cassio's Quattroporte Evoluzione Ottocilindri

Post hier jouw trots

Re: cassio's Quattroporte Evoluzione Ottocilindri

Berichtdoor cassiopeia » ma 27 sep 2010, 23:30

Vince schreef:Het is een schitterend design zelfs... Gandini heeft er écht een van de mooiste sedan's ooit van gemaakt!

Hij is inderdaad grandioos. Vanwege dat design en het destijds unieke vierdeurs concept heb ik ´m ook gekozen. Persoonlijk vind ik de achterkant iets te zwaar, Met name de achterlichten hadden m.i. wat gracieuzer gekund.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Vince » di 28 sep 2010, 09:28

Ik hou van auto's met een dikke bips. De Ghibli heeft dat nog erger zelfs. Shamal, SZ, Pantera, ik ben er gek op.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Gaius » di 28 sep 2010, 18:31

Vince schreef:Ik hou van auto's met een dikke bips. De Ghibli heeft dat nog erger zelfs. Shamal, SZ, Pantera, ik ben er gek op.

Ik vind het haar ook goed staan!
Gaius
Donateur

Berichtdoor Otto C. » di 28 sep 2010, 22:02

Wat mij nog het meeste aan de QPIV aanspreekt, is dat de gemiddelde Opel rijdende voetbalfan de auto niet opmerkt. Terwijl je bij het stoplicht menig moderne tweedeurs sportauto het snot voor ogen kunt rijden.
Otto C.
Donateur

Berichtdoor Vince » wo 29 sep 2010, 09:13

Gaius schreef:
Vince schreef:Ik hou van auto's met een dikke bips. De Ghibli heeft dat nog erger zelfs. Shamal, SZ, Pantera, ik ben er gek op.

Ik vind het haar ook goed staan!

Kijk uit he? !@# %$#@

@Otto C, dat vind ik ook nog steeds het mooie van de Ghibli en de QPIV. Gisteren zag ik die laatste zonder logo op de koffer, dan is het helemaal een sleeper. (Niet te verwarren met sleper...)

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Modena » do 30 sep 2010, 10:10

Mooie foto dat het profiel van de banden grijs van het stof is geworden en de zijkant nog mooi zwart is.
Modena

Berichtdoor Jac » ma 08 nov 2010, 22:13

Zojuist eens in mijn archief gekeken. Deze schitterde Quattroporte heb ik jaren terug eens in de showroom gezien bij Hessing toen zij nog in de Bilt zaten. Die showroom had toch altijd iets magisch.

Toen ik daar in de jaren 80 voor het eerst eens ging kijken met mijn vader, stond er in de hoek een zwarte Quattroporte III. In die tijd was ik een jaar of 8 en werd bijna bang van die auto; zo groot en indrukwekkend. Ik weet nog dat ik toen dacht "dat moet een gangsterauto zijn". En inderdaad reden in Miami Vice inderdaad altijd de slechten in zo'n auto.

Wat een verschil dan met deze schitternde V8. In het zilver vind ik een "Sedan" denk ik ook het mooist. Dan komen de details van dit ontwerp tot zijn recht. Ook Arjan heeft een mooie keuze gedaan!
Jac
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 08 nov 2010, 23:26

Jac schreef:Zojuist eens in mijn archief gekeken. Deze schitterde Quattroporte heb ik jaren terug eens in de showroom gezien bij Hessing toen zij nog in de Bilt zaten. Die showroom had toch altijd iets magisch.

Wat een verschil dan met deze schitternde V8. In het zilver vind ik een "Sedan" denk ik ook het mooist. Dan komen de details van dit ontwerp tot zijn recht. Ook Arjan heeft een mooie keuze gedaan!

Leuk te lezen, Jac!
Had je deze post van mij, elders geplaatst op dit forum, al gelezen?

Ik heb gisteren nog iets ontdekt bij mijn Evo. Die is 18-02-2000 als NL/Hessing auto voor het eerst op kenteken gezet. Toen de afdekkap van de stuurkolom bij de storingsjacht was gedemonteerd, zag ik dat er met een witte marker aan de binnenzijde een code in stond geschreven met de datum 04-05-1998. Al eerder was ik, aan de hand van het chassisnummer, tot het vermoeden gekomen dat ik een heel vroege Evo heb. Maar wat zou er die een driekwart jaar gebeurd zijn met mijn auto? Steeds in een showroom gestaan?

Weet je wellicht nog wanneer/hoe lang mijn Evo in de showroom van Hessing stond?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Jac » di 09 nov 2010, 20:29

De foto die ik heb van de auto is genomen bij de plaats waar zij toen de telefoniste hadden. De auto was toen reeds voorzien van nederlands "huidig" kenteken. Bij het doorbladeren van mijn map op zoek of ik iets had van de auto die Arjan gekocht heeft, kwam dit kenteken mij bekend voor. Ik schat dat het ongeveer in 2003 moet zijn geweest.

Bij een volgende meeting neem ik deze foto wel mee.
Jac
Donateur

Berichtdoor Boomerang » di 09 nov 2010, 21:08

cassiopeia schreef: Al eerder was ik, aan de hand van het chassisnummer, tot het vermoeden gekomen dat ik een heel vroege Evo heb. Maar wat zou er die een driekwart jaar gebeurd zijn met mijn auto? Steeds in een showroom gestaan?

Winkeldochter?
Kleurstelling te frivool?
Boomerang
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati