228 project

Post hier jouw trots

Re: 228 project

Berichtdoor lqpl » di 20 mei 2014, 22:09

Heb je enig idee hoe de gaten in de zijkant zijn ontstaan? Gekke plekken voor roest.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 228 project

Berichtdoor charles » wo 21 mei 2014, 07:32

wellicht vette vingervlekken van een monteur, achter gebleven voordat de wagen werd gespoten (alfasud kwaal)
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » wo 21 mei 2014, 19:50

De auto is al eens eerder gespoten, dus helemaal zeker weten doe ik het niet, maar het lijken kleine verwaarloosde parkeerdeukjes geweest te zijn.
in het rechterportier heeft water gestaan doordat de afwateringen dicht zaten, dus als daar iemand een keer met een stuk geerdschap is uitgeschoten is dat een garantie voor roest van binnenuit.

Bij het schadebedrijf waren ze verbaasd over de verder uitstekende staat van de carrosserie, ook de bodem is overal spijkerhard.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » zo 08 jun 2014, 14:26

Zo, 228 terug van de spuiter. Heeft langer geduurd dan verwacht want de kregen de kleur niet goed. Uiteindelijk is er iemand van de lakleverancier bij geweest die de kleur heeft gemengd en het spuitwerk (deels) heeft gedaan. In plaats van delen spuiten moetsen toch de zijkanten "uitgespoten" worden, maar ik moet zeggen: resultaat is beregoed.

Gelijk maar de sponningsrubbers vervangen en omdat de instaplijsten er daarvoor af moesten ook maar de dorpels weer van binnenuit getectyleerd, alles is nog keihard, valt dus niet tegen.Ook de binnenkant van de portieren maar even meegepakt.
foto 1.JPG
foto 2.JPG


Priegelen met de stekkertjes van de spiegelbediening.
foto 3.JPG

Veel plezier van m'n lamp met statief. Een beugel erbij laten maken waar ik de lamp aan kan ophangen, dit is zo'n lamp met verende beugels die je dus ook aan de binnenkant van de motorkap kan hangen of aan de A-stijlen als je binnen licht nodig hebt.
foto 5.JPG


Volgende week de voorwielophanging beetpakken, nieuwe mistlampen voor monteren (ivm de behuizing die inmiddels zo dun is als een eierschaal) en dan mag m'n collega zich erop uitleven. Wij hebben zogenaamde "Detailers" (sorry Cass) op de zaak die alle afleverauto's poetsen en ook "gewone" klantenauto's na onderhoud/reparatie schoonmaken en die van ons is echt een klasse apart. Als dat gebeurd is: taxatie woot , ben benieuwd.

Dan als laatste nog het originele houten stuur (waarvoor nog dank Koen) aanpassen op een stuurnaafje voor een betere "zit" en dan hopen dat de 228 zich net zo goed gedraagt richting (en terug) Zuid-Frankrijk als de afgelopen jaren.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor PJ » zo 08 jun 2014, 17:42

Mooi werk, Marten! applause
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur
 
Berichten: 472
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 17:56
Woonplaats: Nes aan de Amstel

Re: 228 project

Berichtdoor Danny » ma 09 jun 2014, 15:32

Chapeau!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » za 14 jun 2014, 16:54

Vandaag met de voorwielophanging bezig geweest en de voorste rubbers van de reactiestangen vervangen.
Op het plaatje, de linker rubbers. De rubbers in de onderste draagarmen waren nog goed stug (de rechtse) dus deze lekker laten zitten.
100_035.gif

Dit zijn dus de oude rubbers, die heel duidelijk voelbaar slap en zacht waren geworden.
foto 2.JPG
foto 1.JPG


Bij aanremmen begon het stuur heen en weer te zwabberen, dat is nu weg en de auto heeft minder "eend" gedrag in bochten.
Alleen nog bij aanremmen vanaf 150 km/h is nog een vibratie voelbaar, heel kort, maar dat zit 'm waarschijnlijk in de slingereing van de schijven.
Is maar een tel voelbaar, eerst maar eens kilometers gaan maken, misschien gaat het vanzelf over (kan ook een plekje op een schijf zijn of een remzuigertje wat nog een beetje kleeft).
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » zo 15 jun 2014, 15:26

Vandaag de mistlampen vervangen, was wel nodig ook:
foto 1.JPG

Steun van de oude lamp afhalen, steun van de nieuwe afgezaagd.
foto 2.JPG
foto 3.JPG
Steun over gezet:
foto 4.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor Marten » zo 15 jun 2014, 15:40

De boel gemonteerd en getest:
foto 5.JPG
foto 6.JPG


Zoek de verschillen (de nieuwe zijn wit/Bosch, de oude geel/Carello, maar ja, ik was al blij dat ik goed passende kon vinden)

Voor:
Afb031.jpg

Na:
foto 7.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 228 project

Berichtdoor lqpl » zo 15 jun 2014, 16:48

Mooi werk Marten. Als ik had geweten van je mistlampen had ik een paar mooie Carello's voor je meegenomen van de beurs in Padova.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron