Jisp” met die oversized krultang?
Techno
Donateur

Berichtdoor Boomerang » za 28 apr 2018, 10:59

Mooi mannen, gezellig zo een beetje hobbien.
(Wat is het goed dat ik niet bij jullie in de buurt woon....ega zou er niet vrolijk van worden.)

Sokjes om de diverse stekkers onder motorkap heeft ook onze aandacht, wel een erg arbeidsintensieve klus.
Tip: penseeltje roestoplosser stippen op vliegroest kopse kant tanksluiting.
Herhalen tot blank is, dan aantippen met primer en lak.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor lqpl » za 28 apr 2018, 12:53

Dat wilde dn Danny niet hamersmiley
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 2.24v 1990; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; Quattroporte V CC 2004; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Danny » za 28 apr 2018, 15:19

Ik ga het dan toch maar even doen. Als de techneuten uit Jisp en Meppelt zeggen dat het moet, dan kan ik er niet onderuit... lachert
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Danny » za 28 apr 2018, 18:30

Vandaag:
1. rvs schroefjes gekocht voor de kentekenverlichting:
Afbeelding

2. nieuwe kentekenverlichting besteld (zelfde als Fiat Cinquecento) wegens barstjes in de plastic glaasjes (18 euro voor 2 stuks incl verzending)

3. opdracht uitgevoerd en kopse kant aangetipt met roestomvormer
Afbeelding
Danny
Donateur

Berichtdoor Danny » za 28 apr 2018, 18:56

Boomerang schreef:Sokjes om de diverse stekkers onder motorkap heeft ook onze aandacht, wel een erg arbeidsintensieve klus.

Valt best mee hoor. Minder dan een uur en dan heb je alle 8 gedaan + die van de gasklephuis-stekker
Danny
Donateur

Berichtdoor Danny » di 03 sep 2019, 20:11

Deze vakantie stond een trip naar Noord-Spanje en Zuid-Frankrijk op het programma, samen met mijn oudste dochter. Omdat de Maser gedurende het jaar (te) veel nutteloze uurtjes doorbrengt in de garage en omdat het een heerlijke auto is voor de lange, snelle etappes én omdat ik de auto destijds heb gekocht in Spanje, leek het mij een leuk idee om met de AC te gaan.

Voorbereiding:
Olie en vloeistof check
Bandenspanning check
Meenemen: hesjes, gevarendriehoek, reservewiel, blaastestjes, tolbadge, gereedschap en tester.

De heenreis werd uit voorzorg maar op de vrijdag gereden, omdat de zaterdag als "zwart" was aangekondigd. Met een overnachting in Millau, de volgende dag de laatste 300 km afgelegd met eindbestemming (buurt van) Figueres.

Een week later van Figueres naar (de buurt van) Cap Ferret, waar mijn zus een vakantiehuis heeft. Dit is de Franse kust, zo ongeveer ter hoogte van Bordeaux.

Een paar dagen later de laatste etappe gedaan, van Cap Ferret terug naar Laren.

De auto heeft geen krimp gegeven en heeft het fantastisch gedaan. Lange afstanden vindt ie heerlijk. De acceleratie, met name bij de tolstations, blijft verslavend lekker.

Een 19-jaar oude Maser trekt overigens nog behoorlijk wat kijks en opgestoken duimen!

Geen lampjes, storingen of ander gedoe gehad. De AC is een feestje om als compagnon mee te nemen op dit soort reizen. Wel wat extra km's erbij op de teller, ongeveer 3.200....

Enige puntje van kritiek betreft het ontbreken van cruise control. Is het omdat we het niet meer gewend zijn? Geen idee maar mijn enkel/voet was op het laatst behoorlijk aan het protesteren tegen continue dezelfde positie t.o.v. het gaspedaal. Ga ik even induiken.

Onderstaand nog wat kiekjes van onderweg.

Afbeelding

Vertrek uit Laren

Afbeelding

De AC lust wel een slokje...

Afbeelding

Aardig wat kofferruimte (bijv vergeleken met een 911)

Afbeelding

Overnachting in Millau

Afbeelding

De Millau brug (op de achtergrond)

Afbeelding

Te kleine parkeerhaven bij het hotel in Spanje. Meteen mijn beklag gedaan, en......

Afbeelding

.....mijn eigen prive plekje gekregen Happy5

Afbeelding

Lunch in Cap Ferret
Danny
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 06 sep 2019, 14:51

Mooi zo'n trip met een echte "Grand Turismo" - dat is waar hij voor gemaakt is: verre reizen in stijl. Leuke foto's ook, t blijft een schitterend exemplaar deze AC Thumbsup5
En altijd goed om te lezen dat het probleemloos is gegaan.
Dat hoor ik nog wel eens anders bij een paar 3200's in mijn directe omgeving winks.

Heb dezelfde positieve ervaring met de QPIV - ja, die rijdt ook nog steeds en is de afgelopen tijd weer een aantal weken als daily driver ingezet. Dat gaat zonder (nieuwe) storingen.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 08 sep 2019, 12:06

Gaaf Danny, mooi verslagje, leuke foto’s.
Stoer zon trip.
Kon je een goede zitpositie vinden?
Dat was voor mij altijd een probleem in de 3200.
Cruise Control; lastig, met veel aftermarket spul kan je niks, want die bedienen de gasklep meestal en je hebt DBW.
Je moet zoeken naar een systeem dat je gaspedaal fysiek versteld.
Wellicht past de gecombineerde richtingaanwijzer/CC stengel van de Gransport wel.
De kappen om de stuurkolom vast ook.
Mooi klusje, leuke uitdaging!
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor HaraldG » wo 11 sep 2019, 11:26

Inspirerend verslag. Ook een droom voor mij, hoop zelf op een dag zo een trip te maken.
HaraldG

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati