228 project

Post hier jouw trots

Re: 228 project

Berichtdoor Techno » ma 28 mei 2012, 20:31

Wellicht hadden ze ooit de bedoeling om die weerstand daar te plaatsen. Hij zit daar inderdaad niet.....Ik heb hem ook naast het kapje van de ventilatie-ingang zitten.(2.24V) Zal proberen om het electrisch schema in 2 delen naar je te mailen.... Kijk zo maar even. Je hebt de draad met kleurcode AN (azurro/nero) nodig.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: 228 project

Berichtdoor lqpl » ma 28 mei 2012, 21:09

De dames in de assemblage bij Maserati werkten waarschijnlijk niet volgens de tekeningen. De spaghetti aglio olio peperoncino rosso strekte eerder als voorbeeld.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » di 29 mei 2012, 11:44

Even met Jorrit gebeld en die gaf aan, net als Techno, dat er niet zoveel poen was in die dagen.
De draadboom in de Biturbo's uit deze periode is bij allemaal hetzelfde, echter de 228 is een stuk breder en langer dan zijn soortgenoten, ofwel de gebruikte draadboom is eigenlijk een maatje te klein en daarom kunnen componenten op andere plekken geplaatst zijn.

Inmiddels weet ik, dat er rechts naast het handschoenenkastje 2 relais zouden moeten kunnen zitten waar de blauw-zwarte draad heen loopt, die vanaf daar zijn weg naar buiten vervolgt naar de accu en dat er thv de zekeringkast nog een witte verbindingsstekker zou moeten zitten.

Maar een dagje vrij gepland om dit eens even uit te gaan vogelen en/of een nieuwe voeding aan te leggen.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor Ger » di 29 mei 2012, 19:50

Bij jouw 228 is het wel een grotere bedradingsspagetti dan in mijn 424. Mijn aircopaneel deed het eerst goed maar nu heeft ie wel wat kuren.
Succes rolleyes
GTV6 2.5i
Alfa 33 1.5ie
Maserati 4.24
Avatar gebruiker
Ger
Donateur
 
Berichten: 137
Geregistreerd: za 27 aug 2011, 14:55
Woonplaats: Beverwijk

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » di 29 mei 2012, 20:18

Dank je Ger.

Ben net nog even op zoek geweest, maar de relais zijn tot nu toe onvindbaar.
Donderdag maar vrij genomen, eerst maar eens wat draadbomen open pulken en wat bedrading "doorbellen" met de multimeter op "piepstand".

Kwam onder de bekleding ook bedrading tegen van het alarm dat er ook nog in zit, waarvan 1 draadlas (soldering) niet geisoleerd was cursing
Zo heeft elk nadeel z'n voordeel, zeg maar...pakken we dat gelijk maar even mee.

Dus...donderdag verder, en dan ook weer wat foto's.

Techno, nog bedankt voor je schema, maar ik kom er helaas niet verder mee.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » do 31 mei 2012, 19:16

Zo, even een update. De relais naast, zie plaatje onder, midden, zitten er echt niet
8-005.gif
Dus maar een nieuwe voeding trekken
Afb015.jpg
en er gelijk een mooie kabelboom van maken, om zo ook wat andere bedrading netjes weg te werken
Afb014.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » do 31 mei 2012, 19:23

Dat ziet er dan zo uit
Afb018.jpg
Gelijk maar even een + na kontakt getrokken (afgezekerd)
Afb022.jpg
Afb023.jpg
En bij het terugplaatsen van de stuurkolomkappen er achter komen, dat door een vorige sleutelaar de bedrading van de stuurkolomschakelaars tussen de kappen heel erg klem is gezet, met wat geplette draden als gevolg. Gelijk maar hersteld.
Afb024.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » do 31 mei 2012, 19:34

De nieuwe draadboom voor de voeding van de 3 groene relais, binnen in de auto
Afb028.jpg
Zo ziet het eruit als het afgewerkt is
Afb029.jpg
En hier hangt het relais dat ik zelf geplaatst heb en dat normaal gesproken rechts zou moeten hangen
Afb026.jpg
Even testen
Afb021.jpg
De oude voedingsdraad gelijk ook afgetaped en deze slordigheid van de voorganger ook even geisoleerd
Afb027.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » do 31 mei 2012, 19:44

Dat ziet er gelijk weer beter uit
Afb031.jpg
De laatste check
Afb032.jpg

Ik kwam er al metend achter, dat er op pen 1 van het clima paneel nog steeds geen constante + stond, dit is inmiddels ook hersteld en nu gaat de airco aan in exact dezelfde stand waarin hij uit was gezet. Voorheen hield hij deze stand wel even vast, maar na een uurtje was-ie 'm kwijt, terwijl alles wel gewoon functioneerde.

Deze + is dus puur voor het geheugen.

Nu nog even langs de aircoboer om de vulling te laten checken en nog wat testkilometers maken, want over een paar weken gaan we weer in 1 x naar de Franse Alpen om daar ook de nodige kilometers te maken.

Was in ieder geval een welbestede vrije dag, pfoe... Thumbsup5
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor lqpl » do 31 mei 2012, 21:00

Marten schreef:Deze + is dus puur voor het geheugen.

Interessant. Mijn evo hield soms de stand vast, soms was de stand de default 22 graden en soms was de unit uit. Misschien was er een probleem met deze voeding...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast