Pagina 13 van 15

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: zo 15 jun 2014, 18:07
door Marten
Ja, misschien had ik even moeten aangeven dat ik op zoek was. Probleem echter is dat de 228 mistlampen vrij specifiek zijn en half in de uitsparing van de bumper zitten, precies op een plek waar de bumper de hoek om gaat. In de parts manual hebben alle Biturbo's hetzelfde onderdeelnummer voor mistlampen, maar die van de 228 zijn dus echt anders.

Uiteindelijk ben ik bij McGrath uitgekomen die nog 3 stuks Bosch (2 gebruikt en 1 nieuwe) had liggen én een beschadigde onderbumper van een 228.

Zij hebben de mistlampen gepast en het bleek precies te gaan, alleen de steuntjes moesten worden over gezet.

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014, 10:08
door lqpl
Ik heb ooit deze Carello's gekocht. Precies jouw maatje?

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2014, 17:50
door Marten
Moeilijk te zeggen zo. Zou ik even de afmetingen moeten weten.

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2014, 19:35
door Marten
Zo, van het weekend dapper gepoetst, vandaag taxatie gehad. Ben benieuwd. Expert gaf aan minimaal de waarde van 3 jaar geleden, maar hij moest nog wat onderzoek doen. Al diverse Biturbo's getaxeerd, nog nooit een 228 "life" gezien.
foto 1.JPG
foto 2.JPG

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2014, 19:47
door cassiopeia
Maakt de door de taxateur vastgestelde waarde je wat uit, gelet op je poetsaktie? Niet relevant voor het bepalen van een realistische verkoopprijs. Verder alleen van enig belang bij schade, maar bij auto's als deze is die kans niet zo heel erg groot.

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2014, 19:54
door Marten
Ja, want het gaat niet om een verkoopprijs. Als er onverhoopt schade aan de auto ontstaat wil ik er gewoon vanuit kunnen gaan dat de auto niet te snel total loss gaat.
Staat de auto bijvoorbeeld op € 8000.= dan heb je al een probleem bij een kapotte voorruit bijvoorbeeld.
Het uit te keren maximale schadebedrag staat in verhouding tot de taxatiewaarde.

Daarbij, over een paar weken gaan we wederom met de 228 naar Zuid Frankrijk. Kom je met pech te staan (wat niet de bedoeling is natuurlijk) en moet de auto worden gerepatrieerd dan kan de (reis)verzekeraar bij een (te) lage waarde aangeven dat de auto moet worden ingevoerd (lees: laat maar achter, dan gaat hij naar de sloop), terwijl bij een behoorlijke waarde de auto gewoon wordt opgehaald.

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2014, 20:51
door Michele
+1. Het gaat erom dat je een vervangingswaarde te horen krijgt waarmee je kunt werken bij problemen. Voor een verkopprijs is het idd niet van belang. Mijn 2.24v is op 9 mille getaxeerd en dat vind ik fijn, want als er onverhoopt een dodo zijn barrel in mijn Maser parkeert, weet ik dat ik krijg wat de auto waard is en niet wat er op dat moment op marktplaats geboden wordt. Taxatieraport voorkomt het risico van dagwaarde-uitkering. Sinds mijn ongeluk met de 222, waarbij ik mazzel had dat de expert van de tegenpartij slechts één 222 kon vinden online voor 6 mille, heb ik altijd de Maser allrisk staan.

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2014, 21:04
door Marten
Yep. Daarbij zal het zeker uitmaken of de auto netjes is of onder de troep. Er is de afgelopen weken hard aan gewerkt en dat komt tot uiting in onder anderen goed poetsen.
Detail, daar gaat het dan om.

Heb je een exoot met een waarde van tonnen of meer, dan zal het niet zo gek veel meer uitmaken, sommige auto's zijn nu eenmaal al tonnen waard al zijn ze gedeukt etc.
Helaas geldt dat niet voor onze Biturbo's.

1e indruk is nog altijd heel belangrijk en baat het niet, schaadt het niet...

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2014, 21:43
door Michele
Ik zal de mijne eens wassen....

Re: 228 project

BerichtGeplaatst: di 08 jul 2014, 21:21
door Marten
Zo, weer even een update. Auto is getaxeerd, waarde iets opgehoogd tov 4 jaar geleden.
De expert vond het een lastige auto om te taxeren ivm geen vergelijkingsmateriaal, de markt is sinds 2010 gekelderd en begint nu weer op te krabbelen etc.
Nette, reële waarde waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan.