Project 430

Post hier jouw trots

Re: Project 430

Berichtdoor jasper » wo 29 aug 2012, 21:25

ja, die carterpan had ik bij mijn autotje ook eraf gehaald, die had 10 jaar gestaan ongeveer, ik had m ook niet laten lopen van te voren trouwens, die muk hoef ik niet door mn blok te hebben 2thumbs
jasper
 
Berichten: 276
Geregistreerd: za 14 jan 2012, 12:05

Re: Project 430

Berichtdoor Stefan » do 30 aug 2012, 07:48

Ik denk dat bij elke auto die zo lang stilstaat het handig is om de carterpan er af te halen en schoon te maken. Bij deze auto is het ook nog eens zeer eenvoudig te doen.
Ik heb voordat ik de auto startte wel even gecontroleerd of de olie niet heel vies was die erin zat door even de carterplug eruit te draaien, dit zag er opzich relatief schoon uit dus ik heb het er toch maar op gewaagd om hem met de oude olie te starten.
Stefan
 
Berichten: 24
Geregistreerd: ma 02 jul 2012, 23:17

Re: Project 430

Berichtdoor madmax » za 01 sep 2012, 13:03

I have spent time to restore my 430, if you need info or help ;)
madmax
 
Berichten: 228
Geregistreerd: za 13 aug 2011, 21:31

Re: Project 430

Berichtdoor masserari » za 31 mei 2014, 19:31

Beste Stefan,
Goed onderwerp dit, ik heb er al een hoop van geleerd.
Er is echter één ding waar ik maar niet uitkom. Wat nu als de linker schroef op het gasklephuis versteld is. Wat is dan het uitgangspunt?
Hoe wordt de schroef waar iedereen zo bang voor is dan afgesteld?
Is de 150mv bij 100% gesloten gasklep of is dat als de gasklep tegen de linker schroef aan een heel klein beetje open staat?
Ik heb Franco volgens mij wel eens horen zeggen dat er eerst 0 ohm weerstand moet zijn met een dichte gasklep.
Wellicht daarna de linker schroef afstellen zodat je 150mv meet op de TPS met het contact aan??

Je kan natuurlijk de TPS verstellen, maar door de linker schroef op het gasklephuis te draaien wijzigt ook de waarde op de TPS.
Dus de hamvraag, hoe stelt de fabriek de linker schroef af??? Moeten wij toch ook kunnen.......

Ik heb een lamda sonde besteld die de gas/lucht verhouding meet. Simpel setje waarmee je uiteindelijk de CO perfect kan afstellen. Aan de spullen ligt het niet............maar nu hoe????
Avatar gebruiker
masserari
 
Berichten: 61
Geregistreerd: zo 22 sep 2013, 22:34

Re: Project 430

Berichtdoor Techno » za 31 mei 2014, 20:54

Kennis is macht. Kijk even op "Enrico's Maserati" bij "my workshop manuals" (meest linker kolom) daar moet vast ergens de instructie voor de basis-afstelling te vinden zijn.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Project 430

Berichtdoor charles » zo 01 jun 2014, 18:25

voor zover ik weet moet de gasklep altijd helemaal dicht staan bij stationair, immers, de stationairregelaar moet zorgen voor het stationaire toerental. ergo, tps zo instellen dat die 150mv geeft bij gesloten gasklep
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: Project 430

Berichtdoor masserari » wo 04 jun 2014, 22:10

Ik heb eindelijk na heeeeeeel lang zoeken iets gevonden bij Maseratinet.
Ik heb nu een nieuwe zwarte TPS en in de bijlage staat hoe je e.e.a. af moet stellen, zelfs de linkerschroef!!!

Wellicht dat ik hier veel mensen blij mee maak........
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
masserari
 
Berichten: 61
Geregistreerd: zo 22 sep 2013, 22:34

Re: Project 430

Berichtdoor charles » do 05 jun 2014, 21:07

mooi, duidelijker kan niet
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Vorige

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Senna1975 en 3 gasten