Sommige is dit vast nog wel bekend, anderen... Nou ja, het was geen leuk verhaal.
Samen met wijlen Jeroen Cats (Catscit) zijn er 2 Maserati 430´s aangeschaft voor de onderdelen.
Helaas na het afschaffen ontzettend droevig nieuws over het overlijden van Jeroen te horen gekregen.
1 van de 2 auto's is vrij snel uit elkaar gehaald en afgevoerd.
de 2de werd lichtelijk een blok aan mijn been mede doordat ik geen tijd had en mijn motivatie ook ver te zoeken was.
Doordat ik nu schoolvakantie heb (dat is lang geleden) heb ik momenteel tijd totdat ik een stage rond heb.
Deze tijd moet ik natuurlijk goed benutten en dit is het resultaat
Nadat er het interieur en dashboard verwijderd waren stond het gevaarte hoog op bokken. Hier had ik een productieve dag

Tijdens het werk kwamen er 2 kinderen uit de straat langs en die hadden allerlei vragen, Dat was best leuk. Hoe het daarna precies is gegaan weet ik niet meer, maar uiteindelijk eindigde het met 8 kinderen, 6 hamers, 2 kraspennen en alles waarmee ze konden slaan. Voor die kinderen natuurlijk leuk!
Uiteraard wel duidelijk gemaakt dat het alleen die ene keer op die auto mag als ik erbij ben.
LET OP, DE VOLGENDE FOTO's KUNNEN ALS SCHOKKEND ERVAREN WORDEN

Zo stond de auto erbij onder het zeil, zoals jullie kunnen zien al redelijk ver uit elkaar.

Die dag begonnen met de achterveren, differentieel (werkte niet mee), draagarmen en de hele bende die eraan vast zit.

Tijdens het denken en kijken is er een idee ontstaan om de motor eruit te halen. Dat idee stelde niet heel veel voor, maar het werkte goed.
Het bestond uit een lange balk in de kofferbak en bokken rond het midden van het chassis. Hierdoor kon de neus de lucht in en het motorblok eronderuit gereden worden.

De motor was zwaarder dan de constructie waarop die lag kon hebben. Hierna was het nog een flinke uitdaging om deze de garage in te krijgen.

Nadat alle onderdelen eruit waren heb ik gebeld naar het ESA en toestemming gekregen voor een lift-off

En daarmee is het leven van deze 430 tot een einde gekomen.